Dungeons - orgie v podzemí

Máme radi staršie hry, s ktorými sme strávili desiatky hodín. Nebudeme sa pozerať ani príliš do minulosti, postačí nám pohľad do dôb, kedy nás bavilo byť zlými.

Máme radi staršie hry, s ktorými sme strávili pri počítačoch desiatky hodín. Nebudeme sa pozerať ani príliš do minulosti, postačí nám pohľad do dôb, kedy nás bavilo byť zlými. Dokonca tými najhoršími. V temnom podzemí sme hĺbili tunely medzi kobkami, najímali si dominantné slečny v latexovom oblečení, hladili rohaté potvorky. A samozrejme sme nespratníkov – alebo ak chcete kladných hrdinov, ktorí sa rozhodli získať poklad – naučili, že v podzemí je pánom niekto iný a nepomôže im ani naleštená zbroj. Dungeon Keeper. Dve slová, po ktorých nám je fajn.

Dungeons od nemeckých vývojárov z RealmForge Studios si berie za vzor práve vyššie uvedenú hernú klasiku. Základný nápad je totožný a kde sa tvorcovia inšpirovali, nepopierajú ani oni sami. V podzemí sa nachádza srdce dungeonu – váš životne dôležitý orgán, ktorý musíte chrániť pred nepriateľmi. Tí sa naopak snažia nielen napakovať si vlastné vrecká pokladmi, ktoré u vás nájdu, ale zároveň i zničiť zlo raz a navždy. Druhým a nemenej dôležitým miestom na mape strategického Dungeons sa stáva portál, odkiaľ k vám prichádzajú do služby potvory a iné záporné postavičky. Doposiaľ sme stáli na strane dobra, tentoraz sa presúvame na opačnú stranu barikády a naopak bránime zlato pred hrdinskými nájazdmi. Cieľ je teda prostý: ak sa do vašej kobky dostane nepovolaná osoba, treba jej zakrútiť krkom. Nepríde vám to zábavné? To ste stopercentne nehrali Dungeon Keepera.


Všetky screenshoty nájdete v galérii hry

Príťažlivosť konceptu tkvie v jednoduchých a ľahko pochopiteľných pravidlách stratégie, ktorá sa časom príjemne rozvíja a kombinovaným herných prvkov dokáže hráča naučiť, aby tvoril komplexné podzemné kráľovstvá. A ono to fungovalo na výbornú, nechýbal ani čierny humor. Dungeons na to idú rovnako a predsa odlišne, čo môže hneď spočiatku podkopnúť nohy práve jednoduchosti, ktorá nám dovoľovala postupne nahliadnuť do podzemného kráľovstva a odhaľovať jeho krásy. Keďže podzemie nie je klasickým exteriérom, ktorý sa na nás usmieva z takmer každej strategickej hry, ale ide o prostredie vyplnené, musíme si jednotlivé chodbičky a miestnosti poctivo vykopať, vyhrabať. Jednotlivé misie sú rozdelené do odlišných dungeonov. Niekedy začíname už s niekoľkými pripravenými chodbami a miestami, do ktorých „uložíme“ miestnosti a inokedy si svoje podzemné kráľovstvo budujeme od samého začiatku.

Suroviny, ktoré musíme sledovať, sú v podstate tri. Prestíž, duše a zlato. Nemôžete sa sústrediť len na jednu z nich, či niektorú vynechať, pretože sú nielenže navzájom prepojené, ale pri výraznej absencii jednej z nich sa váš dungeon nebude rozvíjať alebo v tom horšom prípade zanikne. Prestíž je dôležitá z jednoduchého hľadiska: za ňu si kupujete predmety, ktoré vám skrášľujú vaše podzemné kráľovstvo. A čím bude desivejšie, čím bude viac vyčačkané, tým vám stúpa prestíž a prichádzajú k vám silnejší a bohatší nepriatelia a zároveň i pomocníci. Platí i to, že čím viac lákadiel použijete na čoskoro nebohého hrdinu, tým viac bude natešený a doslova nadržaný na bohatstvo, ktoré si od vás vezme. A keď ho potom za rohom klofnete, získate za neho viac ľudských duší akoby ste ho omráčili hneď pri vstupe do podzemia. Ono nejaké tie duše získate aj v prípade, že omráčeného človiečika položíte na škripec a nejakú tú chvíľu ho mučíte. Za získané duše si zabezpečujete nielen nové potvorky, ale aj vybavujete jednotlivé miestnosti, pričom platí, že potvorka chce nielen papať, ale aby sa k vám vôbec prišla pozrieť, musíte ju nalákať na vybranú miestnosť. A zlato je už klasika, to potrebujete v podstate na všetko a pasce sa len tak samé od seba nevyrobia.

Keď si všetky tieto strategické základy zmiešate dohromady, okoreníte rôznorodými jednotkami, do ktorých sa dokonca môžete prevteliť, pridáte za hrsť RPG prvkov (postavičky budú levelovať), dostanete približný prehľad o tom ako bude hrateľnosť vyzerať. Je to rozhodne niečo iné, než nám vývojári zvyčajne ponúkajú, no dôležité bude vyhnúť sa monotónnosti pri hraní a zachovaní pôsobivej atmosféry. Okopírovať nápady, prípadne ich doplniť o zopár maličkostí, nie je príliš náročné a game dizajn môže držať pokope. Akonáhle vás však hra nedokáže chytiť, vtiahnuť a udržať, ide o priemernú kópiu hernej legendy.

To, že Dungeons nebude obsahovať žiadny multiplayer a sústredíme sa len na osamotené hranie, ešte titulu odpustíme. Či nás začne Dungeons po pár úrovniach nudiť, nebudeme odhadovať, zároveň musíme dúfať, že úroveň humoru nebude typicky záchodová a nevystrieľa si muníciu hneď na začiatku. Prečo v nás vŕta červík pochybností, je samotné spracovanie. Už len to, že grafické spracovanie pôsobí v niektorých prípadoch až príliš umelo a jednotlivé dungeony sú akoby sterilné, dáva žiaľ signál k obavám. Utrpí tým totiž samotná atmosféra hry. Nie, my nechceme prehnane široké chodby, presvetlené miestnosti hrajúce desiatkami pestrých farieb! Chceme viac krvavých orgií a temnoty alebo fireballov osvetľujúcich tmavé kúty chodieb. Všetko samozrejme s istými hranicami a nadhľadom, nepotrebujeme sa brodiť v potokoch krvi. Len v prípade Dungeons nám to celé pripadá, akoby vôbec nevadilo, keby sme rohatého pekelníka vymenili za zelený sliz a kladného hrdinu za pixlu kávy bez kofeínu. Nič by sa nezmenilo, rúbali by sa medzi sebou dva iné objekty. Prostredie ešte ujde, samotné postavy však do podzemia príliš nezapadajú.

Práve v Dungeons totiž musí preraziť na povrch práve atmosféra a jej úlohou je, aby vás vtiahla a pohltila. Inak budeme mať pred sebou tuctovú a po krátkom čase zúfalo monotónnu stratégiu, akých je na trhu dostatok. Zneuctenie legendy alebo solídne pripomenutie si staršieho kultu? Uvidíme o niekoľko týždňov.

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  2. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  3. Leto nekončí!
  4. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  7. Už aj seniori presadajú do SUV
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  10. Bratislava gets a new public space and park
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 491
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 4 094
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 203
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 703
  5. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 629
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 354
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 074
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 056
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 665
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 567

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

S Dankom vraj poslanci SNS nehovorili, koaličná rada bude v piatok

Predseda SNS vraj esemeskou oznámil, že jeho ministri na rokovanie vlády tak skoro neprídu.

DOMOV

Soták nie je jediným podnikateľom, ktorý zachraňoval politikov

Podnikateľ sa k školstvu vyjadrovať nechce.

KOMENTÁRE

Spotený Plavčan, Kysučan v maskáčoch. To je výsmech

Pričasto sa na úvod diskusie dozvieme, že niekto ráčkuje.

EKONOMIKA

Penta bude v Petit Presse slabšia

Akcionári spoločnosti Petit Press, vydavateľa denníka SME, sa dohodli na novom usporiadaní vzťahov.

Neprehliadnite tiež

Vymenili by ste heslá za tvár? Analytici očakávajú rýchly nástup biometrie

Pozriete sa na kameru a okamžite máte prístup k mobilu, tabletu, počítaču i cez bránu do práce.

DETSKÁ RUBRIKA

Včeláriky robia všetko pre rodinu. Mladé vtáčatá chodia kŕmiť aj tetky a ujovia

Živia sa hmyzom, často práve včelami. To však nie je veľmi pochuti včelárom, ktorí tieto vtáky bezhlavo kynožia.

Vypustili prvý satelit, ktorý vyrobili pomocou 3D tlačiarne

Satelity by mali byť vo vesmíre približne päť až šesť mesiacov.

Toto sú najlepšie čínske smartfóny (leto 2017)

Xiaomi, Vernee, Oukitel alebo Ulefone? Poradíme vám, ako sa nestratiť vo svete čínskych smartfónov.