SME

Predaj tabletov, smartfónov a netbookov by mal prekonať predaj PC

V tomto roku by sa malo po prvýkrát v histórii predať celosvetovo viac smartfónov, tabletov a netbookov ako klasických počítačov. Vyplýva to z aktuálnej prognózy spoločnosti Deloitte pre oblasť technológií, médií a telekomunikácií pre rok 2011.

(Zdroj: Ilustračné - Stock.XCHNG)

BRATISLAVA 19. januára (SITA) -

Druhým míľnikom tohto roku bude nárast výnosov z predaja digitálnej hudby cez internet, ktorý po prvýkrát prevýši výnosy z predaja klasických formátov ako CD a vinyl. V oblasti sociálnych sietí podľa prognózy Deloitte vzrastie objem komunikácie ich používateľov a prvýkrát tak prekoná objem firemnej komunikácie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Celosvetovo by sa v tomto roku malo predať viac ako 400 mil. kusov smartfónov, tabletov a netbookov. "Prichádza éra ľahkých a prenosných zariadení s dotykovými displejmi, ktoré vďaka prístupu na mobilný internet sprostredkujú používateľom prakticky akýkoľvek digitálny obsah," uviedol partner oddelenia podnikového poradenstva spoločnosti Deloitte ČR Jakub Sova. Medzi smartfónmi a tabletmi bude aj naďalej panovať rôznorodosť operačných systémov. Podľa riaditeľa oddelenia riadenia podnikových rizík Deloitte ČR Zdeňka Křížka, do konca tohto roku nebude mať žiadny z existujúcich operačných systémov dominantné postavenie na trhu.

SkryťVypnúť reklamu

V oblasti médií bude televízia aj naďalej lídrom, keď získa najväčšie príjmy z reklamy, uvádza sa v prognóze spoločnosti Deloitte. Sociálne siete naopak zaznamenajú len skromné reklamné príjmy. Aj napriek nárastu používateľov sociálnych sietí, ktorých počet prekročí v tomto roku jednu miliardu, príjmy z reklamy do tohto segmentu budú aj naďalej menšie ako jedno percento celkových výdavkov na reklamu.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mesiac.

Japonská ispace stratila kontakt so sondou stratila necelé dve minúty pred pristátím na Mesiaci.


TASR
Ľudia so závažnými a dlhotrvajúcimi ochoreniami, by mali mať zapísané informácie o svojom zdravotnom stave. Pomôcť im môže aj predinštalovaná funkcia v smartfóne.

Záchranári si zistia zdravotné údaje.


10
Vizualizácia zrážky Mliečnej cesty s galaxiou Andromeda.

Milkomeda nie je samozrejmosť.


10
Logá spoločností Instragram, Facebook, WhatsApp a Meta.

Spoločnosť nahradí štátne dotácie, ktoré udržiavali prevádzku elektrárne Clinton Clean Energy Center.


SITA

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 155
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 672
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 570
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 581
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 995
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 893
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 642
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 509
SkryťZatvoriť reklamu