Na Slovensku vlani cez internet nakupovalo 94 % jeho používateľov

Minulý rok nakúpilo na Slovensku tovar alebo služby cez internet 94 % jeho používateľov.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

BRATISLAVA 11. januára (SITA) - Až 27 % Slovákov na internete nakupovalo elektroniku, nasledovali knihy, ktoré kúpilo 10 % užívateľov, oblečenie si vybralo 9 % používateľov internetu, bielu techniku 7 % a kozmetiku 6 %. Vyplýva to z prieskumu, ktorý v závere minulého roka realizoval portál pre porovnávanie cien www.heureka.sk na vzorke 3 tisíc respondentov. "Takmer 22 % Slovákov minulo vlani v internetových obchodoch od 201 do 400 eur a ďalších 19 % od 401 do 800 eur. Viac ako 800 eur použilo na nákup produktov 17 % respondentov,“ uviedol projektový manažér portálu Tomáš Hodboď.

Najčastejším spôsobom úhrady za nakúpený tovar bola podľa Hodboďa so 43 % platba na dobierku. Nasledoval bankový prevod s 26 %, platba kartou, ktorú využilo 10 % Slovákov a takmer 7 % opýtaných zaplatilo za tovar v sídle internetového obchodu. Zhodne po 4 % respondentov uviedlo ako spôsob úhrady splátkový kalendár, platbu cez mikroplatobné systémy, ako aj bankami poskytovanú službu platobných tlačidiel.

Rovnaký prieskum uskutočnil portál heureka.cz aj v Českej republike, kde sa ho zúčastnilo 15 tisíc respondentov. V Čechách nakúpilo tovar alebo služby cez internet 96 % používateľov, čo je o 2 % viac ako na Slovensku. Česi nakupovali podobné tovary ako Slováci s výnimkou kozmetiky, ktorú nahradil detský tovar.

Najčítanejšie na SME Tech


Téma: Prieskumy volebných preferencií


Článok je zaradený aj do ďalších tém Internet

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Chceli ju dať zabiť: Polícia mi oznámila, že za mňa vypísali 20 miliónov korún

Polícia zatkla bývalého šéfa Markízy Pavla Ruska.

KOMENTÁRE

Rusko: Keď úspešných mužov dobiehajú staré hriechy

Môžeme podozrenie polície nazvať odôvodneným?

DOMOV

Polícia zatkla bývalého šéfa Markízy Pavla Ruska

V roku 1997 si Rusko údajne objednal vraždu.

KOMENTÁRE

Pomaly s tou českou apokalypsou

Babiš a spol. predstavujú vtelenie globálneho trendu „praskania“ liberálnej demokracie.

Neprehliadnite tiež

Prelomový objav. Vyrobili nový lacný materiál, ktorý zrýchli elektroniku

Z tekutého kovu vytvorili vedci 2D materiál tenký niekoľko atómov.

Žiarlivosť môže skutočne bolieť. Prvýkrát ju videli v mozgu

Komplikovanú zmes emócií vedci videli v mozgu monogamných primátov.

Britská televízia vyberie program podľa umelej inteligencie

Rozsiahly projekt má pomôcť v modernizácii vysielania BBC.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  3. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  4. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  5. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  6. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  8. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  9. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  3. Trendy udržateľnej architektúry
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  5. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  9. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  10. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 11 949
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 489
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 495
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 1 957
  5. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 1 757
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 510
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 155
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 015
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 587
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 581