BRATISLAVA. Podľa analýzy spoločnosti Slovanet sa takto deje aj napriek tomu, že operátori ponúkajú programy s kratšou viazanosťou či bez akejkoľvek viazanosti.
Podľa štatistík spoločnosti až 47 % klientov uzavrelo zmluvu na obdobie 24 mesiacov. Druhou najväčšou skupinou, 32 %, boli ľudia, ktorí sa zaviazali na 36 mesiacov. "Pomer viazanosti odzrkadľuje snahu Slovákov platiť čo najnižší mesačný poplatok, aj ak je to spojené s dlhšou viazanosťou služby," vysvetľuje Vladimír Rusnák zo Slovanetu.
Programy s viazanosťou na 18 mesiacov si vybralo asi 19 % klientov, pre programy s ročnou viazanosťou sa rozhodlo približne 1,5 % a zmluvu bez viazanosti podpísalo menej ako 1 % zákazníkov.
Uzavretie zmlúv s kratšou viazanosťou je totiž podľa spoločnosti väčšinou spojené nielen s drahšími mesačnými paušálmi, ale aj s vyššími poplatkami za zriadenie služby a koncové zariadenie.