SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Internet sa stal zoznamovacím médiom tretieho tisícročia

San Francisco 12. júna (TASR) - Kým pred pár desiatkami rokov boli typickými miestami zoznamovania sa dvoch pohlaví bary a spoločenské podujatia, v ...

San Francisco 12. júna (TASR) - Kým pred pár desiatkami rokov boli typickými miestami zoznamovania sa dvoch pohlaví bary a spoločenské podujatia, v súčasnosti túto štafetu preberá všemohúci internet.

Tento spoločenský fenomén sa dá vysvetliť aj tým, že v súčasnosti dospieva generácia, ktorá s internetom vyrástla a tak nečudo, že kým ich rodičia hľadali lásku po baroch, ich deti sa spoliehajú na maily.

Dôkazom toho sú štatistiky internetových zoznamovacích služieb, ktoré hovoria, že najväčší prílev ich zákazníkov patrí do vekovej skupiny pod 30 rokov, najmä 25-roční. Internetu sa však nevyhýbajú ani penzisti.

Skryť Vypnúť reklamu

Aj keď sa najväčší boom internetového randenia zaznamenal v USA a Európe, nie ne neznámym pojmom nikde na svete. Túžbu po láske a chuť skúsiť online zoznámenie majú totiž ľudia každej kultúry, dokonca aj z krajín s konzervatívnymi tradíciami zoznamovania sa ako je moslimská Saudská Arábia či Irán.

Zoznamovanie tretieho tisícročia si pochvaľujú nielen šťastné páry ale najmä majitelia internetových domén ako Yahoo či Match.com, podľa ktorých sa tento druh obchodu z roka na rok rozrastá a neprejavuje nijaké známky poklesu. Yahoo zaviedlo poplatky za túto päťročnú službu len minulý rok a ukázalo sa, že si dokáže na seba slušne zarobiť. Podľa odhadov by sa mohli príjmy zo "zoznamky" mohli tento rok zdvojnásobiť na viac ako 250 miliónov dolárov.

Skryť Vypnúť reklamu

Tím Yahoo dostáva veľa pozvánok na svadbu s poďakovaním od šťastných zákazníkov, ktorí využili službu Yahoo Personals pri hľadaní svojej "spriaznenej duše", žijúcej na druhej strane zemegule alebo jednoducho len pár blokov ďalej.

Yahoo má približne 237 miliónov návštevníkov a technológiu, ktorá umožňuje "páriť" nezadané podľa farby očí, vlasov, politických názorov či znamenia.

"V každom prípade sa tento obchod ešte nevykryštalizoval," tvrdí Gail Lagunová, hovorkyňa MtchNet.com, ktorý spravuje až osem internetových zoznamovacích služieb. Počet jeho zákazníkov vzrástol z piatich miliónov, zaregistrovaných minulý rok, na šesť miliónov už marci tohto roku.

A každým dňom pribúdajú noví klienti, najmä vďaka narastajúcemu množstvu spokojných zákazníkov, ktorí si prostredníctvom internetu našli svojho životného partnera či partnerku.

Skryť Vypnúť reklamu

Avšak s pribúdajúcimi zákazníkmi internetových zoznamovacích stránok je čoraz viac aj skeptikov, keďže internet, rovnako ako papier, znesie všetko - aj polopravdy a lži o veku, príjme či výzore.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kedy sa dostanete na rad? Zverejnili podrobnosti očkovacej stratégie

Mladší ako 45 rokov sa dostanú na rad ako poslední.

Očkovanie v UNLP.

Koronavírus: Pribudlo 2 484 nových prípadov. Potvrdili aj ďalších sto úmrtí na covid (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 228-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 737 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

Ilustračné foto.

Vlhovej brat: Aj v lyžovaní je politika. Každý chce s nami vybabrať

Vlha hovorí, prečo posledné preteky nedopadli podľa očakávaní.

Petra Vlhová, Boris Vlha
Nemecká kancelárka Angela Merkelová.

Neprehliadnite tiež

Podcast Zoom

Zoom: Vedci objavili nový druh hviezdy

Týždenný podcast o novinkách z vedy.

Vedátorský podcast

Prečo sa magnetické pole Zeme hýbe a ako sa udrží mucha na stene?

Od muchy na stene až po kvantovú nadvládu a gravitačné vlny, Vedátorský podcast odpovedal na otázky poslucháčov.

Ilustračná foto
Podcast Klik

Klik: Ako vás na internete sledujú a čo s tým robiť

Čo všetko sa o vás môžu na internete dozvedieť.

Podcast Klik.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 28 127
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 25 443
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 510
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 11 246
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 986
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 700
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 566
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 418
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 413
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 325