Internet sa stal zoznamovacím médiom tretieho tisícročia

San Francisco 12. júna (TASR) - Kým pred pár desiatkami rokov boli typickými miestami zoznamovania sa dvoch pohlaví bary a spoločenské podujatia, v ...

San Francisco 12. júna (TASR) - Kým pred pár desiatkami rokov boli typickými miestami zoznamovania sa dvoch pohlaví bary a spoločenské podujatia, v súčasnosti túto štafetu preberá všemohúci internet.

Tento spoločenský fenomén sa dá vysvetliť aj tým, že v súčasnosti dospieva generácia, ktorá s internetom vyrástla a tak nečudo, že kým ich rodičia hľadali lásku po baroch, ich deti sa spoliehajú na maily.

Dôkazom toho sú štatistiky internetových zoznamovacích služieb, ktoré hovoria, že najväčší prílev ich zákazníkov patrí do vekovej skupiny pod 30 rokov, najmä 25-roční. Internetu sa však nevyhýbajú ani penzisti.

Aj keď sa najväčší boom internetového randenia zaznamenal v USA a Európe, nie ne neznámym pojmom nikde na svete. Túžbu po láske a chuť skúsiť online zoznámenie majú totiž ľudia každej kultúry, dokonca aj z krajín s konzervatívnymi tradíciami zoznamovania sa ako je moslimská Saudská Arábia či Irán.

Zoznamovanie tretieho tisícročia si pochvaľujú nielen šťastné páry ale najmä majitelia internetových domén ako Yahoo či Match.com, podľa ktorých sa tento druh obchodu z roka na rok rozrastá a neprejavuje nijaké známky poklesu. Yahoo zaviedlo poplatky za túto päťročnú službu len minulý rok a ukázalo sa, že si dokáže na seba slušne zarobiť. Podľa odhadov by sa mohli príjmy zo "zoznamky" mohli tento rok zdvojnásobiť na viac ako 250 miliónov dolárov.

Tím Yahoo dostáva veľa pozvánok na svadbu s poďakovaním od šťastných zákazníkov, ktorí využili službu Yahoo Personals pri hľadaní svojej "spriaznenej duše", žijúcej na druhej strane zemegule alebo jednoducho len pár blokov ďalej.

Yahoo má približne 237 miliónov návštevníkov a technológiu, ktorá umožňuje "páriť" nezadané podľa farby očí, vlasov, politických názorov či znamenia.

"V každom prípade sa tento obchod ešte nevykryštalizoval," tvrdí Gail Lagunová, hovorkyňa MtchNet.com, ktorý spravuje až osem internetových zoznamovacích služieb. Počet jeho zákazníkov vzrástol z piatich miliónov, zaregistrovaných minulý rok, na šesť miliónov už marci tohto roku.

A každým dňom pribúdajú noví klienti, najmä vďaka narastajúcemu množstvu spokojných zákazníkov, ktorí si prostredníctvom internetu našli svojho životného partnera či partnerku.

Avšak s pribúdajúcimi zákazníkmi internetových zoznamovacích stránok je čoraz viac aj skeptikov, keďže internet, rovnako ako papier, znesie všetko - aj polopravdy a lži o veku, príjme či výzore.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Akcia proti Kiskovi je porovnateľná len s únosom mladého Kováča.

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: Politikov treba vyšetrovať citlivo

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii Peter Kovařík.

PRIMÁR

Keď mejkap podráždi. Problémy, ktoré vyvoláva kozmetika

Vyberte si kozmetiku, ktorá nepoškodí pleť.

Neprehliadnite tiež

Astronautka z NASA: Vieme, že sa niečo pokazí

Astronautka Dorothy Metcalf-Lindenburgerová hovorí, ako vyzerá tréning v NASA a ako sa astronauti pripravujú na zlyhania.

Rozšírená realita je zábavná aj užitočná. Skúste tieto aplikácie pre iPhone a iPad

Nová aktualizácia iOS 11 pre mobilné zariadenia od Apple priniesla aj ARKit. V ponuke sú prvé aplikácie a je s nimi zábava.

TECH_FM

Kontroverzný objav naznačuje, že praľudia sa mohli vyvinúť v Európe

Stopy dávneho tvora mätú vedcov. Odborníci sa sporia, komu patrili.

Strašia vás baktérie na mobile? Vymysleli "umývačku"

Nová nabíjačka dezinfikuje mobily, používa na to ultrafialové žiarenie.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 264
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 873
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 902
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 535
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 912
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 907
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 758
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 559
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 559
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 522