SME

Internet sa stal zoznamovacím médiom tretieho tisícročia

San Francisco 12. júna (TASR) - Kým pred pár desiatkami rokov boli typickými miestami zoznamovania sa dvoch pohlaví bary a spoločenské podujatia, v ...

San Francisco 12. júna (TASR) - Kým pred pár desiatkami rokov boli typickými miestami zoznamovania sa dvoch pohlaví bary a spoločenské podujatia, v súčasnosti túto štafetu preberá všemohúci internet.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tento spoločenský fenomén sa dá vysvetliť aj tým, že v súčasnosti dospieva generácia, ktorá s internetom vyrástla a tak nečudo, že kým ich rodičia hľadali lásku po baroch, ich deti sa spoliehajú na maily.

Dôkazom toho sú štatistiky internetových zoznamovacích služieb, ktoré hovoria, že najväčší prílev ich zákazníkov patrí do vekovej skupiny pod 30 rokov, najmä 25-roční. Internetu sa však nevyhýbajú ani penzisti.

SkryťVypnúť reklamu

Aj keď sa najväčší boom internetového randenia zaznamenal v USA a Európe, nie ne neznámym pojmom nikde na svete. Túžbu po láske a chuť skúsiť online zoznámenie majú totiž ľudia každej kultúry, dokonca aj z krajín s konzervatívnymi tradíciami zoznamovania sa ako je moslimská Saudská Arábia či Irán.

Zoznamovanie tretieho tisícročia si pochvaľujú nielen šťastné páry ale najmä majitelia internetových domén ako Yahoo či Match.com, podľa ktorých sa tento druh obchodu z roka na rok rozrastá a neprejavuje nijaké známky poklesu. Yahoo zaviedlo poplatky za túto päťročnú službu len minulý rok a ukázalo sa, že si dokáže na seba slušne zarobiť. Podľa odhadov by sa mohli príjmy zo "zoznamky" mohli tento rok zdvojnásobiť na viac ako 250 miliónov dolárov.

SkryťVypnúť reklamu

Tím Yahoo dostáva veľa pozvánok na svadbu s poďakovaním od šťastných zákazníkov, ktorí využili službu Yahoo Personals pri hľadaní svojej "spriaznenej duše", žijúcej na druhej strane zemegule alebo jednoducho len pár blokov ďalej.

Yahoo má približne 237 miliónov návštevníkov a technológiu, ktorá umožňuje "páriť" nezadané podľa farby očí, vlasov, politických názorov či znamenia.

"V každom prípade sa tento obchod ešte nevykryštalizoval," tvrdí Gail Lagunová, hovorkyňa MtchNet.com, ktorý spravuje až osem internetových zoznamovacích služieb. Počet jeho zákazníkov vzrástol z piatich miliónov, zaregistrovaných minulý rok, na šesť miliónov už marci tohto roku.

A každým dňom pribúdajú noví klienti, najmä vďaka narastajúcemu množstvu spokojných zákazníkov, ktorí si prostredníctvom internetu našli svojho životného partnera či partnerku.

SkryťVypnúť reklamu

Avšak s pribúdajúcimi zákazníkmi internetových zoznamovacích stránok je čoraz viac aj skeptikov, keďže internet, rovnako ako papier, znesie všetko - aj polopravdy a lži o veku, príjme či výzore.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 958
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 524
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 879
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 842
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 3 160
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 497
  7. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt 1 594
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 1 541
SkryťZatvoriť reklamu