Internet sa stal zoznamovacím médiom tretieho tisícročia

San Francisco 12. júna (TASR) - Kým pred pár desiatkami rokov boli typickými miestami zoznamovania sa dvoch pohlaví bary a spoločenské podujatia, v ...

San Francisco 12. júna (TASR) - Kým pred pár desiatkami rokov boli typickými miestami zoznamovania sa dvoch pohlaví bary a spoločenské podujatia, v súčasnosti túto štafetu preberá všemohúci internet.

Tento spoločenský fenomén sa dá vysvetliť aj tým, že v súčasnosti dospieva generácia, ktorá s internetom vyrástla a tak nečudo, že kým ich rodičia hľadali lásku po baroch, ich deti sa spoliehajú na maily.

Dôkazom toho sú štatistiky internetových zoznamovacích služieb, ktoré hovoria, že najväčší prílev ich zákazníkov patrí do vekovej skupiny pod 30 rokov, najmä 25-roční. Internetu sa však nevyhýbajú ani penzisti.

Aj keď sa najväčší boom internetového randenia zaznamenal v USA a Európe, nie ne neznámym pojmom nikde na svete. Túžbu po láske a chuť skúsiť online zoznámenie majú totiž ľudia každej kultúry, dokonca aj z krajín s konzervatívnymi tradíciami zoznamovania sa ako je moslimská Saudská Arábia či Irán.

Zoznamovanie tretieho tisícročia si pochvaľujú nielen šťastné páry ale najmä majitelia internetových domén ako Yahoo či Match.com, podľa ktorých sa tento druh obchodu z roka na rok rozrastá a neprejavuje nijaké známky poklesu. Yahoo zaviedlo poplatky za túto päťročnú službu len minulý rok a ukázalo sa, že si dokáže na seba slušne zarobiť. Podľa odhadov by sa mohli príjmy zo "zoznamky" mohli tento rok zdvojnásobiť na viac ako 250 miliónov dolárov.

Tím Yahoo dostáva veľa pozvánok na svadbu s poďakovaním od šťastných zákazníkov, ktorí využili službu Yahoo Personals pri hľadaní svojej "spriaznenej duše", žijúcej na druhej strane zemegule alebo jednoducho len pár blokov ďalej.

Yahoo má približne 237 miliónov návštevníkov a technológiu, ktorá umožňuje "páriť" nezadané podľa farby očí, vlasov, politických názorov či znamenia.

"V každom prípade sa tento obchod ešte nevykryštalizoval," tvrdí Gail Lagunová, hovorkyňa MtchNet.com, ktorý spravuje až osem internetových zoznamovacích služieb. Počet jeho zákazníkov vzrástol z piatich miliónov, zaregistrovaných minulý rok, na šesť miliónov už marci tohto roku.

A každým dňom pribúdajú noví klienti, najmä vďaka narastajúcemu množstvu spokojných zákazníkov, ktorí si prostredníctvom internetu našli svojho životného partnera či partnerku.

Avšak s pribúdajúcimi zákazníkmi internetových zoznamovacích stránok je čoraz viac aj skeptikov, keďže internet, rovnako ako papier, znesie všetko - aj polopravdy a lži o veku, príjme či výzore.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. Keď pôjdeme tvrdou silou, nemáme šancu.

KULTÚRA

Minúta po minúte: Moonlight má prvého Oscara

Odovzdávanie budeme sledovať naživo.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

ŠPORT

Sagan ukázal cit pre taktiku a ešte lepšiu formu ako pred rokom

V sobotu bol druhý, v nedeľu už vyhral.

Neprehliadnite tiež

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali novú Nokiu 3310

Nové smartfóny Nokie majú čistý Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Sniper Elite 4 nie je len o krvavom zabíjaní (recenzia)

Jedna z najlepších taktických akcií tohto roka je viac, než len krvavou školou anatómie človeka.

Za farebné videnie vďačíme predkom, ktorí jedli ovocie

Len ľudia a niektoré druhy primátov majú v oku tri druhy zmyslových buniek.

Huawei Mate 9 chce byť najlepší veľký smartfón (test)

Má obrovský displej a aj napriek nemu sa používa pohodlne. Huawei si za svoju novinku ale pýta viac, ako je zvykom.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 852
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 236
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 678
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 972
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 774
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 066
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 507
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 116
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 374
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 185

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop