San Francisco 12. júna (TASR) - Kým pred pár desiatkami rokov boli typickými miestami zoznamovania sa dvoch pohlaví bary a spoločenské podujatia, v súčasnosti túto štafetu preberá všemohúci internet.
Tento spoločenský fenomén sa dá vysvetliť aj tým, že v súčasnosti dospieva generácia, ktorá s internetom vyrástla a tak nečudo, že kým ich rodičia hľadali lásku po baroch, ich deti sa spoliehajú na maily.
Dôkazom toho sú štatistiky internetových zoznamovacích služieb, ktoré hovoria, že najväčší prílev ich zákazníkov patrí do vekovej skupiny pod 30 rokov, najmä 25-roční. Internetu sa však nevyhýbajú ani penzisti.
Aj keď sa najväčší boom internetového randenia zaznamenal v USA a Európe, nie ne neznámym pojmom nikde na svete. Túžbu po láske a chuť skúsiť online zoznámenie majú totiž ľudia každej kultúry, dokonca aj z krajín s konzervatívnymi tradíciami zoznamovania sa ako je moslimská Saudská Arábia či Irán.
Zoznamovanie tretieho tisícročia si pochvaľujú nielen šťastné páry ale najmä majitelia internetových domén ako Yahoo či Match.com, podľa ktorých sa tento druh obchodu z roka na rok rozrastá a neprejavuje nijaké známky poklesu. Yahoo zaviedlo poplatky za túto päťročnú službu len minulý rok a ukázalo sa, že si dokáže na seba slušne zarobiť. Podľa odhadov by sa mohli príjmy zo "zoznamky" mohli tento rok zdvojnásobiť na viac ako 250 miliónov dolárov.
Tím Yahoo dostáva veľa pozvánok na svadbu s poďakovaním od šťastných zákazníkov, ktorí využili službu Yahoo Personals pri hľadaní svojej "spriaznenej duše", žijúcej na druhej strane zemegule alebo jednoducho len pár blokov ďalej.
Yahoo má približne 237 miliónov návštevníkov a technológiu, ktorá umožňuje "páriť" nezadané podľa farby očí, vlasov, politických názorov či znamenia.
"V každom prípade sa tento obchod ešte nevykryštalizoval," tvrdí Gail Lagunová, hovorkyňa MtchNet.com, ktorý spravuje až osem internetových zoznamovacích služieb. Počet jeho zákazníkov vzrástol z piatich miliónov, zaregistrovaných minulý rok, na šesť miliónov už marci tohto roku.
A každým dňom pribúdajú noví klienti, najmä vďaka narastajúcemu množstvu spokojných zákazníkov, ktorí si prostredníctvom internetu našli svojho životného partnera či partnerku.
Avšak s pribúdajúcimi zákazníkmi internetových zoznamovacích stránok je čoraz viac aj skeptikov, keďže internet, rovnako ako papier, znesie všetko - aj polopravdy a lži o veku, príjme či výzore.