BRATISLAVA.
V medziročnom porovnaní však zadávatelia investovali v treťom štvrťroku tohto roku o 336 tis. eur viac, čo predstavuje nárast o 6,6 %.
Ako vyplýva zo správy Asociácie internetových médií (AIM), naďalej vedie bannerová reklama, ktorá s 2,66 mil. eur dosiahla podiel 49,1%. Tento typ reklamy však prvýkrát stratil nadpolovičný podiel.
Na druhom mieste s 22,3-percentným podielom skončila riadková inzercia, do ktorej zadávatelia reklamy investovali 1,2 mil. eur. Na treťom mieste bolo vyhľadávanie s podielom 17,8 % a sumou 965 tis. eur. V medziročnom porovnaní zaznamenala najväčší nárast lead generation reklama s 652-percentným nárastom.
Ako uviedol predseda Správnej rady AIM Milan Csaplár, po piatich negatívnych kvartáloch nastal opäť medziročný rast objemu internetovej reklamy. V rámci bannerovej reklamy a rich médií sú podľa jednotlivých odvetví v objeme investícií do reklamy na prvom mieste telekomunikácie s 23,3-percentným podielom.
Oproti predošlému kvartálu tak vystriedali na prvom mieste finančný sektor. Na druhej priečke skončil motorizmus s 13,1 % a na tretej iné rôzne služby s 11,3 %.