SME

K pohľadniciam a esemeskám pribudol aj Facebook

Vianočné pozdravy sa sťahujú na internet. Pošta napriek tomu tvrdí, že zásielok jej pribúda.

Možností, ako sa pred sviatkami pripomenúť, pribudlo.Možností, ako sa pred sviatkami pripomenúť, pribudlo. (Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)



BRATISLAVA. Ešte pred niekoľkými rokmi padali mobilným operátorom siete pre milióny esemesiek, ktoré si Slováci vymieňali na Štedrý deň. Minulé Vianoce ich už poslali menej ako predošlé roky, no stále ich bolo vyše 30 miliónov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poštárka Ingrid zo Šale hovorí, že aj keď zásielok celkovo neubúda, podstatne menej je aj pohľadníc. „Cez telefón alebo počítač máte osobnejší kontakt a je to aj lacnejšie,“ hovorí poštárka. Klasické pohľadnice dostávajú predovšetkým starší ľudia a stredná generácia.

Aj keď by sa na prvý pohľad mohlo zdať, že listová komunikácia ustupuje, nie je to tak, tvrdí Slovenská pošta.
„Listov sa u nás ročne pošle viac ako 240 miliónov. Počet podaných zásielok napriek zvýšenej elektronickej komunikácii napríklad od roku 2005 rástol medziročne o viac ako päť percent,“ povedala jej hovorkyňa Mária Hromadová.

SkryťVypnúť reklamu

Viac ako milión a pol Slovákov je na Facebooku. „Podobne ako v prípade gratulácií k narodeninám bude aj na sviatky dominovať práve jednoduchý a rýchly Facebook a e-maily, ale na druhej strane vďaka tomu narastie hodnota klasického papierového pozdravu v očiach obdarovaného,“ povedal Michal Pastier z agentúry Zaraguza.

Pastier hovorí, že väčšina webových používateľov tvorí priania s obrázkami z internetu a veľká čas využije generátory pozdravov, do ktorých človek len nahrá svoju fotografiu a stane sa postavou vtipného videa, kde vystupuje ako Mikuláš alebo iná postava.

Anjelské prasiatko od Kofoly dostalo predminulý rok takmer 150-tisíc ľudí. T-Mobile mal pohľadnicu, ktorú po napísaní textu odspieval príjemcovi Santa, snehuliak alebo sobík. Takto vytvorených pozdravov bolo viac ako 817-tisíc.

SkryťVypnúť reklamu

Vianočné pozdravy na webe

  • Princíp „nahraj svoju fotografiu a pošli ďalej" sa stal hitom medzi marketérmi už pred štyrmi rokmi aj vďaka stránke Elf Yourself. Na nej ste so seba a svojich priateľov mohli spraviť tancujúcich elfov na rôzne hudobné štýly. Spoločnosť OfficeMax na ňu dokázala pritiahnuť 284 miliónov návštevníkov. Zaujímavosť: v roku 2007 malo vraj až 40% návštevníkov stránky viac ako 55 rokov.

  • Po Facebooku sa teraz šíri najmä vianočný pozdrav internetového kníhkupectva Martinus. Ide o obrázok, ktorý sa dá prečítať, len ak pôjdete aspoň na meter od počítača. Martinus v ňom zaželal svojim desiatkam tisíc fanúšikom, že ak chcú mať cez sviatky čas na knihy, mali by sa aspoň takto ďaleko držať od Facebooku.

  • Na Slovenku máme tiež prvú iPhone PFku, ktorú su cez internet môžete stiahnuť do svojho mobilu a zachráni vám sviatky. Nájdete v nej návod čo robiť, keď vám zabehne kosť, ťahák na koledu, ako aj virtuálnu nekonečnú prskavku.

SkryťVypnúť reklamu
  • Kanadská značka spodného prádla s talianskym názvom La Senza získala svetovú pozornosť vďaka svojej online PFka. Spievajúce modelky s podprsenkami veľkostí A,B,C,D,E,F,G reprezentujúce tóny zaujali toľko surferov, že to nevydržali servre ich stránky cupsizechoir.com. Na nej môžete ovládať klávesmi modelky ako na klavíri a nahrať si svoju vlastnú vianočnú melódiu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu