BRATISLAVA. Vyplýva to z prieskumu poradenského portálu Heureka, ktorého sa zúčastnilo približne 3 000 opýtaných.
Všetky vianočné darčeky, respektíve väčšinu z nich, kúpilo v online obchode 19 % opýtaných. S internetovými aukciami malo tieto Vianoce podľa prieskumu skúsenosť približne 12 % respondentov.
Takmer 30 % opýtaných minulo na vianočné darčeky od 201 do 400 eur, ďalších približne 27 % sa pohybovalo v rozmedzí od 121 do 200 eur. Darčeky za viac ako 1 000 eur nakupovali na základe prieskumu približne 4 % používateľov internetu. Úver na tohtoročné Vianoce si zobrali 3 % opýtaných.
Ako uviedol projektový manažér portálu Heureka Tomáš Hodboď, takmer polovica opýtaných Slovákov začala nakupovať darčeky až v decembri, štvrtina v novembri a asi 12 % ich kupovalo v priebehu celého roka. "Až 45 % Slovákov väčšinou dopredu vie, čo chce svojim blízkym na Vianoce kúpiť.
Približne 18 % konzumentov túto predstavu nemá, a preto sa nechá ovplyvniť ponukou obchodov,“ doplnil Hodboď a dodal, že od priateľov a známych si nechá v oblasti darčekov poradiť 6 % Slovákov. Priamo v internetových obchodoch hľadá tipy na darčeky asi 11 % respondentov.