BRUSEL. S Nápadom zaviesť jednotné telefónne číslo prišla Európska komisia, ktorá o tom začína rokovať vo všetkými možnými zainteresovanými účastníkmi. Od obchodníkov až po úrady a spotrebiteľské združenia.
V Komisii veria, že by zavedenie možnosti jednotného čísla pre firmy v celej únii posilnilo jednotný trh. "Dnes musia mať firmy rôzne telefónne čísla v každom členskom štáte, na ktoré im môžu zákazníci volať," podotkla eurokomisárka Neelie Kroseová o zákazníckych linkách firiem, ktoré sú často bezplatné.
"Kvôli tomu je ťažké rozvíjať celoeurópske služby pre zákazníkov. Vyzývam všetky zainteresované strany, aby pomohli vytvoriť politiku, ktorá by odrážala potreby biznisu a zaistila väčšie výhody pre spotrebiteľov," dodala eurokomisárka v stanovisku.
Konzultácie potrvajú do konca februára budúceho roku. Brusel následne pripomienky zapracuje a príde prípadne s návrhmi konkrétnych opatrení, ako jednotné číslo pre firmy v únií presadiť a zaviesť.