SME

V obchode na webe nám niečo chýba

Na nástup internetových obchodov s potravinami či s luxusným oblečením u nás si musíme počkať.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

BRATISLAVA. Až 95 percent ľudí, ktorí používajú internet, si už kúpilo niečo cez internetový obchod. Vyplýva to z prieskumu TNS SK.

Za posledných šesť mesiacov sa u nás cez internet objednávali najmä knihy. Kúpili si ich dve pätiny ľudí, ktorí využili on­line obchody. Nárast predaja potvrdil aj Martin Štrba z kníhkupectva martinus.sk. „Medziročne rastieme v desiatkach percent,” povedal.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chýbajú potraviny?Obľúbené e­shopyparfums.skfotolab.skdatin.skmartinus.skhej.sksport-outdoor.skgorila.skmall.skalza.skpixmania.sk

SkryťVypnúť reklamu

Rebríček najpopulárnejších internetových obchodov u nás

Zdroj: heureka.sk

Na slovenskom trhu pôsobí podľa Tomáša Hodboďa z portálu heureka.sk, ktorý porovnáva ceny a parametre výrobkov, asi 2500 internetových obchodov. „Kritériá obchodu na plný úväzok však spĺňa približne 30 percent z nich,“ vraví Hodboď.

Z prieskumu TNS vyplýva, že zákazníkom u nás chýba internetový predaj potravín, luxusného oblečenia a bytových doplnkov.

Skúsenosti internetových predajcov sú však iné. „Naši zákazníci sa na absenciu potravín nesťažujú. Keby však prišli s takouto požiadavkou, boli by sme schopní ju zrealizovať. Zatiaľ o tom neuvažujeme,“ hovorí marketingová riaditeľka Hej.sk Jitka Součková.

Pri oblečení môže byť problém v tom, že internetové obchody nie sú na takýto predaj pripravené. „Internetový obchod musí byť na to špeciálne prispôsobený.

SkryťVypnúť reklamu

Musí mať dokonalé informácie o tovare, správne údaje o veľkosti, veľké obrázky či video. Na nástup takýchto obchodov si jeden až dva roky počkáme,“ tvrdí Hodboď.

Ceny sú rozdielneZáujem o nákupy cez internet stúpa aj preto, že sa nimi dá ušetriť. Napríklad pri kúpe televízora cez internet môžete usporiť aj vyše 300 eur. Televízor s uhlopriečkou 117 centimetrov, ktorý stojí v kamennom obchode takmer 1600 eur, sa dá kúpiť na internete o takmer 300 eur lacnejšie.

Predavači v obchodoch však tvrdia, že to nie je vždy pravidlom. „Stane sa, že aj v kamennom obchode máme rovnaké alebo nižšie ceny, ako na internete,“ tvrdia v predajni TPD Euronics.

Náš malý prieskum však ukázal, že väčšina televízorov, ktorých ceny sme porovnali, bola drahšia. V prípade chladničiek sme väčšie rozdiely nezaznamenali.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu