PRAHA. Predaj cez internet v Česku naberá na sile. Mnohí obchodníci však vidia v e-shopoch skôr príležitosť, ako ľudí prinútiť nakupovať, než konkurenciu voči existujúcim kamenným predajniam, konštatujú české hospodárske noviny E15.
"Spustenie on-line obchodu je logickým krokom v rozvoji našej siete," potvrdila hovorkyňa Tesca Eva Karasová. Nakupovanie cez internet ponúkne Tesco v Česku budúci rok, zákazníci o neho vraj majú záujem.
"Svedčí o tom rastúci počet kupujúcich v zatiaľ obmedzenom on-line obchode pre pražských zákazníkov, ktorý funguje od roku 1995. Využívajú ho rodiny, starší občania, firmy, hotely alebo reštaurácie," tvrdí Karasová.
Českí zákazníci zatiaľ na internete kupujú hlavne elektroniku, knihy, CD a DVD, ale stále častejšie aj kozmetiku a oblečenie. Ponuke módneho tovaru venujú rastúcu pozornosť svetové odevné reťazce. Firma Inditex, vlastniaca obchody Zara, počas roka spustila on-line predaj už v 11 európskych krajinách.
Predaj cez internet už zavádzajú aj reťazce so športovým vybavením. "V Rakúsku teraz Hervis spúšťa ostrú prevádzku, v Česku začneme s testovaním internetového predaja na jar," uviedol konateľ spoločnosti Hervis Šport a móda Luděk Semrád. "Naplno by sme ho chceli rozbehnúť koncom leta. V e-shope sa objaví aj tovar, ktorý nemáme bežne v predajniach, "dodal Semrád.
Nákupný server Ebay odhadol, že internetový predaj si v súčasnosti ukrajuje 5-6 % z českého maloobchodného trhu, pričom v najbližších rokoch to bude až 15 %.