Slováci na webe: Správy a Facebook

Na sieti hľadáme správy a kamarátov. Silný obchodný dom u nás stále chýba.

(Zdroj: TASR)

Pred rokom kraľovali webu Google a Pokec, dnes vládne Facebook.

BRATISLAVA. Čo robí bežný človek zo Slovenska na webe? Hľadá najmä informácie a spôsob, ako sa porozprávať s priateľmi a rodinou. Na nakupovanie cez internet si ešte príliš nezvykol, ale pravdepodobne už má konto na sociálnej sieti, či už je to Facebook alebo Pokec.

Práve Facebook je najsilnejším, aj keď nie novým prvkom, ktorý v posledných dvoch rokoch zaujal. Za posledných dvanásť mesiacov sa posunul na vrchol rebríčka najvyhľadávanejších výrazov a predbehol Pokec, ktorý ľudí najviac zaujímal ešte na jeseň minulého roka.

V súčasnosti má Facebook podľa vlastných dát dosah na viac ako jeden a pol milióna ľudí na Slovensku. Celková internetová populácia Slovenska bola k septembru 2010 podľa údajov AIMmonitoru nad úrovňou 2,3 milióna. Znamená to, že dvaja z troch ľudí na slovenskom webe navštevujú Facebook.

Pokec podľa AIMmonitoru priláka mesačne o niečo viac ako 1,1 milióna unikátnych užívateľov, čiže polovicu internetovej populácie.

Ostávajú stálice

Okrem výmeny pozície Facebooku a Pokecu sa zoznam najvyhľadávanejších výrazov za posledný rok príliš nezmenil. Ľudia hľadajú stále hľadajú „youtube”, „hry”, televízny program.

Podobný obraz odhaľuje aj pohľad na rebríček najpopulárnejších stránok na Slovensku podľa služby Alexa, ktorá stránky zostavuje podľa kombinácie počtu návštevníkov a zobrazení stránok. Prvé miesto obsadil Google a druhé Facebook.

Najvyššie postavenou stránkou so slovenským pôvodom je Azet na piatej priečke. V prvej pätnástke najpopulárnejších stránok podľa Alexy je sedem internetových portálov a vyhľadávačov, ako napríklad Google a Zoznam. Druhú najpočetnejšiu skupinu tvoria spravodajské portály.

Zvláštnosťou Slovenska v porovnaní so západnými krajinami je, že sa do prvej pätnástky stránok nedostal ani jeden internetový obchod. V západných krajinách zvykne byť jeden už v prvej desiatke. Ľudia sú pri nakupovaní opatrní. Podľa prieskumu štatistického úradu nakupovanie cez web skúsila za posledný rok približne tretina ľudí na Slovensku. Stále však chýba silný obchodný dom.

Najbližšie k nemu má server bazos.sk, ktorý sa umiestnil na šestnástej priečke.

Za čím chodíme

Viac o témach, ktoré ľudí zaujímajú, ukazujú dáta z AIMmonitoru, čo je jediná oficiálna štatistika slovenských stránok. AIM zoraďuje stránky do kategórií podľa tém, ktorým sa venujú a z dát sa dá zistiť, aká časť ľudí aspoň raz mesačne navštívi stránky s tou-ktorou témou.

Takmer všetci ľudia navštevujú portálové homepage, ako napríklad Zoznam.sk. Viac ako osemdesiat percent z internetovej populácie číta na webe správy. Populárne sú aj stránky, ktoré sústreďujú blogerov, zoznamky či komunitné weby. Najmenej ľudí sa zaujíma o stránky o bývaní, zdraví a cestovaní.


Kliknite - obrázok zväčšíte.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. Keď pôjdeme tvrdou silou, nemáme šancu.

KOMENTÁRE

Plot bol jeho nápad, nie Orbánov. Dnes má dom kúsok od pletiva

Ako sme sa nestretli so starostom Ásotthalomu.

PLUS

Ako prvá žena pred takmer sedemsto rokmi prežila cisársky rez

Českí vedci prišli s novým objavom.

Neprehliadnite tiež

Sniper Elite 4 nie je len o krvavom zabíjaní (recenzia)

Jedna z najlepších taktických akcií tohto roka je viac, než len krvavou školou anatómie človeka.

Za farebné videnie vďačíme predkom, ktorí jedli ovocie

Len ľudia a niektoré druhy primátov majú v oku tri druhy zmyslových buniek.

Huawei Mate 9 chce byť najlepší veľký smartfón (test)

Má obrovský displej a aj napriek nemu sa používa pohodlne. Huawei si za svoju novinku ale pýta viac, ako je zvykom.

Civilizáciu Aztékov zničila európska zbraň, nevedeli proti nej bojovať

Za kolapsom rozvinutej juhoamerickej civilizácie môže byť aj pandémia paratýfusu.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 936
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 9 824
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 235
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 104
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 822
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 795
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 521
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 249
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 470
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 287

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop