Slováci na webe: Správy a Facebook

Na sieti hľadáme správy a kamarátov. Silný obchodný dom u nás stále chýba.

(Zdroj: TASR)

Pred rokom kraľovali webu Google a Pokec, dnes vládne Facebook.

BRATISLAVA. Čo robí bežný človek zo Slovenska na webe? Hľadá najmä informácie a spôsob, ako sa porozprávať s priateľmi a rodinou. Na nakupovanie cez internet si ešte príliš nezvykol, ale pravdepodobne už má konto na sociálnej sieti, či už je to Facebook alebo Pokec.

Práve Facebook je najsilnejším, aj keď nie novým prvkom, ktorý v posledných dvoch rokoch zaujal. Za posledných dvanásť mesiacov sa posunul na vrchol rebríčka najvyhľadávanejších výrazov a predbehol Pokec, ktorý ľudí najviac zaujímal ešte na jeseň minulého roka.

V súčasnosti má Facebook podľa vlastných dát dosah na viac ako jeden a pol milióna ľudí na Slovensku. Celková internetová populácia Slovenska bola k septembru 2010 podľa údajov AIMmonitoru nad úrovňou 2,3 milióna. Znamená to, že dvaja z troch ľudí na slovenskom webe navštevujú Facebook.

Pokec podľa AIMmonitoru priláka mesačne o niečo viac ako 1,1 milióna unikátnych užívateľov, čiže polovicu internetovej populácie.

Ostávajú stálice

Okrem výmeny pozície Facebooku a Pokecu sa zoznam najvyhľadávanejších výrazov za posledný rok príliš nezmenil. Ľudia hľadajú stále hľadajú „youtube”, „hry”, televízny program.

Podobný obraz odhaľuje aj pohľad na rebríček najpopulárnejších stránok na Slovensku podľa služby Alexa, ktorá stránky zostavuje podľa kombinácie počtu návštevníkov a zobrazení stránok. Prvé miesto obsadil Google a druhé Facebook.

Najvyššie postavenou stránkou so slovenským pôvodom je Azet na piatej priečke. V prvej pätnástke najpopulárnejších stránok podľa Alexy je sedem internetových portálov a vyhľadávačov, ako napríklad Google a Zoznam. Druhú najpočetnejšiu skupinu tvoria spravodajské portály.

Zvláštnosťou Slovenska v porovnaní so západnými krajinami je, že sa do prvej pätnástky stránok nedostal ani jeden internetový obchod. V západných krajinách zvykne byť jeden už v prvej desiatke. Ľudia sú pri nakupovaní opatrní. Podľa prieskumu štatistického úradu nakupovanie cez web skúsila za posledný rok približne tretina ľudí na Slovensku. Stále však chýba silný obchodný dom.

Najbližšie k nemu má server bazos.sk, ktorý sa umiestnil na šestnástej priečke.

Za čím chodíme

Viac o témach, ktoré ľudí zaujímajú, ukazujú dáta z AIMmonitoru, čo je jediná oficiálna štatistika slovenských stránok. AIM zoraďuje stránky do kategórií podľa tém, ktorým sa venujú a z dát sa dá zistiť, aká časť ľudí aspoň raz mesačne navštívi stránky s tou-ktorou témou.

Takmer všetci ľudia navštevujú portálové homepage, ako napríklad Zoznam.sk. Viac ako osemdesiat percent z internetovej populácie číta na webe správy. Populárne sú aj stránky, ktoré sústreďujú blogerov, zoznamky či komunitné weby. Najmenej ľudí sa zaujíma o stránky o bývaní, zdraví a cestovaní.


Kliknite - obrázok zväčšíte.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zdanenie bitcoinu, menej výhodné sporenie. Čo chystá Kažimír

Zdania obchody, keď spotrebiteľ platí za tovar kryptomenami a stavebné sporenie bude ešte menej výhodné.

SVET

Babiš nedostal dôveru, vládnuť môže roky. Čo čaká Česko?

Český premiér vedel, že hlasovanie o dôvere prehrá.

ŠPORT

Mal smolu i spor s Vůjtkom. Pôjde Nagy na olympiádu?

V mužstve majú byť hráči, ktorí vedia ubrániť oslabenia.

EKONOMIKA

Zo stavebka kupujú ľudia dovolenky. Kažimír ukázal, ako to zmení

Zmeny pravidiel pre stavebné sporenie.

Neprehliadnite tiež

Ryba si vie vďaka génom zahojiť chrbticu. Aj ľudia ich majú

Ľudia a ryby z radu mihuľotvarých mali pred miliónmi rokov spoločného predka.

Čierna diera si dvakrát grgla. Potvrdili, že čierne diery oddychujú

Vzdialená galaxia pomaly požiera svojho vesmírneho suseda.

Vypočujte si pieseň z Hviezdnych vojen zahranú ceruzkou

Matematická rovnica znie ako chytľavá pieseň zo Star Wars.

Tajomstvo kreativity: Čo hovorí veda

Poučenie, ktoré so sebou prináša veda napovedá aj to, ako dosiahnuť vytúženú budúcnosť.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  4. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  6. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  7. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  8. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  9. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  10. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 026
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 9 302
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 244
  4. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 964
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 301
  6. Kam do tepla v januári? 2 299
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 2 187
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 027
  9. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 230
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 215