SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Zmena mobilného operátora? Orange neveru neodpúšťa

Je veľká škoda, že mobilného operátora si vyberáme v momente, keď s ním uzatvárame zmluvu, a nie až keď chceme jeho služby prestať využívať. Až vtedy sa totiž naozaj prejaví úprimnosť jeho záujmu o naše blaho, o ktorom nás celé roky ubezpečoval - podobne,


Ilustračné foto



ako sa učiteľ od vulgárneho žiaka až po maturite dozvie, čo si o ňom celé štyri roky myslel.

Zapojenie pevnej linky a odhlásenie mobilných služieb nie je na Slovensku práve typickým zákazníckym správaním, ja som však predsa len zistil, že pevnú linku kvôli internetu potrebujem a platiť mesačne dva paušály sa mi neoplatí. Rozhodol som sa preto zrušiť zmluvu s operátorom Orange a mobil využívať len s predplatenou kartou od Eurotelu.

Všetko išlo hladko - podanie žiadosti o ukončenie zmluvy trvalo pár minút a spolu s ňou som zároveň požiadal aj o odblokovanie mobilného telefónu. Kúpil som si ho totiž v akcii a bolo ho možné využívať len v sieti Orange. Viazanosť mojej zmluvy však už vypršala a pracovníčka v predajni mi prisľúbila, že kód na odblokovanie môjho Ericssonu dostanem poštou do týždňa. Bolo to začiatkom decembra 2001.

V priebehu nasledujúcich šiestich mesiacov som päťkrát navštívil predajňu Orange, telefonoval som pravdepodobne so všetkými jeho zamestnancami, ktorí nemajú utajené číslo, a v pravidelných intervaloch som sa dožadoval informácie, kedy budem môcť konečne používať svoj telefón. Napísal som sťažnosť. Kód na odblokovanie telefónu však stále nechodil a Orange mal pre mňa stále tú istú odpoveď. „Musíte čakať, pretože kód nám musia poslať zo Švédska. Nemôžeme nič robiť. Ďakujeme za váš telefonát a želáme vám pekný deň.“

Chápem, že Švédsko je ďaleko, že pošta je nespoľahlivá, že Ericsson sa topil v problémoch. Napriek tomu sa mi zdá byť záhadou, že Orange ma o trpezlivosť nepožiadal pri uzatváraní zmluvy. „Tuto sa podpíšte a začnite platiť. Telefón nám musia poslať zo Švédska. Bude to trvať týždeň, mesiac alebo možno rok. Ďakujeme, že ste sa stali naším zákazníkom.“

Nič také sa nestalo - telefón sa preváža ťažšie ako obálka s kódom, ale Orange mi ho ochotne predal hneď pri objednaní služby. V tom momente som totiž bol perspektívnou dojnou kravou, naproti tomu po ukončení zmluvy som už len bývalým zákazníkom, ktorý chce svoj vlastný telefón využívať u konkurencie a nezaškodí, ak sa mu v tom podarí zabrániť.

Telefón ležal pol roka v zásuvke a fungoval ako budík, až kým mi minulý týždeň, presne pol roka po podaní žiadosti o odblokovanie, nedošla s firmou Orange trpezlivosť a nedal som si na internetovom fóre inzerát so žiadosťou o odblokovanie telefónu.

Odblokovanie trvalo asi desať minút. Prvých päť minút som kráčal k internátu fakulty elektrotechniky a informatiky, kde býval dobrodinec, ktorý mi bol za 200 korún ochotný pomôcť. Ďalšie tri minúty trvalo, kým očistil kontakty, pripojil telefón k počítaču a s pomocou špeciálneho programu rumunskej výroby bez problémov odstránil jeho ochranu. Zvyšný čas som stál v internátnej izbe medzi dverami a dvaja budúci inžinieri sa úprimne zabávali na tom, ako som naletel historke operátora o „nutnosti zaslať kód zo Švédska“.

Spoločnosti Orange nikto nemôže vyčítať, že jej nerobí starosť strata zákazníkov. Ešte v decembri, necelých 24 hodín od podania žiadosti o zrušenie zmluvy, ma skoro ráno zobudil telefón. Pracovníčka Orange sa úprimne zaujímala o to, prečo odchádzam a ponúkala mi množstvo lákavých nových služieb, ďalší telefón zdarma a výhodnejší paušál. Keď som ju poinformoval, že som prešiel ku konkurencii, zarazila sa, dostala zo seba len „aha“ a nastalo trápne ticho. Premkol ma intenzívny pocit, že som sa jej osobne dotkol. Že som zranil jej city a že by som to rýchlo mal odčiniť a so smiechom vyhlásiť, že som len žartoval, a že si v skutočnosti hneď zajtra pôjdem do Orange vybrať nový telefón. Ovládol som sa a zostal som mlčať a ona sa ešte raz opýtala: „A s čím ste boli v našej firme nespokojný?“

Vlastne s ničím konkrétnym.

RICHARD HAVROŠ,
pocitace@smeonline.sk
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.
Podcast Zoom

Zoom: Ukázali, aké dlhodobé problémy spôsobí Covid-19

Týždenný podcast o novinkách z vedy.

Vedátorský podcast

Prečo sa magnetické pole Zeme hýbe a ako sa udrží mucha na stene?

Od muchy na stene až po kvantovú nadvládu a gravitačné vlny, Vedátorský podcast odpovedal na otázky poslucháčov.

Ilustračná foto