Ako vyplýva z výsledkov prieskumu agentúry GfK, najväčší vplyv na rast trhu mali nové LED a 3D technológie, postupné vypínanie analógového vysielania, nástup predaja netbookov a prechod spotrebiteľov k nedotovaným telefónom. V segmente čiernej techniky zaznamenal najmarkantnejší nárast, až 93,3 %, trh so satelitmi a DVB-T tunermi, ktorý poukazuje na reálny nástup digitalizácie na Slovensku.
V medziročnom porovnaní predaj televízorov za deväť mesiacov tohto roku stúpol o 13 %. "Predaj televízorov akcelerovali okrem zlacňovania technológií a nižšej ceny aj športové podujatia. Spotrebitelia začali uprednostňovať televízory s väčšími uhlopriečkami. Od majstrovstiev sveta vo futbale, kedy bol nárast najmarkantnejší, si však svoju pozíciu držia, keďže zákazníci sa nevrátili k menším uhlopriečkam," uviedol Karol Tisončík, obchodný riaditeľ Nay, a.s. Pod pozitívny vývoj na trhu s mobilnými telefónmi sa podpísal vyšší záujem zákazníkov o nedotované telefóny. "Spotrebitelia vo väčšej miere siahajú po mobilných telefónoch s veľkými dotykovými displejmi a po tzv. smartfónoch, ktorých sa síce rádovo predáva menej, ale ich cena je výrazne vyššie," dodal Tisončík.
Spoločnosť Nay, a.s. pôsobí na slovenskom trhu od roku 1991, kedy začala ako veľkoobchodník a distribútor elektroniky. S maloobchodným predajom začala firma v roku 1992 a v roku 1998 prešla na koncept veľkoobchodných predajní. V roku 2005 vstúpil do podniku zahraničný investor Enterprise Investors, ktorý v obchodnej spoločnosti Nay odkúpil 47,7-percentný podiel v hodnote 17,5 mil. eur. V súčasnosti spoločnosť prevádzkuje 25 predajní v 22 mestách na Slovensku a dve predajne v Českej republike.