SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Záujem o obchodovanie cez mobilné technológie stúpa

Systém internetového obchodovania prostredníctvom mobilnej technológie (mobile commerce) si napriek obavám zákazníkov o bezpečnosť získava čoraz väčšiu popularitu.

BRATISLAVA.

Ako vyplýva z prieskumu spoločnosti KPMG, v porovnaní s obdobím spred 18 mesiacov celosvetový podiel respondentov, ktorí používali svoj mobilný prístroj na bankové transakcie, sa takmer zdvojnásobil, pričom stúpol z 19 na 46 %.

Podiel respondentov, ktorí ho využívali na nákup tovarov a služieb, sa zvýšil z 10 na 28 %. Lídrami tohto prudkého nárastu sú najrýchlejšie sa rozvíjajúce ekonomiky sveta. V Číne 77 % respondentov používa svoje mobily na bankovníctvo a 44 % na maloobchodné transakcie, pričom v Indii 38 % respondentov používa mobilné telefóny na nákupy a 43 % na finančný biznis.

Skryť Vypnúť reklamu

Napriek rastúcej informovanosti o mobile commerce sa zákazníci stále obávajú, že vystavujú riziku svoje súkromie. Viac ako 90 % respondentov v Južnej Kórei, Francúzsku, Južnej Afrike, na Slovensku, v Rumunsku, Brazílii a Rusku, ako aj v Indii a Číne, uviedlo, že sa obávajú o súkromie a bezpečnosť na internete, pričom v mnohých prípadoch sú ich obavy väčšie ako pred 18 mesiacmi.

Respondenti v Českej republike a Holandsku sú v tejto otázke najpokojnejší, ale aj tu viac ako sedem z 10 respondentov uviedlo, že je to dôvod na obavy.

Správa KPMG pokrýva 22 krajín vrátane Slovenska a vychádza zo skúmania každodenného používania mobilnej a počítačovej technológie u viac ako 5 600 ľudí. V celosvetovom prieskume 43 % respondentov uviedlo, že sú teraz ochotní platiť za prístup k často používanému online obsahu.

Skryť Vypnúť reklamu

V krajinách Ázie a Tichomoria toto číslo vzrástlo na 59 %, pričom Čína a India sú jasní globálni lídri so 63 resp. 65 percentami. Najmenej ochotní platiť sú zákazníci v Holandsku, len 6 %, za ktorým nasleduje Írsko s 12 % a Kanada s 15 %.

Najobľúbenejším druhom obsahu, za ktorý by ľudia platili, je video, ktoré zvolilo 56 % respondentov, a hudba, za ktorú by bolo ochotných platiť 53 % ľudí. Platená hudba je osobitne obľúbená medzi mladými ľuďmi, pričom 61 % ľudí vo veku 16-24 rokov hovorí, že by boli ochotní platiť.

Prieskum tiež naznačuje, že zákazníci sú ochotnejší akceptovať reklamu, aj keď tu existuje jasný rozdiel medzi reklamou v počítači a na mobilnom zariadení. Pre 56 % sú v poriadku reklamy v ich počítačoch, ale len 42 % by ich akceptovalo vo svojich mobilných zariadeniach.

Skryť Vypnúť reklamu

Väčšina by tiež radšej videla reklamy prispôsobené ich konkrétnym záujmom a aktivitám, pričom takmer šiesti respondenti z desiatich uviedli, že by boli ochotní povoliť sledovanie ich používania internetu a informácií o ich osobnom profile, ak by to viedlo k nižším nákladom.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Prieskumy volebných preferencií

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Chceli ho odstrániť, jeho imidžu uškodil Gučík. Kto je Maroš Žilinka?

Za generálneho prokurátora ho musí vymenovať prezidentka.

Prokurátor Maroš Žilinka.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Kto vráti Generálnej prokuratúre dôstojnosť?

Maroš Žilinka už nebude môcť úrad len tak udržiavať.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

OĽaNO: Zvolenie Žilinku je kompromis (reakcie)

Kollár od Žilinku očakáva očistenie prokuratúry.

Ivan Ivanič, šéf SLA.

Neprehliadnite tiež

Sackboy: A Big Adventure je hra pre celú rodinu

Rodinná hra s vlnenou bábikou v hlavnej úlohe.

Kuracie kúsky z pestovaného mäsa od firmy Eat Just. Predaj kultivovaného mäsa schválil ako prvý Singapur.

Najvýznamnejšia vedkyňa, o ktorej ste asi nikdy nepočuli

Spoluzaklada významnú oblasť matematiky.

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  2. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  3. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  4. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  5. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  6. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  7. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  8. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  9. Tip na náhradu za rúško: Kvalitný nákrčník ochráni aj pred zimou
  10. Nie je to len chlapská záležitosť
  1. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  2. Prvá akumulátorová 2-stupňová snehová fréza na trhu
  3. COOP Jednota je najdôveryhodnejším slovenským predajcom potravín
  4. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  5. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  6. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  7. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  8. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  9. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  10. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  1. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 17 912
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 732
  3. Aká je chémia vôní 13 552
  4. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 9 773
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 660
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 9 188
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 738
  8. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom 8 312
  9. Bývanie v meste predlžuje život 8 254
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 983