Záujem o obchodovanie cez mobilné technológie stúpa

Systém internetového obchodovania prostredníctvom mobilnej technológie (mobile commerce) si napriek obavám zákazníkov o bezpečnosť získava čoraz väčšiu popularitu.

BRATISLAVA.

Ako vyplýva z prieskumu spoločnosti KPMG, v porovnaní s obdobím spred 18 mesiacov celosvetový podiel respondentov, ktorí používali svoj mobilný prístroj na bankové transakcie, sa takmer zdvojnásobil, pričom stúpol z 19 na 46 %.

Podiel respondentov, ktorí ho využívali na nákup tovarov a služieb, sa zvýšil z 10 na 28 %. Lídrami tohto prudkého nárastu sú najrýchlejšie sa rozvíjajúce ekonomiky sveta. V Číne 77 % respondentov používa svoje mobily na bankovníctvo a 44 % na maloobchodné transakcie, pričom v Indii 38 % respondentov používa mobilné telefóny na nákupy a 43 % na finančný biznis.

Napriek rastúcej informovanosti o mobile commerce sa zákazníci stále obávajú, že vystavujú riziku svoje súkromie. Viac ako 90 % respondentov v Južnej Kórei, Francúzsku, Južnej Afrike, na Slovensku, v Rumunsku, Brazílii a Rusku, ako aj v Indii a Číne, uviedlo, že sa obávajú o súkromie a bezpečnosť na internete, pričom v mnohých prípadoch sú ich obavy väčšie ako pred 18 mesiacmi.

Respondenti v Českej republike a Holandsku sú v tejto otázke najpokojnejší, ale aj tu viac ako sedem z 10 respondentov uviedlo, že je to dôvod na obavy.

Správa KPMG pokrýva 22 krajín vrátane Slovenska a vychádza zo skúmania každodenného používania mobilnej a počítačovej technológie u viac ako 5 600 ľudí. V celosvetovom prieskume 43 % respondentov uviedlo, že sú teraz ochotní platiť za prístup k často používanému online obsahu.

V krajinách Ázie a Tichomoria toto číslo vzrástlo na 59 %, pričom Čína a India sú jasní globálni lídri so 63 resp. 65 percentami. Najmenej ochotní platiť sú zákazníci v Holandsku, len 6 %, za ktorým nasleduje Írsko s 12 % a Kanada s 15 %.

Najobľúbenejším druhom obsahu, za ktorý by ľudia platili, je video, ktoré zvolilo 56 % respondentov, a hudba, za ktorú by bolo ochotných platiť 53 % ľudí. Platená hudba je osobitne obľúbená medzi mladými ľuďmi, pričom 61 % ľudí vo veku 16-24 rokov hovorí, že by boli ochotní platiť.

Prieskum tiež naznačuje, že zákazníci sú ochotnejší akceptovať reklamu, aj keď tu existuje jasný rozdiel medzi reklamou v počítači a na mobilnom zariadení. Pre 56 % sú v poriadku reklamy v ich počítačoch, ale len 42 % by ich akceptovalo vo svojich mobilných zariadeniach.

Väčšina by tiež radšej videla reklamy prispôsobené ich konkrétnym záujmom a aktivitám, pričom takmer šiesti respondenti z desiatich uviedli, že by boli ochotní povoliť sledovanie ich používania internetu a informácií o ich osobnom profile, ak by to viedlo k nižším nákladom.

Najčítanejšie na SME Tech


Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Focus: Vládne strany oslabujú

Smer stratil takmer dve percentá. Do parlamentu by sa dostalo aj KDH.

DOMOV

Politika, biznis, vplyv. O čo ide oligarchom v médiách

Odborník hovorí, že oligarchovia médiá skupujú kvôli svojim záujmom.

BANSKÁ BYSTRICA

V Banskej Bystrici otvorili najmodernejšiu autobusovú stanicu na Slovensku

Dopravná časť je v testovacej prevádzke.

Neprehliadnite tiež

Morský koník ako zberač odpadu a smutný osud tigra. Pozrite si finalistov o najlepšieho fotky prírody

Wildlife Photographer of the Year organizuje Prírodopisné múzeum v Londýne.

Cesty na zmenu klímy nie sú pripravené, asfalty nevyhovujú

Na plánované fungovanie ciest je dnes už príliš teplo.

YouTube končí s platenými kanálmi, ľudí nezaujali

Výpadky príjmov majú tvorcom obsahu nahradiť nové projekty.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  6. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  7. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  8. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  9. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 15 161
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 381
  3. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 4 155
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 065
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 253
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 088
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 983
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 908
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 357
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 144