SME

Telekomunikačný ombudsman riešil 88 spotrebiteľských podnetov

V priebehu tretieho štvrťroka tohto roka dostal telekomunikačný ombudsman celkovo 88 podnetov. Z celkového počtu sú podľa ombudsmanky Anny Ghannamovej podnety v dvoch prípadoch opodstatnené a 17 ďalších uznala v prospech zákazníkov z iných dôvodov, vrátan

Bratislava 25. októbra (TASR) - e sociálnych.

Do kategórie neopodstatnených podnetov sa v treťom štvrťroku dostalo 69 z celkového počtu 88 zaslaných sťažností. Až 43 podnetov ešte neprešlo reklamačným konaním, preto sa nimi telekomunikačný ombudsman nemohol zaoberať. Za opodstatnené uznala ombudsmanka celkovo dva spotrebiteľské podnety. V prvom z nich bolo zaznamenané pochybenie ľudského faktora na strane Orangeu pri prepise pôvodných firemných čísel a služieb na nového zákazníka. V tomto prípade tak došlo k aktivácii vyšších užívateľských programov ako zákazník pôvodne požadoval. Po prešetrení Orange zabezpečil nápravu v prospech klienta a následne prijal opatrenia, aby obmedzil výskyt podobných prípadov v budúcnosti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V druhom prípade uznala ombudsmanka za opodstatnený podnet klienta týkajúci sa spornej výmeny časti hardvéru. Vzhľadom na to, že po výmene časti zariadenia nebolo jasné, či vznikol nárok na výmenu zariadenia za iný kus a systém nemal detailne ošetrené riešenie takéhoto prípadu, spoločnosť Orange uznala nárok zákazníka. V prospech zákazníka však telekomunikačný ombudsman uznal aj ďalších 17 podnetov, v ktorých nebolo zistené pochybenie na strane spoločnosti, napriek tomu však ombudsmanka vyšla zákazníkom v ústrety. V troch prípadoch akceptovala ombudsmanka podnety zo sociálnych dôvodov.

Kancelária telekomunikačného ombudsmana pre zákazníkov spoločnosti Orange Slovensko začala svoju činnosť 11. júna 2009. Na telekomunikačného ombudsmana ako nezávislého ochrancu spotrebiteľských práv sa môžu obrátiť zákazníci spoločnosti Orange Slovensko, ktorí nie sú spokojní s výsledkom reklamačného procesu. Telekomunikačný ombudsman má pri posudzovaní sťažností a podnetov spotrebiteľov právomoc predkladať návrhy na zlepšenia poskytovaných služieb a procesov jednotlivým úsekom spoločnosti Orange Slovensko. Do úradu ho volí Výbor pre spotrebiteľské otázky pri Predstavenstve spoločnosti Orange Slovensko, je teda zabezpečená jeho nezávislosť od výkonného manažmentu spoločnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Skúmali 40-tisíc ľudí.


a 1 ďalší
Reálna tvar muža a jeho deformovaná tvár, tak ako ju videl pacient so vzácnou poruchou zrakového systému.

Viktor Sharrah si myslel, že sa zbláznil.


Ilustračná fotografia.

Vaše telo sa ochladzuje, nie zohrieva - a vy to necítite.


a 1 ďalší
Ilustračné foto.

Nález baktérie vedci označili za mimoriadne vzácny objav.


TASR

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 705
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 529
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 447
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 783
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 007
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 919
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 605
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 041
SkryťZatvoriť reklamu