Vyplýva to z výsledkov prieskumu nemeckého magazínu o telekomunikačných technológiách, na ktorom sa zúčastnilo vyše 20.000 čitateľov používajúcich mobilné telefóny.
Takmer polovicu všetkých samovoľných výpadkov prístroja možno pripísať na vrub softvérovým vírusom, ktoré sú v ňom prítomné. Hlavný problém v tomto prípade tvoria najmä funkcie siete ako prehliadač WAP či adresár, ktoré majú tendenciu kaziť väčšinu telefónov používaných v obchodnom styku.
Vo väčšine prípadov majiteľ s takýmto problémom poslal svoj aparát do opravy a čakal v priemere dva týždne, kým mu ho vrátili, píše nemecký magazín vydávaný v Stuttgarte.
Ďalšou najbežnejšou príčinou chybnosti mobilov, ktorá predstavuje až štvrtinu všetkých pokazených telefónov, je chybný displej. Za obeť tomuto nedostatku padajú najčastejšie nové lacné aparáty predávané za pomerne symbolické ceny.
Treťou príčinou kazovosti mobilov, spôsobujúcou asi 18 percent všetkých porúch, je samotná elektronika mobilného telefónu. Medzi ďalšie patrí poškodený kryt, nevybitá batéria a poškodená klávesnica.
Výsledky nemeckého prieskumu poukazujú na narastajúcu tendenciu poruchovosti mobilných telefónov. Minulý rok podobný prieskum odhalil, že chybný je len každý siedmy prístroj. Dnes už je to každý piaty.