SME

Európania sa stále viac pripájajú na širokopásmový internet

Európania vo väčšej miere využívajú širokopásmový internet a digitálnu televíziu v rámci "balíkov služieb“ poskytovaných za paušálny poplatok.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – Stock.XCHNG)

Intenzívnejšie využívanie širokopásmového pripojenia znamená, že na internet sa pripája ešte viac Európanov a 35 % z nich v súčasnosti navštevuje webové stránky sociálnych sietí. Majú však obavy o náklady, kvalitu služieb a bezpečnosť, ako aj o slobodu na internete. Uvádza sa to v prieskume Eurobarometer Európskej komisie (EK) o využívaní internetu, telefónov a televízie, na ktorom sa zúčastnilo 27 tisíc domácností z celej EÚ,

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z prieskumu vyplýva, že 43 % domácností v EÚ ešte stále nie je pripojených na internet. Takmer pätina domácností uviedla, že od pripojenia na internet ich odrádzajú vysoké náklady. Tlak rastúcej konkurencie na znižovanie cien, jeden z dôležitých cieľov digitálnej agendy, by preto mohol motivovať viac ľudí, aby sa pripojili na internet. Mnohí respondenti, ktorých domácnosti nie sú pripojené, uvádzajú, že ich internet nezaujíma. EK sa domnieva, že všetci občania EÚ by mali mať možnosť pripojenia na širokopásmový internet a že by sa ich pripojilo viac, keby si uvedomovali potenciálne výhody.

SkryťVypnúť reklamu

Väčšina, 61 % používateľov mobilných telefónov v EÚ a 49 % používateľov pevných liniek obmedzuje svoje telefonáty pre náklady na tieto služby. Tridsať percent domácností so širokopásmovým pripojením uvádza, že rýchlosť sťahovania údajov z internetu nie je konštantná, 36 % trpí prerušovaním pripojenia a 24 % uvádza, že poskytovaná služba nezodpovedá zmluvným podmienkam.

Viac ako jedna tretina občanov EÚ navštevuje webové stránky sociálnych sietí a 22 % domácností s prístupom k internetu používa svoj počítač na telefonovanie. Takéto využívanie internetu je v prípade domácnosti v 12 novších členských štátoch dvojnásobne pravdepodobnejšie ako v prípade domácností v ďalších 15 členských štátoch. Takmer všetky domácnosti v EÚ majú prístup k telefónu a čoraz vyšší podiel domácností (87 %) má prístup k mobilnému telefónu. Iba 11 % má len pevnú linku, 25 % používa len mobilný telefón a je bez pevnej linky.

SkryťVypnúť reklamu

Televízor je stále neoddeliteľnou súčasťou európskych domácností, nájde sa v 98 %, avšak iba 30 % využíva káblovú televíziu, zatiaľ čo 23 % prijíma digitálne televízne vysielanie, čo predstavuje nárast o 11 % v porovnaní s rokom 2007.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 887
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 726
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 636
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 444
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 942
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 686
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 570
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 615
SkryťZatvoriť reklamu