BRATISLAVA. V Česku aspoň občas nakupuje na internete 93 percent obyvateľov, na Slovensku je to 89 percent ľudí.
Najväčší záujem v oboch krajinách je o elektroniku, oblečenie, obuv, módne doplnky, knihy a hudbu. Vyplýva to z prieskumu verejnej mienky, ktorú pre spoločnosť MasterCard spracovala agentúra GfK.
Z priaznivcov on-line nákupov v Česku podľa ankety 44 percent tvrdilo, že tento spôsob využíva často. Zvyšok pripustil aspoň zriedkavé nakupovanie prostredníctvom "siete".
Približne 33 percent slovenských fanúšikov nákupov na internete priznalo, že takto nakupuje často, 56 percent využíva tento spôsob zriedka.
Pri on-line nákupoch 41 percent Slovákov uviedlo, že využívajú platobné karty. V Česku takto platí 34 percent respondentov.
V oboch krajinách sa počas marca do prieskumu zapojili ľudia vo veku od 18 do 69 rokov. V Česku anketári oslovili 967 respondentov, na Slovensku 763 ľudí.