Do internetovej reklamy firmy investovali 9,367 mil. eur

Celkový objem investícií do internetovej reklamy do konca augusta tohto roku predstavoval viac ako 9,367 mil. eur. Ako vyplýva z monitoringu internetovej reklamy Admosphere, najväčší podiel na investíciách má zábavný priemysel, ktorý integruje najviac zad

ávateľov a segmentov. Celkovo najstabilnejšie segmenty sú telekomunikácie a oblasť realít a bývania. Informovala o tom spoločnosť Mediaresearch Slovakia.

Prvé miesto dosiahol zábavný priemysel hlavne vďaka reklame on-line stávok, reklame na nové filmy v kinách a prezentácií nahraných DVD a hudobných nosičov. V letných mesiacoch sa objavil veľký počet reklám na festivaly. Celkovo zábavný priemysel vykázal investície v hodnote takmer 1,855 mil. eur. Druhú priečku obsadil automobilový priemysel, náhradné diely, lízing a požičovne s objemom investícií v hodnote vyše 1,211 mil. eur. Tretie miesto patrilo podporným odborným činnostiam, ako je tlač, preklady a iné. Tento segment v sebe zahŕňa reklamu na rôzne audítorské, účtovnícke a poradenské činnosti, predaj aplikačných a systémových produktov a ponuku práce, ktorá ma v ňom najväčší podiel.

V oblasti cestovného ruchu boli hlavným investorom rezervačné systémy leteniek a dovoleniek a za nimi nasledovali konkrétne cestovné kancelárie a ich zájazdy. V malej miere sa na investícii podieľali aj hotely a reštauračné zariadenia. V realitách dominovali reklamy na realitné servery a predaj hotových projektov od developerov. Silnou skupinou v realitách je aj predaj stavebných prvkov. Malú časť tvoria reklamy na produkty pre domácnosť.

Automobilový priemysel, finančníctvo a telekomunikácie nepredstavujú najväčší podiel na celkovej hodnote, avšak na investícii sa podieľa iba malé množstvo spoločností. Médiám alebo agentúram postačuje starostlivosť o troch klientov, aby dostali rovnakú hodnotu investície, akoby dostali napríklad pri zábavnom priemysle od desiatich klientov. V automobilovom priemysle sa najviac prezentujú malé osobné automobily pri uvádzaní na trh. Veľký podiel má aj predaj pneumatík a to najmä pred zimnou a letnou sezónou. Minimálny podiel je v predaji nákladných automobilov a motocyklov.

V oblasti finančníctva s veľkým podielom vystupujú banky s reklamou na úvery, hypotéky a bežné účty. Poisťovne propagujú najmä cestovné poistenie pred letnou sezónou a mimo sezóny životné poistenie a spoločnosti ako celok. Telekomunikácie sa venujú predovšetkým hlasovým službám, prístupu na internet a prístupu k digitálnej televízii. Letný pokles v tejto oblasti stlmila reklamná kampaň od Slovak Telekom pri spájaní s T-mobile.

Vo verejnej správe, ktorá obsahuje kampane organizácií, nadácií a politických strán, bol najväčší nárast v mesiaci máj a jún politickej reklamy v objeme okolo 72 tis. eur. V marci mala veľký podiel kampaň Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Operačný program Doprava v objeme vyše 60 tisíc eur.

Celkový objem reklamy si medzi sebou rozdelilo 161 monitorovaných médií. Na hodnote internetovej reklamy sa podieľalo 1 615 spoločností, ktoré spravujú 1 798 značiek. Spoločnosti prezentovali svoje produkty z 500 produktových segmentov. Najobľúbenejším formátom bol počas celého obdobia banner s rozmerom 300x300 pixelov s celkovou hodnotou skoro 2,8 mil. eur.


Najčítanejšie na SME Tech


Téma: Internet


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

ŽENA

Prečo ľudia podvádzajú? Prieskum dal jasnú odpoveď

Prečo sú aj šťastní ľudia neverní?

Neprehliadnite tiež

Prečo hrá mozog džezového a klasického pianistu rovnakú skladbu inak

Mozgy džezových a klasických pianistov fungujú rozdielne. Dokonca aj vtedy, keď hrajú tú istú skladbu.

Spravili krok k včasnému odhaleniu rakoviny, krvný test má veľkú úspešnosť

Test dokázal určiť aj päť typov rakoviny, na ktoré doteraz neexistuje skríning.

TECH_FM

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

NASA testuje jadrový reaktor pre astronautov na Marse

Prvotné testy kompaktného reaktora v americkej Nevade boli úspešné.

Legendárna hra Age of Empires sa vráti v modernom prevedení vo februári

Hru museli v mnohých smeroch prepracovať, aby fungovala na moderných počítačoch.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 673
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 718
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 267
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 994
  5. Kam do tepla v januári? 1 758
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 392
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 336
  8. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 288
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 942
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 898