SME

Do internetovej reklamy firmy investovali 9,367 mil. eur

Celkový objem investícií do internetovej reklamy do konca augusta tohto roku predstavoval viac ako 9,367 mil. eur. Ako vyplýva z monitoringu internetovej reklamy Admosphere, najväčší podiel na investíciách má zábavný priemysel, ktorý integruje najviac zad

ávateľov a segmentov. Celkovo najstabilnejšie segmenty sú telekomunikácie a oblasť realít a bývania. Informovala o tom spoločnosť Mediaresearch Slovakia.

Prvé miesto dosiahol zábavný priemysel hlavne vďaka reklame on-line stávok, reklame na nové filmy v kinách a prezentácií nahraných DVD a hudobných nosičov. V letných mesiacoch sa objavil veľký počet reklám na festivaly. Celkovo zábavný priemysel vykázal investície v hodnote takmer 1,855 mil. eur. Druhú priečku obsadil automobilový priemysel, náhradné diely, lízing a požičovne s objemom investícií v hodnote vyše 1,211 mil. eur. Tretie miesto patrilo podporným odborným činnostiam, ako je tlač, preklady a iné. Tento segment v sebe zahŕňa reklamu na rôzne audítorské, účtovnícke a poradenské činnosti, predaj aplikačných a systémových produktov a ponuku práce, ktorá ma v ňom najväčší podiel.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V oblasti cestovného ruchu boli hlavným investorom rezervačné systémy leteniek a dovoleniek a za nimi nasledovali konkrétne cestovné kancelárie a ich zájazdy. V malej miere sa na investícii podieľali aj hotely a reštauračné zariadenia. V realitách dominovali reklamy na realitné servery a predaj hotových projektov od developerov. Silnou skupinou v realitách je aj predaj stavebných prvkov. Malú časť tvoria reklamy na produkty pre domácnosť.

Automobilový priemysel, finančníctvo a telekomunikácie nepredstavujú najväčší podiel na celkovej hodnote, avšak na investícii sa podieľa iba malé množstvo spoločností. Médiám alebo agentúram postačuje starostlivosť o troch klientov, aby dostali rovnakú hodnotu investície, akoby dostali napríklad pri zábavnom priemysle od desiatich klientov. V automobilovom priemysle sa najviac prezentujú malé osobné automobily pri uvádzaní na trh. Veľký podiel má aj predaj pneumatík a to najmä pred zimnou a letnou sezónou. Minimálny podiel je v predaji nákladných automobilov a motocyklov.

SkryťVypnúť reklamu

V oblasti finančníctva s veľkým podielom vystupujú banky s reklamou na úvery, hypotéky a bežné účty. Poisťovne propagujú najmä cestovné poistenie pred letnou sezónou a mimo sezóny životné poistenie a spoločnosti ako celok. Telekomunikácie sa venujú predovšetkým hlasovým službám, prístupu na internet a prístupu k digitálnej televízii. Letný pokles v tejto oblasti stlmila reklamná kampaň od Slovak Telekom pri spájaní s T-mobile.

Vo verejnej správe, ktorá obsahuje kampane organizácií, nadácií a politických strán, bol najväčší nárast v mesiaci máj a jún politickej reklamy v objeme okolo 72 tis. eur. V marci mala veľký podiel kampaň Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Operačný program Doprava v objeme vyše 60 tisíc eur.

Celkový objem reklamy si medzi sebou rozdelilo 161 monitorovaných médií. Na hodnote internetovej reklamy sa podieľalo 1 615 spoločností, ktoré spravujú 1 798 značiek. Spoločnosti prezentovali svoje produkty z 500 produktových segmentov. Najobľúbenejším formátom bol počas celého obdobia banner s rozmerom 300x300 pixelov s celkovou hodnotou skoro 2,8 mil. eur.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 121
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 502
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 265
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 033
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 938
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 441
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 295
SkryťZatvoriť reklamu