Mass Effect: Galaxy - nebezpečná galaxia

BioWare vidí potenciál prenosných zariadení a rozhodli sa vyskúšať svoje dlhoročné skúsenosti na platforme, ktorá je pre nich absolútne novou výzvou. Mass Effect: Galaxy tak i vyzerá. Nevýrazný zlepenec bez potrebnej sily, ktorá by hráča udržala pri sebe.

Univerzum Mass Effect je pre hráčov dobre známym pieskoviskom. Hoci sa zatiaľ objavili len dva diely vesmírnych dobrodružstiev, je zápletka okolo kapitána Sheparda dostatočne pútavá, hrateľnosť podmanivá, atmosféra dokonalá - a nech si kto chce ako chce nadáva na jednoduchosť. V BioWare vidia potenciál prenosných zariadení a rozhodli sa vyskúšať svoje dlhoročné skúsenosti na platforme, ktorá je pre nich absolútne novou výzvou. Mass Effect: Galaxy tak i vyzerá. Nevýrazný zlepenec bez potrebnej sily, ktorá by hráča udržala pri sebe.

Všetko začína nesmierne lákavo. Nádherné animované sekvencie, zistíte, že v rozhovoroch máte možnosť skutočnej voľby a na základe výberu odpovedí si nakloníte jednu osobu alebo pohneváte inú, pričom spojencov si volíte sami a podobne i napredovanie v príbehu. Ako vojak Aliancie Jacob Taylor sa snažíte zabrániť batariánskemu teroristickému útoku na Citadelu. Cestujete medzi planétami, na ktorých chvíľu vediete dialóg, potom bojujete a to je asi tak všetko. Ako samotná akčná by tento koncept obstál, no príliš umelé rozdrobenie na separátne časti (akcia a dialógy) zbytočne kúskuje hrateľnosť a žiaľ i nudí.

Všetky screenshoty nájdete v galérii hry

Keďže sú dialógy vedené v textovej forme a font písma nie je práve najväčší, hustota textu pomerne veľká, mali by byť aspoň pútavo napísané. Majstrovstvo BioWare zaujať však príliš rýchlo vyprchá a jednoducho stratíte náladu čítať tie litánie. V podstate sa len rozhodnete, či dotyčnej osobe kývnete áno alebo nie výberom z rôznych odpovedí. Dostávame sa k tomu dôležitému, akčnej časti, tá je však nemastná-neslaná. Pri hraní nehľadajte žiadne RPG prvky, všetko zavisí na vašom šťastí. Kamera sníma dianie z top-dow pohľadu, takže sa na prestrelky pozeráte akoby z vtáčej perspektívy. Vašou úlohou nie je nič iné, ako všetko vystrieľať a následne sa dostaviť na druhý koniec danej miestnosti. Nič viac a nič menej. Baviť vás to bude len niekoľko minút. Problém nie je v tom, že by podobné arkády boli mŕtvym žánrom. Práveže naopak, vždy ich privítame s otvorenou náručou. Mass Effect: Galaxy ale pohodlne spravilo z tohto rýchleho žánru ospalú nudu a niekedy frustrujúcu mizériu.

Základom každej arkády je totiž to, že akcia musí odsýpať, musí to mať spád. Mass Effect: Galaxy hlúpo všetko seká a kúskuje. Čo jedna obrazovka, to miestnosť. Jednoducho navrhnutá so zopár stenami, bedňami a hlúpymi nepriateľmi. Nie je to ani bludisko, nie je to ani voľná plocha, nedá sa tam taktizovať, nedá sa pripraviť iný plán ako “najprv skúsim zastreliť tohto panáka a potom sa uvidí”. Hliadky príliš veľa inteligencie nepobrali, ich reakcie pripomínajú stádo kráv, niekedy výstrely počujú, inokedy ignorujú mŕtvolu na zemi. Áno, je to len arkáda, no tu nestrieľate po žiadnych desiatkach nepriateľov. Každý z nich má štít a zdravie, jeho zneškodnenie nie je záležitosťou sekundy. Akoby sa niekto nevedel rozhodnúť, či chce spraviť arkádovú akciu alebo do toho zamiešať aj nejakú taktiku (môžete si aktivovať špeciálne schopnosti). Ono to nefunguje ani tak, ani tak. Keby aspoň samotná mapa bola posúvateľná do strán, ale vy stále beháte zatvorení v jednej miestnosti. Knight Lore forever.

Hrateľnosť je teda zúfalo monotónna, nezachraňuje to ani ovládanie. Malo by byť čo najjednoduchšie, to istotne, ale ovládanie pohybu nakláňaním, automatická streľba na vybraného nepriateľa a chaotické zasekávanie sa o steny a objekty? Nie, to nie je najlepšia kombinácia. Problém je v tom, že iPod musíte držať vodorovne so zemou a jeho nakláňanie nie je práve najlepšie pre ovládanie akčnej hry. Je to vynikajúca voľba pre rôzne minihry ako gulička v bludisku a podobne, no tu to nefunguje a postava tak skutočne často pripomína guľu odrážajúcu sa od stien. Situácie sa teda snažíte riešiť jednoducho: nalákate jedného panáka k vám, zastrelíte ho, ostávate v štartovacej pozícii, podobne i tretieho, štvrtého. To je všetko, to je famózna hrateľnosť Mass Effect: Galaxy. Automatická streľba je zbytočná, pretože vám vlastne neostáva nič iné ako hýbať panákom tak, aby konečne vystrelil...

Technické spracovanie počas hrania nezaujme, aj starý Alien Breed mal pôsobivejšiu grafiku a ako celok pôsobí Mass Effect: Galaxy chladne a stroho. Pri dialógoch sa pozeráte na portréty postáv, určite vás ohúria animované sekvencie, hudba je počúvateľná, zvuky nevyčnievajú z priemeru. Počiatočné nadšenie príliš rýcho opadne a hranie vás nebaví, prípadne frustruje, pretože to neviete poriadne ovládať, pretože je priestor obmedzený, pretože vlastne nič nerobíte, len nakláňate iPod. Ale áno, je to vo svete Mass Effectu, má to príbeh. Lenže to máme tak na dve veci, keď radšej zapnete po tisícikrát Flight Control a ikonu s Mass Effect: Galaxy si ani raz nevšimnete.

Hodnotenie: 4 / 10

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 472
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 854
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 490
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 142
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 016
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 954
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 773
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 541
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 303
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 892

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

DETSKÁ RUBRIKA

Lelek lesný vidí aj za seba, nemusí ani pohnúť hlavou

Prezývali ho kozodoj, hoci kozy nikdy nedojil.

OBJEKTÍV

Skutočný Iron Man: Vynálezca s oblekom stanovil nový rýchlostný rekord

Oblek poháňa šesť malých prúdových motorov.

Vesmírne kráľovstvo Asgardia vypustilo do vesmíru svoj prvý satelit

Má vlajku a dokonca aj hymnu. Zatiaľ ho však žiadna pozemská krajina či národ neuznáva.

Je lepší vinyl alebo cédečko? Čo o kvalite zvuku hovorí matematika

Fanúšikovia na platne nedajú dopustiť, argumentujú vernosťou zvuku.