Mass Effect: Galaxy - nebezpečná galaxia

BioWare vidí potenciál prenosných zariadení a rozhodli sa vyskúšať svoje dlhoročné skúsenosti na platforme, ktorá je pre nich absolútne novou výzvou. Mass Effect: Galaxy tak i vyzerá. Nevýrazný zlepenec bez potrebnej sily, ktorá by hráča udržala pri sebe.

Univerzum Mass Effect je pre hráčov dobre známym pieskoviskom. Hoci sa zatiaľ objavili len dva diely vesmírnych dobrodružstiev, je zápletka okolo kapitána Sheparda dostatočne pútavá, hrateľnosť podmanivá, atmosféra dokonalá - a nech si kto chce ako chce nadáva na jednoduchosť. V BioWare vidia potenciál prenosných zariadení a rozhodli sa vyskúšať svoje dlhoročné skúsenosti na platforme, ktorá je pre nich absolútne novou výzvou. Mass Effect: Galaxy tak i vyzerá. Nevýrazný zlepenec bez potrebnej sily, ktorá by hráča udržala pri sebe.

Všetko začína nesmierne lákavo. Nádherné animované sekvencie, zistíte, že v rozhovoroch máte možnosť skutočnej voľby a na základe výberu odpovedí si nakloníte jednu osobu alebo pohneváte inú, pričom spojencov si volíte sami a podobne i napredovanie v príbehu. Ako vojak Aliancie Jacob Taylor sa snažíte zabrániť batariánskemu teroristickému útoku na Citadelu. Cestujete medzi planétami, na ktorých chvíľu vediete dialóg, potom bojujete a to je asi tak všetko. Ako samotná akčná by tento koncept obstál, no príliš umelé rozdrobenie na separátne časti (akcia a dialógy) zbytočne kúskuje hrateľnosť a žiaľ i nudí.

Všetky screenshoty nájdete v galérii hry

Keďže sú dialógy vedené v textovej forme a font písma nie je práve najväčší, hustota textu pomerne veľká, mali by byť aspoň pútavo napísané. Majstrovstvo BioWare zaujať však príliš rýchlo vyprchá a jednoducho stratíte náladu čítať tie litánie. V podstate sa len rozhodnete, či dotyčnej osobe kývnete áno alebo nie výberom z rôznych odpovedí. Dostávame sa k tomu dôležitému, akčnej časti, tá je však nemastná-neslaná. Pri hraní nehľadajte žiadne RPG prvky, všetko zavisí na vašom šťastí. Kamera sníma dianie z top-dow pohľadu, takže sa na prestrelky pozeráte akoby z vtáčej perspektívy. Vašou úlohou nie je nič iné, ako všetko vystrieľať a následne sa dostaviť na druhý koniec danej miestnosti. Nič viac a nič menej. Baviť vás to bude len niekoľko minút. Problém nie je v tom, že by podobné arkády boli mŕtvym žánrom. Práveže naopak, vždy ich privítame s otvorenou náručou. Mass Effect: Galaxy ale pohodlne spravilo z tohto rýchleho žánru ospalú nudu a niekedy frustrujúcu mizériu.

Základom každej arkády je totiž to, že akcia musí odsýpať, musí to mať spád. Mass Effect: Galaxy hlúpo všetko seká a kúskuje. Čo jedna obrazovka, to miestnosť. Jednoducho navrhnutá so zopár stenami, bedňami a hlúpymi nepriateľmi. Nie je to ani bludisko, nie je to ani voľná plocha, nedá sa tam taktizovať, nedá sa pripraviť iný plán ako “najprv skúsim zastreliť tohto panáka a potom sa uvidí”. Hliadky príliš veľa inteligencie nepobrali, ich reakcie pripomínajú stádo kráv, niekedy výstrely počujú, inokedy ignorujú mŕtvolu na zemi. Áno, je to len arkáda, no tu nestrieľate po žiadnych desiatkach nepriateľov. Každý z nich má štít a zdravie, jeho zneškodnenie nie je záležitosťou sekundy. Akoby sa niekto nevedel rozhodnúť, či chce spraviť arkádovú akciu alebo do toho zamiešať aj nejakú taktiku (môžete si aktivovať špeciálne schopnosti). Ono to nefunguje ani tak, ani tak. Keby aspoň samotná mapa bola posúvateľná do strán, ale vy stále beháte zatvorení v jednej miestnosti. Knight Lore forever.

Hrateľnosť je teda zúfalo monotónna, nezachraňuje to ani ovládanie. Malo by byť čo najjednoduchšie, to istotne, ale ovládanie pohybu nakláňaním, automatická streľba na vybraného nepriateľa a chaotické zasekávanie sa o steny a objekty? Nie, to nie je najlepšia kombinácia. Problém je v tom, že iPod musíte držať vodorovne so zemou a jeho nakláňanie nie je práve najlepšie pre ovládanie akčnej hry. Je to vynikajúca voľba pre rôzne minihry ako gulička v bludisku a podobne, no tu to nefunguje a postava tak skutočne často pripomína guľu odrážajúcu sa od stien. Situácie sa teda snažíte riešiť jednoducho: nalákate jedného panáka k vám, zastrelíte ho, ostávate v štartovacej pozícii, podobne i tretieho, štvrtého. To je všetko, to je famózna hrateľnosť Mass Effect: Galaxy. Automatická streľba je zbytočná, pretože vám vlastne neostáva nič iné ako hýbať panákom tak, aby konečne vystrelil...

Technické spracovanie počas hrania nezaujme, aj starý Alien Breed mal pôsobivejšiu grafiku a ako celok pôsobí Mass Effect: Galaxy chladne a stroho. Pri dialógoch sa pozeráte na portréty postáv, určite vás ohúria animované sekvencie, hudba je počúvateľná, zvuky nevyčnievajú z priemeru. Počiatočné nadšenie príliš rýcho opadne a hranie vás nebaví, prípadne frustruje, pretože to neviete poriadne ovládať, pretože je priestor obmedzený, pretože vlastne nič nerobíte, len nakláňate iPod. Ale áno, je to vo svete Mass Effectu, má to príbeh. Lenže to máme tak na dve veci, keď radšej zapnete po tisícikrát Flight Control a ikonu s Mass Effect: Galaxy si ani raz nevšimnete.

Hodnotenie: 4 / 10

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 944
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 858
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 940
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 10 419
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 388
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 192
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 804
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 643
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 777
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 279

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Čo robiť, aby sa vám v lete neprehrieval telefón

Nedávajte telefón do mrazničky.

Podcast Klik

Klik: Nie, váš telefón vás nepočúva, ale môže robiť iné aktivity

Prehľad technologických správ týždňa.

PODCAST ZOOM

Zoom: Globálne otepľovanie ukázali cyklistické preteky

Čo nám cyklistika hovorí o zmene klímy.