SME

Prieskum: Nakupovanie v e-shopoch je stále obľúbenejšie

Knihy, vstupenky na rôzne udalosti a cestovné lístky vrátane leteniek sa na Slovensku viac nakupujú v e-shopoch ako v kamenných obchodoch.

BRATISLAVA. Záujem o e-shopy narastá hlavne preto, že nastavili výhodnejšie ceny a majú lepší výber tovarov, ako ponúka bežná obchodná sieť. Výborné skúsenosti s nákupom na internete má 23 percent nakupujúcich a tento typ nákupu jednoznačne odporúčajú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Internetoví užívatelia preferujú nákup v slovenských e-shopoch pred zahraničnými," vyplýva z prieskumu správania sa nakupujúcich za ostatných 12 mesiacov, ktorý uskutočnila Slovenská asociácia pre elektronický obchod (SAEC). Ako najväčšie ohrozenie pri nakupovaní na internete uvádza 78 % internetovej populácie podvody týkajúce sa kvality produktov. Obavy z podvodov pri reklamácií trápia tri štvrtiny respondentov a finančných podvodov sa bojí 71 percent ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

V sledovanom období odpovede respondentov potvrdili, že 95 % slovenskej internetovej populácie už nakupuje na internete. Spolu 45 percent užívateľov internetu aspoň raz štvrťročne nakupuje v internetových obchodoch a 34 % respondentov zaznamenalo v e-shopoch päť a viac nákupov. Takmer polovica respondentov nakúpila za viac ako 200 eur a 11 percent minuli vyše 1000 eur. Viac peňazí utratili muži a ľudia vo veku 25 až 34 rokov. "Prevažná väčšina ľudí predpokladá, že bude nakupovať v nasledujúcich mesiacoch v rovnakej miere ako v predchádzajúcom období."

Z hľadiska druhu ponúkaného sortimentu v e-nákupoch najviac ľudia kupovali knihy (41 %), oblečenie a obuv (34 %) a vstupenky (29 %). Muži kupovali viac technické produkty a ženy produkty každodennej spotreby. Porovnávače cien produktov na internete využíva takmer pri každom nákupe 27 percent opýtaných, takmer pätina ich nevyužíva a každý 20. respondent tento nástroj nepozná.

SkryťVypnúť reklamu

Nadpolovičná väčšina opýtaných dokáže rozlíšiť reklamný email a pamätajú si obchody, kde sa zaregistrovali. Málo reklamných emailov dostáva 44 percent zapojených do prieskumu. Najčastejšie využívaným spôsobom doručenia tovaru je doprava kuriérom. Doba únosná pri čakaní na dodanie tovaru sa pohybuje do troch dní.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 068
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 16 003
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 987
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 557
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 474
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 975
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 426
SkryťZatvoriť reklamu