Za prvých 18 mesiacov od spustenia pilotného petržalského projektu bolo prostredníctvom e-mailu odoslaných 3112 správ, ktoré informujú jednotlivých žiadateľov o vybavení ich spisu zo strany miestneho úradu. Informačné správy sú zasielané Petržalčanom, ktorí pri podaní žiadosti uvedú číslo mobilného telefónu, na ktoré chcú zaslať správu o vybavení ich podania, ukončení správneho konania.
Žiadateľ si v priebehu piatich pracovných dní od doručenia SMS správy môže osobne vyzdvihnúť rozhodnutie, požadovanú dokumentáciu na vecne príslušnom odbornom útvare miestnej samosprávy.
V prípade, že počas tejto lehoty si spis neprevezme, úrad ho zašle poštou na adresu uvedenú v žiadosti. Doterajšie skúsenosti so zasielaním krátkych textových správ naznačujú, že táto, pre občana bezplatná služba, sa prioritne využíva na oddelení územného, stavebného konania či na referátoch, ktoré gestorujú oblasť investičnej a podnikateľskej činnosti.
TASR dnes informoval petržalský hovorca Ľubomír Andrassy.