BRATISLAVA. Po tom ako mediálny magnát Rupert Murdoch spoplatnil web britského denníka The Times, klesla návštevnosť stránky o dve tretiny. Informuje o tom Financial Times. Pokles čítanosti sa pritom pôvodne odhadoval až na 90 percent.
Podľa údajov Experian Hitwise, ktorý monitoruje návštevnosť internetových stránok, klesla výrazne čítanosť už v období tesne pred spoplatnením stránky. Návštevníci totiž boli dotazovaní, aby sa zaregistrovali ešte predtým, ako budú môcť čítať články. Návštevnosť v období od 22. mája do 26. júna tak klesla až o 58 percent.
Za internetové noviny The Times a Sunday Times si musia čitatelia platiť od začiatku júla 2010. Tento krok oznámilo Murdochovo mediálne impérium News International už v marci.
Šéfredaktor Timesov James Harding tvrdil, že bezplatné spravodajstvo na internete "podkopávalo hodnotu Timesov a teda narúšalo fakt, že žurnalistika má svoju cenu".
Podľa BBC ide o veľký experiment. Mnohí novinári vraj Murdochove radikálne rozhodnutie odsudzujú, ale zároveň sú radi, že sa našiel niekto, kto "prinajmenšom otestuje vodu". Ak by Murdoch uspel, isto by ho s nadšením nasledovali.
Timesy na webe stoja v prepočte 1,2 eura denne alebo 2,4 eura za týždeň. Netýka sa to len článkov z archívu, ale aj aktuálnych každodenných správ.