SME

UPC už žiada za akciu peniaze

Službu, ktorú klienti môžu odmietnuť do konca júla, UPC vyfakturovala už v polovici mesiaca.

Spoločnosť UPC chce od klientov peniaze za službu, o ktorú nemusia mať záujem, dokonca o nej nemusia ani vedieť.Spoločnosť UPC chce od klientov peniaze za službu, o ktorú nemusia mať záujem, dokonca o nej nemusia ani vedieť. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – TOMÁŚ BENEDIKOVIČ)

Káblový operátor ponúkol klientom akciu,na ktorú nepotrebuje ich súhlas. Aj keď majú ešte pol mesiaca na jej aktívne odmietnutie, vo faktúre ju už majú započítanú.

BRATISLAVA. Nič ste si neobjednali, ale spoločnosť UPC vám už nový produkt za 10 eur mesačne zaúčtovala do faktúry. Ide o akciu UPC Telefón Anytime EU.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Suma, ktorú mi poslali na faktúre v polovici mesiaca, sa zhruba zhoduje s tou, ktorú v priemere platím mesačne za pevnú linku, internet a televíziu. Preto som si skoro nevšimol, že je tam už zarátaná nová služba, ktorú som si neobjednal. Na faktúre nebolo nijaké upozornenie, že jej zaplatením si objednávam doplnený balík na 24 mesiacov,“ povedal čitateľ.

SkryťVypnúť reklamu

Vyššia faktúra

Faktúre predchádzal list od UPC z konca júna. V ňom firma píše, že klientovi aktivuje nový balík UPC Telefón Anytime EU, a ak s tým nesúhlasí, ponuku má odmietnuť listom alebo osobne do konca júla. „Prečo by som mal niekam chodiť alebo vypisovať listy o tom, že niečo nechcem?“ pýta sa čitateľ SME.

Keď klient neprejaví aktívny nesúhlas, balík služieb aj s UPC Telefón Anytime EU začne podľa firmy platiť od 25. júna s viazanosťou na ďalších 24 mesiacov. Počas lehoty viazanosti tak klient zaplatí 240 eur za službu, o ktorú nemusel stáť. UPC mu pritom nenapísala, aké sú dôsledky, keď ponuku neprijme.

Až po medializácii spoločnosť pripustila aj iné formy odmietnutia: „Ak sa zákazník rozhodne ponuku odmietnuť, môže tak spraviť všetkými dostupnými spôsobmi, teda aj telefonicky či e-mailom,“ povedal hovorca „káblovky“ Jaroslav Kolár.

SkryťVypnúť reklamu

UPC však nečakala do konca júla na reakciu klienta a v týchto dňoch klient našiel v schránke spomínanú faktúru s pridanou službou UPC Telefón Anytime EU. Faktúra je splatná do 17. júla.

Spoločnosť UPC situáciu včera odmietla komentovať: „Vzhľadom na to, že nemáme aspoň variabilným symbolom alebo iný údaj o uvedenom zákazníkovi, nemôžeme sa, žiaľ, konkrétne vyjadriť na otázky,“ povedal hovorca Jaroslav Kolár.

Meno ani iné informácie o zákazníkovi sme, berúc na zreteľ jeho želanie, UPC neposkytli. Dokumenty však máme v redakcii. „Takýto postup nie je v poriadku. Nemalo by sa to stávať. Mali by počkať do konca júla, kto si službu odhlási, až potom to fakturovať,“ povedal právnik Dávid Štefanka. „Faktúra by mala obsahovať len služby, ktoré si človek objednal,“ povedal.

SkryťVypnúť reklamu

Problémom pre niektorých klientov spoločnosti teraz je, či majú zaplatiť faktúru, ak službu UPC Telefón Anytime EU nechcú. „Odporúčam ju zaplatiť tým klientom, ktorí službu chcú využívať. Tí, čo ju nechcú, by mali ponuku firmy pre istotu odmietnuť a následne požiadať o opravu doručenej faktúry, keďže je nesprávne vyčíslená,“ povedal Štefanka.

Advokát upozorňuje na riziko, keď klient faktúru nezaplatí – operátor ho môže odpojiť. „Neskôr môže síce spor na súde vyhrať. No do úspešného vyhrania sporu, ak by nastal, je dlhá cesta,“ povedal advokát.

Zlý prístup?

Právnici pripomínajú fakt, že UPC poslala list s novou akciovou ponukou a rovnako aj príslušnú faktúru obyčajným listom. „Ako preukážu doručenie, a teda, že spotrebiteľ mal vôbec možnosť odmietnuť ponuku?“ pýta sa Štefanka.

SkryťVypnúť reklamu

Rovnako je sporný spôsob, ako UPC mení zmluvu s klientom. Nečinnosť alebo aktívne neodmietnutie služby by podľa právnika nemalo stačiť na to, aby klienta k niečomu zaviazal. „Takéto podmienky v zmluvách je potrebné podľa mňa považovať a vyhlásiť súdom za neprijateľné,“ povedal Štefanka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 147
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 395
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 905
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 246
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 050
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 825
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 794
SkryťZatvoriť reklamu