
Vývojár stojaci za skvelými hrami ako Full Throttle, Grim Fandango, Psychonauts alebo naposledy Brutal Legend momentálne pracuje so svojim tímom na štyroch menších hrách. Pred niekoľkými rokmi jeho firmu Double Fine pohltil Activision, ktorý kúpil kolos Vivendi. Pre Activision bol Schaferov projekt Brutal Legend nevýznamný, pretože by si na seba nedokázal zarobiť. Napokon sa ho ujalo konkurenčné Electronic Arts. Activision následne požadoval časť zo zisku, keďže istú časť vývoja tiež (prostredníctvom Vivendi) platilo.
Tim Schafer nechtiac spomenul v rozhovore i mená a na Kottickovu adresu povedal, že jediné, čo ho zaujíma sú peniaze. Pôvodne si myslel, že nemôže byť až taký <censored> (v anglickom jazyku total prick), pretože na hrách sa dá zarábať aj inak. Kottick podľa neho nemá rád hry a jeho jediným cieľom je vytvoriť čo najväčší zisk pri najmenších nákladoch. Následné Shaferove ospravedlnenie prišlo po vyjadrení Activisionu prostredníctvom senior viceprezidenta Maryanne Lataif. Kottick vraj hry má rád, ale ako CEO veľkej spoločnosti ich nemá čas všetky hrať.
Bobby Kottick sa na hernej scéne už dlhšiu dobu neobjavuje. Problémy Activisionu s hráčmi začali po kauze s tvorcami série Call of Duty, Infinity Ward, ktorí ich taktiež obvinili z čistého biznis záujmu o hry. Activision navyše po novom preferuje novú stratégiu. Očakávané hry si hráči určite kúpia, tak ich predávajú o niečo drahšie. Napríklad o niekoľko dní sa objaví stratégia StarCraft II, ktorej oficiálna cena je takmer 50 € za PC verziu. Tim Schafer sa zaviazal, že nabudúce nebude konkrétne menovať a mrzí ho toto vzplanutie.