SME

Čo odtrhne deti od televízie? Internet.

Pre americké deti sa už internet stal najčastejším prostriedkom komunikácie a zároveň najobľúbenejším médiom na získavanie informácií. Väčšina z nich by sa radšej vzdala televízie, rádia alebo telefónu, ako možnosti pracovať s internetom.

Chlapci televíziu, dievčatá telefón

Podľa najnovšieho prieskumu spoločnosti Knowledge Networks/Statistical Research by si tretina amerických detí v prípade, žeby mohli využívať iba jediné médium, zvolila internet. Televíziu by uprednostnilo 26 percent detí vo veku 8-17 rokov, telefón 21 percent a rádio 15 percent.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zaujímavé sú rozdiely medzi chlapcami a dievčatami. Najdôležitejším médiom pre dievčatá je telefón a internet kladú tesne zaň, na druhé miesto. Pritom však podľa prieskumu používajú internet častejšie (priemerne 2,7 dňa v týždni oproti 2 dňom chlapcov) a trávia s ním aj viac času (46 minút denne oproti 35 minútam). Takisto využívajú viac druhov internetových služieb. Najčastejšie korešpondujú e-mailom, diskutujú cez instant messaging (dvakrát častejšie ako chlapci) a sťahujú z internetu hudbu.

SkryťVypnúť reklamu

Chlapci častejšie volia internet ako najzaujímavejšie médium, v porovnaní s dievčatami je však pre nich oveľa dôležitejšia aj televízia. „Dievčatá aktívne budujú webové komunity,“ uvádza sa v stanovisku riaditeľa zákazníckych služieb Statistical Research Davida Ticea. „Oveľa častejšie používajú internet na kontakt s inými ľuďmi a vo všeobecnosti si viac vážia všetky komunikačné médiá. Naproti tomu chlapci sa na internet pozerajú skôr ako na hračku.“

Matky pomáhajú s úlohami

Rýchle prijatie novej technológie mladými a najmä ich zjavná ochota vzdať sa doteraz kraľujúcej televíznej obrazovky by sa mali odraziť aj v čiastočnom presune inzercie zameranej na mladých z televízie na internet.

Zmeny sa však prejavujú aj medzi používateľmi, ktorých mala televízia zdanlivo spoľahlivo vo svojom košiari. V januárovom prieskume spoločnosti Digital Market Services 44 percent amerických žien s deťmi uviedlo, že dnes menej pozerajú televíziu, pretože viac surfujú na internete. Súvislosť s obľúbenosťou webu u mladých je zrejmá: až 40 percent amerických matiek, ktoré majú prístup na internet, totiž využíva web, aby pomohli svojim deťom s riešením domácich úloh. (Pre zaujímavosť: takmer štvrtina matiek hrá aj online hry a sťahuje si z internetu hudbu.)

SkryťVypnúť reklamu

Matky však veľmi často na internete aj nakupujú – častejšie ako bezdetné ženy totiž vyhľadávajú rôzne akcie a zľavy a práve internet im umožňuje nájsť najvýhodnejšiu ponuku.

Znamená to, že internet by v blízkej budúcnosti mohol odkrojiť televízii aj z kľúčového reklamného segmentu rýchloobrátkového tovaru, akým sú napríklad potraviny či pracie prášky. O ich nákupe totiž rozhodujú práve ženy a tie bude čoraz častejšie možné zasiahnuť reklamou najmä na internete.

RICHARD HAVROŠ,

pocitace@smeonline.sk

Keby ste mohli používať len jedno médium, ktoré by to bolo?

Deti 8-17 rokov Chlapci Dievčatá

Internet 33 % 38 % 28 %

Televízia 26 % 34 % 17 %

Telefón 21 % 12 % 31 %

Rádio 15 % 12 % 17 %

Zdroj: How Children Use Media Technology, Knowledge Networks/Statistical Research

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mesiac.

Japonská ispace stratila kontakt so sondou stratila necelé dve minúty pred pristátím na Mesiaci.


TASR
Ľudia so závažnými a dlhotrvajúcimi ochoreniami, by mali mať zapísané informácie o svojom zdravotnom stave. Pomôcť im môže aj predinštalovaná funkcia v smartfóne.

Záchranári si zistia zdravotné údaje.


16
Vizualizácia zrážky Mliečnej cesty s galaxiou Andromeda.

Milkomeda nie je samozrejmosť.


10
Logá spoločností Instragram, Facebook, WhatsApp a Meta.

Spoločnosť nahradí štátne dotácie, ktoré udržiavali prevádzku elektrárne Clinton Clean Energy Center.


SITA

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku aj bez spoluúčasti
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  5. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  6. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  7. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Doma v záhrade je najčítanejší mesačník na Slovensku
  2. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  5. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  6. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku
  7. Príbeh firmy, ktorá si získala celé Slovensko
  8. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 467
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 6 210
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 697
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 594
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 533
  6. Plátené tašky a opakované použitie 4 170
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 080
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 012
SkryťZatvoriť reklamu