Čo odtrhne deti od televízie? Internet.

Pre americké deti sa už internet stal najčastejším prostriedkom komunikácie a zároveň najobľúbenejším médiom na získavanie informácií. Väčšina z nich by sa radšej vzdala televízie, rádia alebo telefónu, ako možnosti pracovať s internetom.

Chlapci televíziu, dievčatá telefón

Podľa najnovšieho prieskumu spoločnosti Knowledge Networks/Statistical Research by si tretina amerických detí v prípade, žeby mohli využívať iba jediné médium, zvolila internet. Televíziu by uprednostnilo 26 percent detí vo veku 8-17 rokov, telefón 21 percent a rádio 15 percent.

Zaujímavé sú rozdiely medzi chlapcami a dievčatami. Najdôležitejším médiom pre dievčatá je telefón a internet kladú tesne zaň, na druhé miesto. Pritom však podľa prieskumu používajú internet častejšie (priemerne 2,7 dňa v týždni oproti 2 dňom chlapcov) a trávia s ním aj viac času (46 minút denne oproti 35 minútam). Takisto využívajú viac druhov internetových služieb. Najčastejšie korešpondujú e-mailom, diskutujú cez instant messaging (dvakrát častejšie ako chlapci) a sťahujú z internetu hudbu.

Chlapci častejšie volia internet ako najzaujímavejšie médium, v porovnaní s dievčatami je však pre nich oveľa dôležitejšia aj televízia. „Dievčatá aktívne budujú webové komunity,“ uvádza sa v stanovisku riaditeľa zákazníckych služieb Statistical Research Davida Ticea. „Oveľa častejšie používajú internet na kontakt s inými ľuďmi a vo všeobecnosti si viac vážia všetky komunikačné médiá. Naproti tomu chlapci sa na internet pozerajú skôr ako na hračku.“

Matky pomáhajú s úlohami

Rýchle prijatie novej technológie mladými a najmä ich zjavná ochota vzdať sa doteraz kraľujúcej televíznej obrazovky by sa mali odraziť aj v čiastočnom presune inzercie zameranej na mladých z televízie na internet.

Zmeny sa však prejavujú aj medzi používateľmi, ktorých mala televízia zdanlivo spoľahlivo vo svojom košiari. V januárovom prieskume spoločnosti Digital Market Services 44 percent amerických žien s deťmi uviedlo, že dnes menej pozerajú televíziu, pretože viac surfujú na internete. Súvislosť s obľúbenosťou webu u mladých je zrejmá: až 40 percent amerických matiek, ktoré majú prístup na internet, totiž využíva web, aby pomohli svojim deťom s riešením domácich úloh. (Pre zaujímavosť: takmer štvrtina matiek hrá aj online hry a sťahuje si z internetu hudbu.)

Matky však veľmi často na internete aj nakupujú – častejšie ako bezdetné ženy totiž vyhľadávajú rôzne akcie a zľavy a práve internet im umožňuje nájsť najvýhodnejšiu ponuku.

Znamená to, že internet by v blízkej budúcnosti mohol odkrojiť televízii aj z kľúčového reklamného segmentu rýchloobrátkového tovaru, akým sú napríklad potraviny či pracie prášky. O ich nákupe totiž rozhodujú práve ženy a tie bude čoraz častejšie možné zasiahnuť reklamou najmä na internete.

RICHARD HAVROŠ,

pocitace@smeonline.sk

Keby ste mohli používať len jedno médium, ktoré by to bolo?

Deti 8-17 rokov Chlapci Dievčatá

Internet 33 % 38 % 28 %

Televízia 26 % 34 % 17 %

Telefón 21 % 12 % 31 %

Rádio 15 % 12 % 17 %

Zdroj: How Children Use Media Technology, Knowledge Networks/Statistical Research

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

Po prvý raz zmapovali zmysly rastlín. Už vieme ako cítia

Namiesto zmyslových orgánov využívajú proteíny. Bez niektorých sa všetko zrúti.

Fyzikálna záhada. Neutrónové hviezdy svietia aj po zrážke

Dosvit po zrážke neutrónových hviezd je čoraz jasnejší, vyvracia očakávania.

V NASA prestali pracovať. Musk musel odložiť test rakety

Američanom sa nepodarilo schváliť štátny rozpočet. Kennedyho vesmírne stredisko prestáva pracovať.

Obchod bez radov a pokladní. Otvorili prvý Amazon Go

Obchod využíva rovnaké technológie ako autonómne autá.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 333
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 082
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 053
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 399
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 005
  6. Kam do tepla v januári? 1 700
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 460
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 353
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 142
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 928