Čo odtrhne deti od televízie? Internet.

Pre americké deti sa už internet stal najčastejším prostriedkom komunikácie a zároveň najobľúbenejším médiom na získavanie informácií. Väčšina z nich by sa radšej vzdala televízie, rádia alebo telefónu, ako možnosti pracovať s internetom.

Chlapci televíziu, dievčatá telefón

Podľa najnovšieho prieskumu spoločnosti Knowledge Networks/Statistical Research by si tretina amerických detí v prípade, žeby mohli využívať iba jediné médium, zvolila internet. Televíziu by uprednostnilo 26 percent detí vo veku 8-17 rokov, telefón 21 percent a rádio 15 percent.

Zaujímavé sú rozdiely medzi chlapcami a dievčatami. Najdôležitejším médiom pre dievčatá je telefón a internet kladú tesne zaň, na druhé miesto. Pritom však podľa prieskumu používajú internet častejšie (priemerne 2,7 dňa v týždni oproti 2 dňom chlapcov) a trávia s ním aj viac času (46 minút denne oproti 35 minútam). Takisto využívajú viac druhov internetových služieb. Najčastejšie korešpondujú e-mailom, diskutujú cez instant messaging (dvakrát častejšie ako chlapci) a sťahujú z internetu hudbu.

Chlapci častejšie volia internet ako najzaujímavejšie médium, v porovnaní s dievčatami je však pre nich oveľa dôležitejšia aj televízia. „Dievčatá aktívne budujú webové komunity,“ uvádza sa v stanovisku riaditeľa zákazníckych služieb Statistical Research Davida Ticea. „Oveľa častejšie používajú internet na kontakt s inými ľuďmi a vo všeobecnosti si viac vážia všetky komunikačné médiá. Naproti tomu chlapci sa na internet pozerajú skôr ako na hračku.“

Matky pomáhajú s úlohami

Rýchle prijatie novej technológie mladými a najmä ich zjavná ochota vzdať sa doteraz kraľujúcej televíznej obrazovky by sa mali odraziť aj v čiastočnom presune inzercie zameranej na mladých z televízie na internet.

Zmeny sa však prejavujú aj medzi používateľmi, ktorých mala televízia zdanlivo spoľahlivo vo svojom košiari. V januárovom prieskume spoločnosti Digital Market Services 44 percent amerických žien s deťmi uviedlo, že dnes menej pozerajú televíziu, pretože viac surfujú na internete. Súvislosť s obľúbenosťou webu u mladých je zrejmá: až 40 percent amerických matiek, ktoré majú prístup na internet, totiž využíva web, aby pomohli svojim deťom s riešením domácich úloh. (Pre zaujímavosť: takmer štvrtina matiek hrá aj online hry a sťahuje si z internetu hudbu.)

Matky však veľmi často na internete aj nakupujú – častejšie ako bezdetné ženy totiž vyhľadávajú rôzne akcie a zľavy a práve internet im umožňuje nájsť najvýhodnejšiu ponuku.

Znamená to, že internet by v blízkej budúcnosti mohol odkrojiť televízii aj z kľúčového reklamného segmentu rýchloobrátkového tovaru, akým sú napríklad potraviny či pracie prášky. O ich nákupe totiž rozhodujú práve ženy a tie bude čoraz častejšie možné zasiahnuť reklamou najmä na internete.

RICHARD HAVROŠ,

pocitace@smeonline.sk

Keby ste mohli používať len jedno médium, ktoré by to bolo?

Deti 8-17 rokov Chlapci Dievčatá

Internet 33 % 38 % 28 %

Televízia 26 % 34 % 17 %

Telefón 21 % 12 % 31 %

Rádio 15 % 12 % 17 %

Zdroj: How Children Use Media Technology, Knowledge Networks/Statistical Research

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

O zaistení pozemkov U. S. Steelu vedeli skôr, než súd rozhodol

Majetok jedného z najväčších podnikov v krajine súd zaistil bez toho, aby to poriadne vysvetlil.

TECH

Postavili umelú maternicu, ktorá vynosila jahňa

Zariadenie môže o niekoľko rokov zachrániť predčasne narodené deti.

DOMOV

Fico prijal bieloruského premiéra, ani v minulosti nemal problém

Bielorusko neakceptujem, hovorí poslanec Peter Osuský.

Neprehliadnite tiež

Postavili umelú maternicu, ktorá vynosila jahňa

Zariadenie môže o niekoľko rokov zachrániť predčasne narodené deti. Dýchali by v ňom pomocou tekutiny.

Nový výskum kostí mastodonta môže prepísať históriu človeka

Kontroverzný výskum tvrdí, že Ameriku osídlili predkovia ľudí o 100-tisíc rokov skôr ako sa doteraz myslelo.

Osobný asistent Amazonu začne pomáhať s výberom outfitov

Alexa už nebude spracovávať iba zvuk, ale aj obraz.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  7. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  9. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  10. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  1. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  3. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  4. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  5. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  6. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  7. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  9. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  10. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  1. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 887
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 119
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 228
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 6 111
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 400
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 965
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 337
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 4 063
  9. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 527
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 417

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop