SME

Čo odtrhne deti od televízie? Internet.

Pre americké deti sa už internet stal najčastejším prostriedkom komunikácie a zároveň najobľúbenejším médiom na získavanie informácií. Väčšina z nich by sa radšej vzdala televízie, rádia alebo telefónu, ako možnosti pracovať s internetom.

Chlapci televíziu, dievčatá telefón

Podľa najnovšieho prieskumu spoločnosti Knowledge Networks/Statistical Research by si tretina amerických detí v prípade, žeby mohli využívať iba jediné médium, zvolila internet. Televíziu by uprednostnilo 26 percent detí vo veku 8-17 rokov, telefón 21 percent a rádio 15 percent.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zaujímavé sú rozdiely medzi chlapcami a dievčatami. Najdôležitejším médiom pre dievčatá je telefón a internet kladú tesne zaň, na druhé miesto. Pritom však podľa prieskumu používajú internet častejšie (priemerne 2,7 dňa v týždni oproti 2 dňom chlapcov) a trávia s ním aj viac času (46 minút denne oproti 35 minútam). Takisto využívajú viac druhov internetových služieb. Najčastejšie korešpondujú e-mailom, diskutujú cez instant messaging (dvakrát častejšie ako chlapci) a sťahujú z internetu hudbu.

SkryťVypnúť reklamu

Chlapci častejšie volia internet ako najzaujímavejšie médium, v porovnaní s dievčatami je však pre nich oveľa dôležitejšia aj televízia. „Dievčatá aktívne budujú webové komunity,“ uvádza sa v stanovisku riaditeľa zákazníckych služieb Statistical Research Davida Ticea. „Oveľa častejšie používajú internet na kontakt s inými ľuďmi a vo všeobecnosti si viac vážia všetky komunikačné médiá. Naproti tomu chlapci sa na internet pozerajú skôr ako na hračku.“

Matky pomáhajú s úlohami

Rýchle prijatie novej technológie mladými a najmä ich zjavná ochota vzdať sa doteraz kraľujúcej televíznej obrazovky by sa mali odraziť aj v čiastočnom presune inzercie zameranej na mladých z televízie na internet.

Zmeny sa však prejavujú aj medzi používateľmi, ktorých mala televízia zdanlivo spoľahlivo vo svojom košiari. V januárovom prieskume spoločnosti Digital Market Services 44 percent amerických žien s deťmi uviedlo, že dnes menej pozerajú televíziu, pretože viac surfujú na internete. Súvislosť s obľúbenosťou webu u mladých je zrejmá: až 40 percent amerických matiek, ktoré majú prístup na internet, totiž využíva web, aby pomohli svojim deťom s riešením domácich úloh. (Pre zaujímavosť: takmer štvrtina matiek hrá aj online hry a sťahuje si z internetu hudbu.)

SkryťVypnúť reklamu

Matky však veľmi často na internete aj nakupujú – častejšie ako bezdetné ženy totiž vyhľadávajú rôzne akcie a zľavy a práve internet im umožňuje nájsť najvýhodnejšiu ponuku.

Znamená to, že internet by v blízkej budúcnosti mohol odkrojiť televízii aj z kľúčového reklamného segmentu rýchloobrátkového tovaru, akým sú napríklad potraviny či pracie prášky. O ich nákupe totiž rozhodujú práve ženy a tie bude čoraz častejšie možné zasiahnuť reklamou najmä na internete.

RICHARD HAVROŠ,

pocitace@smeonline.sk

Keby ste mohli používať len jedno médium, ktoré by to bolo?

Deti 8-17 rokov Chlapci Dievčatá

Internet 33 % 38 % 28 %

Televízia 26 % 34 % 17 %

Telefón 21 % 12 % 31 %

Rádio 15 % 12 % 17 %

Zdroj: How Children Use Media Technology, Knowledge Networks/Statistical Research

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 930
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 699
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 744
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 686
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 3 047
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 561
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 1 954
  8. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt 1 588
SkryťZatvoriť reklamu