Ako sa na jej výsledky odvoláva agentúra Reuters, objednávatelia reklamy v júni 2000 platili priemerne 30 EUR za 1 000-stranovú reklamu, dnes platia 20 EUR.
Príčinou tohto prudkého poklesu cien je veľká ponuka priestoru na množstvách internetových stránok a predajných sietí, ktorá však podstatne presahuje dopyt po reklame na sieti. Prebytok nepredaného reklamného priestoru má hodnotu 60 až 70 miliónov EUR mesačne a väčšina európskych vydavateľstiev má viac než 60% nepredaného priestoru na reklamu.
Štúdia navyše zistila, že 25% tradičných objednávateľov považuje elektronické médium za príliš drahé a požadujú skutočnú hodnotu. Objednávatelia za svoje peniaze dostávajú viac, avšak ich dominantná pozícia na trhu im umožňuje zmeniť pravidlá: očakávajú dohody podľa výsledkov, či už platia podľa počtu "klikov", členov alebo nákupov.
(1 EUR = 43,249 SKK)
* 1 sov