Los Angeles 18. júna (TASR)
Nový aparát si mohli zákazníci objednávať od utorka, a to s prísľubom, že ho dostanú 2. júla. Firma Apple zaznamenala hneď počas prvého dňa až 600.000 nových objednávok, čo bolo desaťkrát viac ako kedykoľvek predtým v prvý deň uvedenia predaja novej generácie iPhone.
Internetová služba objednávania bola poruchová a mnohých zákazníkov odmietli aj v samotných predajniach firmy Apple. "Ospravedlňujeme sa všetkým, ktorí čelili problémom a veríme, že to znova skúsia alebo nás opäť navštívia, keď budeme mať telefóny iPhone 4 v zásobe," uviedla firma Apple v tlačovom vyhlásení. Termín dodania mobilov iPhone 4 sa pritom posunul o dva týždne. K zákazníkom by sa mali dostať až 14. júla.
Nové telefóny nebolo možné objednať ani vo štvrtok, pretože dátový partner Apple, firma AT&T, až do odvolania prerušila prijímanie objednávok. O nový aparát majú totiž záujem aj pôvodne prví zákazníci s mobilom iPhone, ktorým pomaly končia dodatky k zmluvám a majú nárok na nové aparáty. AT&T zaznamenalo v utorok rekordný počet 13 miliónov záujemcov o výmenu telefónu, čo je tri razy viac ako doterajší rekord.
Viacerí telekomunikační odborníci vyslovili obavy z náporu nových dátových zákazníkov siete AT&T. Tá je v Spojených štátoch amerických známa výpadkami signálu a pomalými dátovými službami. Spoločnosť síce pred uvedením novej generácie telefónov iPhone investovala do zvýšenia dátovej kapacity svojej siete nemalý objem prostriedkov, analytici sa však obávajú, že na trojnásobok očakávaného náporu sieť nie je pripravená.
(spolupracovníčka TASR Mária Ondruchová) bar