BRATISLAVA. Objem internetovej reklamy v prvom kvartáli tohto roka na serveroch členov Asociácie internetových médií (AIM) dosiahol 5,76 mil. eur. V medziročnom porovnaní ide o pokles objemu o 5,3 percenta, keď v prvom kvartáli 2009 objem reklamy dosiahol hodnotu 6,08 mil. eur. Informovala o tom AIM.
Poradie prvých troch typov online reklamy sa nezmenilo, keď na prvom mieste je bannerová reklama s 53,4 % (3,08 mil. eur), na druhom mieste s 19,1 percenta nasleduje riadková inzercia (1,1 mil. eur) a na treťom vyhľadávanie s 16, 7 percenta (961 tis. eur).
V medziročnom porovnaní zaznamenal 75-percentný nárast email a 212-percentný nárast lead generation. Podľa predsedu správnej rady AIM Milana Csaplára pokles tržieb reklamy na internete spôsobila finančná kríza. "Pre druhý kvartál však očakávame oživenie trhu,“ komentoval Csaplár.
V oblasti rozdelenia súčtu príjmov z bannerovej reklamy a rich médií podľa jednotlivých odvetví je poradie na prvých piatich miestach taktiež rovnaké ako v prvom kvartáli 2009. Na prvom mieste sú telekomunikácie s 23,2 percenta, druhá priečka patrí financiám s 19,7 percenta a na treťom mieste je motorizmus so 16,7 percenta.
Štvrté miesto patrí potravinárskemu tovaru s 8,4 percenta a na piatom mieste sú s 6,4 percentami iné rôzne služby, ktoré zahŕňajú napríklad politickú reklamu alebo reklamu na vzdelávanie.