SME
Pondelok, 21. jún, 2021 | Meniny má AlojzKrížovkyKrížovky

Objem reklamy na internete bol aj napriek voľbám nižší

Firmy najčastejšie inzerovali formou bannerov. Najviac reklamy zadávali telekomunikácie.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – Stock.XCHNG)

BRATISLAVA. Objem internetovej reklamy v prvom kvartáli tohto roka na serveroch členov Asociácie internetových médií (AIM) dosiahol 5,76 mil. eur. V medziročnom porovnaní ide o pokles objemu o 5,3 percenta, keď v prvom kvartáli 2009 objem reklamy dosiahol hodnotu 6,08 mil. eur. Informovala o tom AIM.

Poradie prvých troch typov online reklamy sa nezmenilo, keď na prvom mieste je bannerová reklama s 53,4 % (3,08 mil. eur), na druhom mieste s 19,1 percenta nasleduje riadková inzercia (1,1 mil. eur) a na treťom vyhľadávanie s 16, 7 percenta (961 tis. eur).

Skryť Vypnúť reklamu

V medziročnom porovnaní zaznamenal 75-percentný nárast email a 212-percentný nárast lead generation. Podľa predsedu správnej rady AIM Milana Csaplára pokles tržieb reklamy na internete spôsobila finančná kríza. "Pre druhý kvartál však očakávame oživenie trhu,“ komentoval Csaplár.

V oblasti rozdelenia súčtu príjmov z bannerovej reklamy a rich médií podľa jednotlivých odvetví je poradie na prvých piatich miestach taktiež rovnaké ako v prvom kvartáli 2009. Na prvom mieste sú telekomunikácie s 23,2 percenta, druhá priečka patrí financiám s 19,7 percenta a na treťom mieste je motorizmus so 16,7 percenta.

Štvrté miesto patrí potravinárskemu tovaru s 8,4 percenta a na piatom mieste sú s 6,4 percentami iné rôzne služby, ktoré zahŕňajú napríklad politickú reklamu alebo reklamu na vzdelávanie.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

4. marec 2020. Igor Matovič a Boris Kollár na tlačovej konferencii po spoločnom rokovaní po voľbách do Národnej rady SR 2020.

Čo ukázal viac ako rok vládnutia so Sme rodina?


9 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Variant delta príde aj na Slovensko.


a 2 ďalší 4 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

V piatok budú pokračovať na druhom paneli.


TASR 5 h
Výskumný pracovník kráča okolo plášta s logom nemeckej biofarmaceutickej výskumnej spoločnosti CureVac v nemeckom meste Tübingen.

CureVac testoval, keď sa šírili početné mutácie.


18. jún

Inzercia - Tlačové správy

  1. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  2. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  3. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  4. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  5. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  8. 15 otázok o separovaní. Minimálne na jednu nebudete vedieť odpovedať
  9. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  10. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  1. Legislative intention - recodification of the corporate law
  2. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  3. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  4. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  5. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  6. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  7. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  8. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  9. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  10. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 29 808
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 483
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 8 111
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 7 678
  5. Po Slovensku na motorke 6 769
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 362
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 4 910
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 4 824
  9. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 3 619
  10. Crème de la crème po slovensky 3 180