iPod Touch: Need for Speed: Shift – volant do ruky

Priniesli sme vám krátky pohľad na preteky Undercover pre iPod – pre PC a veľké konzoly nepodarok, pre prenosné zariadenia príjemná zábava. Ako môže naopak dopadnúť hra, ktorá sa snažila zanechať za sebou mainstreamových hráčov nepoužívajúcich správne brz

Priniesli sme vám krátky pohľad na preteky Undercover pre iPod – pre PC a veľké konzoly nepodarok, pre prenosné zariadenia príjemná zábava. Ako môže naopak dopadnúť hra, ktorá sa snažila zanechať za sebou mainstreamových hráčov nepoužívajúcich správne brzdu (a nehrajúcich sa s plynom...)? Pritvrdilo sa pri „veľkom“ Shifte a ten „malý“ taktiež príliš nezaostáva, aj keď arkádovosť v sebe nezaprie.

Tentoraz žiadny pouličný tuning a ani naháňačky s políciou, ide sa pretekať. Okrem klasických okruhov a pretekov z bodu A do bodu B nás napríklad čaká eliminácia (po každom kole odpadne jeden jazdec) alebo snaha o pokorenie času najlepšieho kola. Úplne to stačí a ani si nevšimnete, že súťažíte vždy iba vo štvorici. Celkovo dostávame 28 jednotlivých pretekov rozdelených do štyroch oblastí, za každý je k dispozícii finančná odmena a samozrejme i várka skúseností, ktoré počas jazdy získate. Dalo by sa povedať, že ide o klasické preteky, ktoré prinútia neskúsených snažiť sa a harcovníkov užívať si.

Všetky screenshoty nájdete v galérii hry

Do nadpriemerných vôd však Need for Speed: Shift pre iPod dvíha hneď niekoľko dôležitých vlastnosti. Na svet sa možno pozerať hneď z niekoľkých pohľadov, pričom novinkou je ten spoza volantu. Je síce pravdou, že interiér vozidiel sa mení, je však i tak pomerne strohý a navyše nefungujú jednotlivé analógové ukazovatele rýchlosti a otáčok. Podivné. Je to však omnoho dynamickejšie, než pohľad spoza auta, dodáva pretekom potrebnú šťavu. Fungujú i efekty z „veľkého“ Shiftu, kedy sa po náraze kamera nepríjemne roztrasie, obraz stratí farbu a čiernobiela mazanica prehľadnosti nepridáva = strácate drahocenný čas, súperi vás obiehajú.

Ďalším plusom, primárne pre dlhodobejších hráčov, je systém skúseností. Už ho dobre poznáme, ale pre istotu menšie resumé: počas preteku dostávate body skúsenosti rozdelené na dva smery: jazdecké a agresívne. Prvé menované za dodržiavanie ideálnej stopy, správne vybranie zákruty či predbehnutie, agresívnosť zvyšujete nárazmi do súpera či pri jazde v závese za nim. Podľa toho sa profilujete ako jazdec agresívny či naopak s jazdeckým umom. Oba druhy bodov sa po jazde sčítajú a daný počet vám pribudne na konto. Po získaní určitého počtu skúsenosti ako v každom inom RPG poskočíte o úroveň vyššie. Nemá to výrazný vplyv na hrateľnosť, ale výrazne to podporuje snahu poskočiť o level vyššie a ukázať priateľom svoj profil.

Počet vozidiel je dostatočne bohatý (dvadsať úplne stačí - nové si postupne odomykáte) a rozhodne sa nebudete hnať za plnou garážou, ale každého tátoša si najprv vylepšíte v piatich oblastiach (rýchlosť, akcelerácia, pneumatiky, karoséria, nitro), aby ste z neho dostali maximum. Ak dosiahnete strop, stačí zopár pretekov na tratiach, ktoré už máte za sebou, finančnú odmenu spoločne so skúsenosťami dostanete tak či tak a aspoň si polepšíte a našetríte na lepšieho tátoša. Tento systém motivuje k hraniu i po hodinách krúženia na okruhoch a vôbec nebudete nešťastní, ak skončíte na druhom či treťom mieste – i to je hodnotené a aspoň sa naučíte zdolať efektívne trať.

Vynikajúci pocit z jazdy sa samozrejme na iPode simulovať nedá, o to sa ani nesnaží a nik vám tu neťahá popod nos medové fúzy: Shift je síce arkáda, ale taká, kde musíte takmer do každej zákruty brzdiť (vo vhodný moment, na správnom mieste a adekvátne dlhú dobu), navyše do nej nestačí vojsť ledabolo, ale po najvhodnejšej stope. A taktiež na trati samozrejme nie ste sami. Celé je to príjemne zvládnuté, takže sa musíte snažiť a učiť sa, takáto jazda vás baví, pretože progres vo vašom štýle je cítiť. Nemáte dojem ako pri klasických arkádach, kde ide predovšetkým o postreh – tu sa dá vyhrať i so slabším vozidlom, len to jednoducho musíte vedieť.

Technické spracovanie nepotrebuje široký komentár: je proste úžasné. Či sa pozriete na obrázky alebo sa započúvate do zvuku motoru alebo hudby hrajúcej pri jazde (samozrejme EA si zabezpečilo kvalitný soundtrack), všetko šľape na jednotku. Horšie je to s podivnosťami typu: na chodníku auto viditeľne brzdí, hoc na to dôvod nie je žiadny. Ide len o asfalt svetlejšej farby než ten, ktorý na vás pozerá z vozovky. Je to hlúpe, pretože tento pás nie je oddelený bariérami a automaticky nefunguje tesná jazda pri rohoch budov či iných objektov. Druhou chybičkou krásy je už klasika: keď do vás napáli súper, odnesiete si to vy, ak vy do neho, taktiež väčšinou vy, respektíve viac problémov narobíte skôr sebe.

Inak sa však nedá Need for Speed: Shift mnoho vytknúť. Ide o skvelý projekt pre iPod, ktorý je jednotkou vo svojom žánri. Ponúka výzvu, dlhotrvajúcu zábavu, skvelý systém odmien, vynikajúce spracovanie a... a je to jednoducho chytľavé. Ovládanie klasickým nakláňaním iPodu by mohlo byť o čosi presnejšie, ale o to viac sa budete nakláňať vy na stoličke i s prístrojom – potom pozor, obraz sa automaticky presúva z vodorovného na zvislý.

HODNOTENIE: 8,5 / 10

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 939
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 157
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 765
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 111
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 422
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 405
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 300
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 189
  9. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 143
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 118

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

EKONOMIKA

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Lieková agentúra v Bratislave nebude.

Neprehliadnite tiež

Prečo horúca voda zamrzne rýchlejšie ako studená?

Teoretický opis ukázal aj to, že studená voda môže zovrieť rýchlejšie.

So psom sa dožijete vyššieho veku. Veda naznačuje, ktorú rasu si vybrať

Domáci miláčik môže motivovať ľudí, aby sa viac pohybovali a žili zdravšie.

Slovenka pozorovala prvý medzihviezdny asteroid: už ho nikdy neuvidíme

Podobných asteroidov z medzihviezdneho priestoru uvidíme viac, hovorí Eva Lilly z Astronomického ústavu v Honolulu na Havaji.

OBJEKTÍV

Humanoid od Boston Dynamics sa naučil robiť saltá vzad

Robotické salto je veľký pokrok v robotike.