SME

UPC žaluje obchodníkov T–Comu. Tvrdí, že klamú

UPC upozorňuje, že obchodní zástupcovia T-Comu používajú nečestné praktiky, odporúča volať políciu. Konkurent to odmieta.

Klientov UPC vraj zástupcovia konkurenčnej firmy navštevovali doma. Tvrdili aj, že UPC už zrušili.Klientov UPC vraj zástupcovia konkurenčnej firmy navštevovali doma. Tvrdili aj, že UPC už zrušili. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ – TASR)

BRATISLAVA. Spoločnosť UPC tvrdí, že jej klientov na celom Slovensku navštevujú osoby, ktoré sa predstavujú ako obchodní zástupcovia ponúkajúci služby T-Comu. Prezentujú vraj klamlivé informácie s cieľom ukončiť zmluvu s UPC a následne uzatvoriť novú s T-Com.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Došiel jeden človek z T-Comu, že oni vyhrali licenciu na digitálnu televíziu, že aby som prešiel od UPC k nim. Povedal, že UPC nebude môcť digitálne vysielať, ako oni,“ s takouto informáciou sa obrátil na UPC zákazník o vysvetlenie.

Podobne si staršia pani pýtala radu, čo má robiť, že boli za ňou z T-Comu už trikrát, aby ukončila zmluvu s UPC, „lebo to zaniká“.

SkryťVypnúť reklamu

UPC vraj zrušili

Predajcovia vraj chodili aj s predtlačenými formulármi na výpoveď v UPC. Jednu z nich podpísala aj pani Š. z Bratislavy. Obchodná zástupkyňa T-Comu Žaneta H. jej rodinu informovala o zrušení UPC a dala im podpísať výpoveď.

Denník SME požiadal Žanetu H. o vysvetlenie, do uzávierky článku neodpovedala. Prvé takéto prípady sa objavili pred rokom, dnes to podľa slov hovorcu UPC Jaroslava Kolára ide do tisícok.

„Predajcovia spoločnosti Slovak Telekom nečestným spôsobom poškodili dobré meno a obchodné záujmy našej spoločnosti,“ povedal Kolár. UPC preto vyzýva svojich zákazníkov na opatrnosť a odporúča podobné prípady ohlásiť priamo firme alebo na polícii. Sama na predajcov podáva žaloby.

Najviac takýchto prípadov zaznamenali v Bratislave, Košiciach, Žiline, Poprade a Michalovciach. Hlavne u starších ľudí. Predajcovia prichádzajú väčšinou s ponukou na Magio TV. Argumentujú podľa Kolára nepravdivými informáciami – UPC zaniká, končí s ponukou služieb káblovej televízie, či nedostala licenciu na digitálnu televíziu.

SkryťVypnúť reklamu

„Tvrdia, že firma T-Com má údajne so spoločnosťou UPC dohodu, podľa ktorej sa majú zákazníci UPC okamžite stať zákazníkmi firmy T-Com, čo nie je pravda,“ povedal Kolár.

Díleri vraj nútia podpísať ľudí novú zmluvu a zároveň vypovedať starú. „Používajú na to predtlačený formulár, pričom zákazníkom tvrdia, že napriek predčasnému ukončeniu zmluvy im nehrozí žiadna sankcia,“ tvrdí Kolár. Nie je to pritom pravda, lebo zákazníci UPC, čo majú zmluvu viazanú, musia za jej predčasné zrušenie zaplatiť pokutu.

„Naša spoločnosť sa zásadne dištancuje od akýchkoľvek neetických obchodných praktík. Spoločnosť UPC Slovensko nás v tejto veci oslovila minulý rok. Bezodkladne sme partnerské agentúry upozornili, že akékoľvek neetické správanie je pre nás neakceptovateľné.

SkryťVypnúť reklamu

Naše aktuálne kontroly kvality potvrdzujú, že partnerské agentúry sa v súčasnosti zdržiavajú podobného konania,“ povedal hovorca Slovak Telekomu Andrej Gargulák.

Ak má zákazník pocit, že mu boli zo strany obchodného zástupcu poskytnuté nesprávne alebo nepravdivé informácie, na základe ktorých podpísal zmluvu, „môže podať sťažnosť,“ odporúča Gargulák.

Maťašeje požadoval osobne nápravu

Asi pred rokom generálny riaditeľ UPC Martin Maťašeje upozornil na nečestné praktiky podomových predajcov prezidenta Slovak Telecomu Miroslava Majoroša, neskôr aj viceprezidenta Rüdigera Schulza.

„Predložili sme množstvo dôkazov potvrdzujúcich toto konanie. Zástupcovia T-Comu prejavili úprimnú snahu to napraviť a prisľúbili, že budú svoje agentúry inštruovať, aby pri predaji nepoužívali zavádzajúce a nepravdivé informácie,“ povedal Kolár.

SkryťVypnúť reklamu

No prípady podľa Kolára z UPC neustále pribúdajú. „Ukazuje sa, že agentúry v honbe za ziskom nerešpektujú žiadne pravidlá a T-Com, ktorý si ich služby objednal, sľúbenú nápravu buď nevie, alebo nechce dosiahnuť.“

Nečestné praktiky sa vyskytujú aj pri iných káblových operátoroch. UPC tvrdí, že ich predajcovia takéto praktiky nevyužívajú.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 191
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 6 497
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 855
  4. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 4 796
  5. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 3 283
  6. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 777
  7. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 748
  8. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 503
SkryťZatvoriť reklamu