HELSINKI/NEW YORK. Týmto spôsobom chcú obe spoločnosti účinne bojovať s novými konkurentmi na bezdrôtovom telekomunikačnom trhu.
Úloha mobilných služieb a softvéru sa výrazne zvýšila odvtedy, ako Apple a Google vstúpili na tento trh a donútili výrobcov mobilných telefónov, ako je Samsung a Nokia, rozšíriť svoju ponuku. Nokia v priebehu niekoľkých rokov investovala viac než 10 miliárd USD (8,09 miliardy eur), aby vybudovala ponuku v novej oblasti. Teraz ponúka internetové služby, ktoré siahajú od sťahovania hudby až po email, zatiaľ však dokázala prilákať iba málo platiacich zákazníkov.
"Je to hlbšia spolupráca, než mnohí očakávali," tvrdí analytik firmy MKM Partners Tero Kuittinen. "Skutočne môže pomôcť rozšíriť služby Nokie v oblasti emailu a odkazových služieb na rozvíjajúcich sa trhoch, kde sa jej pomerne darí."
Podľa novej dohody sa Yahoo stane výhradným poskytovateľom emailovej služby Nokie a Nokia zasa bude pre Yahoo výhradným poskytovateľom máp a navigácie.
Informovala o tom agentúra Reuters.