
Capps v rozhovore pre CVG ani chvíľu neváhal a vymenoval dôvody presunu na konzolový trh. „Stále máme radi PC, ale vidíme dopad pirátstva na PC trh – zabilo mnoho výborných nezávislých tvorcov a kompletne zmenilo náš model obchodnej činnosti. Keď sa pozriete do minulosti, pred šiestimi rokmi sme boli PC vývojárskou firmou a chceli sme ňou aj ostať. Dovtedy sme vydali jediný konzolový projekt, Unreal Tournament a všetky ostatné hry vychádzali výhradne na PC,“ vysvetľuje Capps.
„Dnes sa nás hráči na fórach pýtajú, prečo nenávidíme PC, prečo sme sa stali konzolovými vývojármi? Hádajte prečo. Kvôli peniazom z predaja konzolových hier, “ bez pretvarovania priznal Capps. Vývoj hry je totiž nutné zaplatiť a pri náročnom (časovo i finančne) vývoji je PC s vysokou mierou pirátstva, nedôveryhodnou platformou. Capps svoje tvrdenie podložil ďalšími príkladmi: id Soft je nútené tvoriť multiplatformové hry, taktiež Crytek bol nútený zodvihnúť kotvy z PC trhu a Crysis 2 nevydá už len pre PC, ale i Playstation 3 a Xbox 360.
Trend je jasný už niekoľko rokov a žiaľ je pirátstvo skutočne jedným z dôvodov, prečo sa na PC platformu vývojárske tímy neorientujú. Budúcnosť PC hier vidí Capps jedine v jednoduchších casual hrách, ktoré by mohli oživiť trh s hrami na osobných počítačov. Výhodné sú tituly s možnosťou mikrotransakcií, avšak si treba uvedomiť, že hra na Facebooku nebude nikdy vyzerať a hrať sa ako Gears of War.