Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Vedci našli neznámy svet. V pralese

V pralesoch pohoria Foja objavili vedci nové druhy. Sú medzi nimi napríklad žaba s výrastkom na nose, najmenší známy druh kengury, žltooký gekón alebo holub.

Stromová žaba s výrastkom na nose.Stromová žaba s výrastkom na nose. (Zdroj: NATIONAL GEOGRAPHIC)

Medzi približne tuctom zatiaľ vedecky nepomenovaných druhov sú napríklad žaba s výrastkom na nose, najmenší známy druh kengury, žltooký gekón alebo holub.

BRATISLAVA. Medzinárodnému tímu vedcov združených v organizáciách Conservation International a National Geographic Society sa podarilo v pralesoch pohoria Foja v indonézskej časti ostrova Nová Guinea objaviť približne tucet doteraz neznámych živočíšnych druhov.

Sú medzi nimi napríklad aj stromová žaba s výrastkom na nose alebo najmenší známy druh kengury. Vedci objavili tieto druhy počas expedície koncom roka 2008, pričom fotografie a detaily z výpravy publikovali v pondelok pri príležitosti blížiaceho sa Medzinárodného dňa biodiverzity (22. mája).

Žabu s výrastkom na nose, ktorý samce zdvíhajú počas vábenia samíc, odborníci objavili počas prípravy jedla, keď jedinca tohto zatiaľ nepomenovaného druhu zbadali sedieť na vrecku s ryžou.

Okrem tejto žaby a najmenšej kengury objavili vedci aj nový druh holuba, potkana, stromovej myši, gekóna so žltými očami, kaloňa a niekoľko druhov hmyzu.

Jaromír Čižnár.

Po víchrici nech súdnictvo rozmetá orkán

Peklo je prázdne a všetci diabli sú tu.

Hrôzostrašné čísla

Korona jedného dňa určite pominie, ale epidémia ľudskej hlúposti bude spoločnosť ničiť oveľa oveľa dlhšie.