Štvrtok, 24. jún, 2021 | Meniny má JánKrížovkyKrížovky

Vedci našli neznámy svet. V pralese

V pralesoch pohoria Foja objavili vedci nové druhy. Sú medzi nimi napríklad žaba s výrastkom na nose, najmenší známy druh kengury, žltooký gekón alebo holub.

Stromová žaba s výrastkom na nose.Stromová žaba s výrastkom na nose. (Zdroj: NATIONAL GEOGRAPHIC)

Medzi približne tuctom zatiaľ vedecky nepomenovaných druhov sú napríklad žaba s výrastkom na nose, najmenší známy druh kengury, žltooký gekón alebo holub.

BRATISLAVA. Medzinárodnému tímu vedcov združených v organizáciách Conservation International a National Geographic Society sa podarilo v pralesoch pohoria Foja v indonézskej časti ostrova Nová Guinea objaviť približne tucet doteraz neznámych živočíšnych druhov.

Sú medzi nimi napríklad aj stromová žaba s výrastkom na nose alebo najmenší známy druh kengury. Vedci objavili tieto druhy počas expedície koncom roka 2008, pričom fotografie a detaily z výpravy publikovali v pondelok pri príležitosti blížiaceho sa Medzinárodného dňa biodiverzity (22. mája).

Žabu s výrastkom na nose, ktorý samce zdvíhajú počas vábenia samíc, odborníci objavili počas prípravy jedla, keď jedinca tohto zatiaľ nepomenovaného druhu zbadali sedieť na vrecku s ryžou.

Okrem tejto žaby a najmenšej kengury objavili vedci aj nový druh holuba, potkana, stromovej myši, gekóna so žltými očami, kaloňa a niekoľko druhov hmyzu.

Kľúčovou zbraňou proti delta variantu koronavírusu je zaočkovanie obidvoma dávkami vakcíny.

Aktuálne je na Slovensku zaočkovaných 26 percent obyvateľstva.

Smútok futbalistov Slovenska po zápase so Španielskom na EURO 2020.

Pokazili sme si dojem, tvrdí Šatka.

Pavol Spál 10 h

Rádiový signál vysielame sto rokov.

Odpovede vedátorov na otázky poslucháčov.