BRATISLAVA. Podľa prieskumu portálu Heuréka, do ktorého sa zapojilo 29.000 účastníkov, až 32 % respondentov nenakupuje na internete, pretože sa obáva problémov so zárukou a reklamáciou a 42 % nakupujúcich má strach z komplikovaného spôsobu reklamácie.
Najväčší internetový obchod v SR, HEJ.sk, vybaví priemerne 3000 reklamácií za rok, pričom najviac reklamácií je v 1. a 2. mesiaci od zakúpenia daného tovaru. Po roku užívania reklamuje tovar iba 2 % kupujúcich.
Prieskum ukázal, že až 27 % všetkých porúch výrobku sa prejaví do prvého mesiaca od zakúpenia.
Internetové obchodné centrum HEJ.sk prevádzkuje v Slovenskej republike spoločnosť Eurocomm SR od roku 2003. Eurocomm SR patrí do skupiny KASA.cz, ktorá pôsobí v Českej republike, na Slovensku, v Nemecku a Poľsku. Prevádzkuje tiež obchod v Rakúsku, ktorý servisne zabezpečuje nemecká pobočka.