BRATISLAVA. Ešte koncom marca spoločnosť Nokia priznala zmeny v sieti servisných stredísk na Slovensku. Väčšie opravy mobilov má preto robiť v Česku.
Na Slovensku existovali dve autorizované servisné strediská, ktoré prevádzkovali firmy Mobil ASK Slovakia a Central Mobil Servis (CMS). Kým prvá tvrdí, že je naďalej partnerom Nokie, druhá musela vraj v dôsledku zmien fínskeho výrobcu vyhlásiť bankrot.
Zmeny potvrdila aj samotná Nokia. „Zmena nášho obchodného partnera - CMS - bola strategickým rozhodnutím, ktoré nebude mať na kvalitu a servis našim zákazníkom žiadny vplyv," píše v stanovisku.
CMS: Môže za to Nokia
„Ukončenie činnosti je dôsledok novej stratégie spoločnosti Nokia," povedal Bernard Schaden, konateľ spoločnosti CMS. Firma 21. apríla požiadala bratislavský súd o vyhlásenie konkurzu.
Podľa informácií, ktoré SME Schaden poskytol, je novou stratégiou Nokie posielať všetky opravy do strediska Arvato Services v českom Stochove.
„Sú to zmeny, ktoré sa začali v marci a potrvajú do augusta," povedal. Podľa neho servisné strediská v oboch krajinách postupne uzatvoria a jediným strediskom bude Arvato Services.
Strediská budú pokračovať?
Podľa stanoviska Nokie má firma na Slovensku širokú sieť servisných stredísk. „Tie budú pokračovať v poskytovaní služieb. Tu k žiadnej zmene nedošlo," píše Nokia. Lenka Moravčíková z firmy Mobil ASK potvrdila, že sú jediným autorizovaným servisom Nokie na Slovensku.
„V súvislosti so zmenou na trhu sme nezaznamenali žiadne personálne zmeny," povedala.