iPod Touch: Need for Speed: Undercover - klopíme v zákrute

Zásadná otázka ako preniesť ovládanie pretekárskych hier na dotykový displej iPodu (a ďalší „i“ produktov) bola vyriešená behom okamihu: keď už prístroj odhryznutého jablka zvláda rozlíšiť naklonenie displeju, môžu hráči točiť samotným iPodom akoby mali v

rukách volant. Tak sa i stalo a otázkou teda len zostáva, či to je prirodzené, zábavné a ako vlastne nie príliš podarený diel v konverzii na prenosnú platformu dopadol.

Pôvodný Undercover sa príliš nevydaril. V arkádovom návrate k dielom ako Hot Pursuit, High Stakes alebo s troškou nadhľadu i Undergroundu, proste absentovala zábavnosť ako taká. Jednoduché princípy jazdného modelu sú poľahky osvojiteľné a rezať zákruty po pár minútach praxe zvládol každý, avšak tak ako rýchlo príťažlivosť akčného pretekania so športiakmi prišla, tak i odišla. Po dvoch hodinách žiaľ mnohí začínali zívať nudou, čo sa odrazilo aj na slabých predajoch hry. Má teda zmysel konvertovať Undercover na iPod?

Všetky screenshoty nájdete v galérii hry

Jednoznačne áno – rýchle preteky s modifikovateľnými vozidlami (vylepšovania technické i vizuálne) sú skvelým spestrením na pár minút. Undercover pre iPod si vás totiž získa svojou rýchlosťou. Hardvérovo je iPod vybavený výborne a stíha bez problémov vykresliť trojrozmerné prostredie pred autom i vozidlo samotné. Predstavte si napríklad starý dobrý Lotus alebo akúkoľvek inú arkádu, ktorú je lepšie hrať z pohľadu kamery umiestnenej za vozidlom - len to je vizuálne príťažlivé i dnes. Modely vozidiel sú prekvapujúco detailné a hoci vás neprekvapia žiadne moderné efekty z konzol či PC, dianie na obrazovke vás úplne pohltí. Samotné prostredie je síce pomerne klaustrofobické a nikam okrem cesty sa nedostanete, no v tej rýchlosti nebudete vnímať, či má tá a tá budova 100 alebo 110 polygónov alebo ako detailné textúry domčekov nám tu zdobia ľavú stranu vozovky, že áno. Dôležité je, že to všetko okolo vás doslova fičí a dojem z rýchlosti tak plnohodnotne narastá so zlepšujúcim sa (alebo skôr zrýchľujúcim sa) vozovým parkom.

Ako sa to vôbec hrá? Princíp ovládania je jednoduchý: auto pridáva automaticky, položením prstu na displej brzdíte, potiahnutím smerom nahor dáte nitro. Zatáčate nakláňaním prístroja, akoby ste v rukách držali miniatúrny volant: ak zatočíte prudšie a viac, dostanete auto do šmyku, jemným naklonením provizórne upravujete smer jazdy. Funguje to bez veľkých problémov, všetko je na samotnom užívateľovi, či sa s týmto modelom ovládania stotožní. Prirodzené rozhodne nie je (pri zatáčaní nakláňate celý displej a do zákrut v skutočnosti málokto nakláňa i hlavu), spočiatku vám bude chvíľu trvať, kým nájdete správny grif v načasovaní a správnom naklonení, ale tu ide o čisto subjektívny pocit a vám môže tento spôsob plne vyhovovať alebo naopak vadiť.

Kariéra je tým najdôležitejším, postupne odomykajúce sa preteky v troch častiach mesta sú zlepené príbehom, ktorý môžete pokojne ignorovať, hoci na hrané sekvencie sa dá pozerať – ale len to, scenár je dosť jednoduchý, herecké výkony biedne. Ešteže slečny sú sporo odeté, pre nežnejšie čitateľky zas chlapci správne svalnatí a drsní. Čaká na vás hneď niekoľko druhov pretekov: klasický závod, KO pretek, kde vypadáva posledný jazdec (aj s vozidlom, haha), bezpečné dopravenie vozidla do garáže s maximálne určeným poškodením, naháňačka, kedy musíte súperovi ujsť na vybranú vzdialenosť alebo sa snažíte búraním do prekážok získať istý finančný obnos či búrate do daného počtu policajtov v časovom limite. Pestrá skladačka vydrží aspoň na zopár hodín, stále dopredu sa hrnúť nemusíte, pretože znovu sa dá spustiť i už vyhraný pretek a získate aspoň nejaké drobné, ktoré následne využijete pri zakúpení nového alebo vylepšení už vlastneného tátoša. Mamonári budú zbierať všetky drobné, aby mali garáž plnú. Na rýchle jazdy pri niekoľkominútovom čakaní ako stvorené.

Arkádový model si získa každého hráča, pretože vsádza na rýchlu a okamžitú zábavu. Zákruty vyberáte šmykom, bez akéhokoľvek poškodenia búrate, dosahujete extrémne rýchlosti – jednoducho poriadne adrenalínová jazda. To, čo sa neuchytilo na „veľkých“ platformách je pre iPod a iné prenosné zariadenia ako stvorené, pretože cieľová skupina nemá za potreby sedieť pri hre dlhé hodiny, ale chce instantnú zábavu. Presne to Undercover ponúka. Zvukové efekty sú pomerne skromné, ale omnoho viac sa budete tešiť z hudby. Soundtrack je – ako inak – nabúchaný, príjemne poháňa dopredu. A komu to vadí, môže zvuky i hudbu úplne vypnúť.

Výsledný verdikt je v tomto prípade jednoduchý: Undercover je pre iPod – na rozdiel od iných verzií – veľmi chytľavou zábavou. Akčnou, jednoduchou, ale rýchlou, príjemnou a príťažlivou. Arkádové autíčka trhajúce asfalt majú ten správny šmrnc, aby si vás získali.

Hodnotenie: 8 / 10

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 461
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 227
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 2 509
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 190
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 568
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 407
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 356
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 118
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 084
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 984

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Slovensko neuspelo v boji o sídlo Európskej liekovej agentúry

Bratislava nezískala sídlo EMA, bola na štvrtej nepostupovej pozícii.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

KOMENTÁRE

Fico útokom na Kisku škodí hlavne sebe

Všetky pokusy o priamu konfrontáciu sa doteraz vždy skončili porážkou Fica.

Neprehliadnite tiež

Slovenka videla prvý medzihviezdny asteroid: už sa k nám nikdy nevráti

Podobných asteroidov z medzihviezdneho priestoru uvidíme viac, hovorí Eva Lilly z Astronomického ústavu v Honolulu na Havaji.

OBJEKTÍV

Humanoid od Boston Dynamics sa naučil robiť saltá vzad

Robotické salto je veľký pokrok v robotike.

TECH_FM

Objavili najstaršie víno, vieme, ako chutilo

Má tisícky rokov a chémia prezradila, čo sa kedysi do vína dávalo.

Tesla predstavila externú batériu. Nabije mobily aj tablety

Batéria nabije zariadenia s Androidom aj iOS.