Internetové aukcie sú virtuálnym svetom, ktorý sa nápadne podobá na ten inzertný. V ponuke je nespočetné množstvo vecí, pri ktorých treba odlíšiť nepotrebné haraburdy od
ponúk, ktoré sa neodmietajú.
Jediným rozdielom je, že cena nie je pevne stanovená, a tak nikdy vopred netušíte, na akú hranicu sa vyšplhá. Niekedy sa rovnaká položka objavuje v ponuke opakovane ako v bezplatnej inzercii. Inokedy sa môže stať, že vás pri veľkom záujme niekto predbehne iba preto, že ste zle odhadli situáciu, alebo ste v správnom momente nesedeli pri počítači.
Múdry si počká
Pri kúpe je v aukciách najvhodnejšou taktikou vyčkávanie.
Nie je potrebné, aby ste záujem prejavili v momente, keď ponuku nájdete. Vždy, keď niekto prihodí k cene, zvýši ju, a to predsa nechcete.
Najlepší spôsob je počkať na posledné minúty ponuky a spustiť aukčného robota na prihadzovanie tak, aby automaticky dorovnával ponuky až do sumy, ktorú ste ochotní zaplatiť.
Ak však predajca určil aj cenu na priamu kúpu, ktorá má prednosť pred aukciou, môže sa nájsť kupujúci, ktorý vám tovar vyfúkne pred nosom.
Každú ponuku sa vyplatí porovnať s inzertnými servermi, pretože sa môže stať, že podobný tovar nájdete za nižšiu, pevnú cenu, možno dokonca s nižšími nákladmi na vyzdvihnutie či doručenie.
Odhaliť možno aj prípadnú neserióznosť predajcu, ktorý rovnaký tovar ponúka na predaj cez rôzne predajné kanály. To, aký je spoľahlivý pri aukciách, sa dozviete, ak si kliknete na jeho profil.
Predávajte, keď je rušno
Ak sa chystáte cez internetové aukcie čosi predať, mali by ste byť čo najdôslednejší pri fotografovaní a popise položiek, aby bolo úplne jasné nielen to, čo predávate, ale aj stav, v akom veci sú.
Nechcete predsa predávať mačku vo vreci, ktorá nevzbudí dostatočný záujem.
Ak aukčný server neponúka dosť priestoru na fotografie, bez obáv ich nahrajte na niektorý z verejných serverov, na ktorý odkážete odklikom vo vašom texte.
Dražby od jedného centa sú zaujímavé iba pri takých položkách, ktoré vzbudzujú záujem množstva kupujúcich. Dobrým príkladom je nová elektronika, notebook či čokoľvek podobné.
Ak takúto ponuku okoreníte slovami „nevhodný dar“ a text „od jedného centa“ dáte do názvu aukcie, prilákate viac záujemcov. Túto taktiku však nepoužívajte cez sviatky, dovolenky či športové šampionáty, keď ruch na internete klesá. Takisto čím lepší je čas ukončenia aukcie, tým viac ľudí bude prihadzovať do posledného momentu.
Minimálnu cenu sa oplatí zdvihnúť, ak ide o položky, pri ktorých veľký záujem neočakávate. Napríklad po tom, čo ste ich skúšali predať cez inzerát a záujemcovia sa nenašli. Pri takýchto aukciách je možné, že ich budete musieť niekoľkokrát obnoviť, aby ste našli kupca.
Aukcie sú dobrým prostriedkom, ako upratať byt, dom či domácnosť, v ktorých sa skrýva množstvo pokladov, na ktoré ste už roky nesiahli.
Niekedy ani netušíte, aké zaujímavé hodnoty u vás zapadajú prachom.