SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Apple útočí na reklamný trh Googlu

Na trh mobilnej reklamy vstupuje veľký hráč. Google dúfa, že mu to pomôže striasť protimonopolný úrad.

Šéf spoločnosti Apple Steve Jobs oznámil, že nová verzia operačného systému pre  telefóny iPhone bude obsahovať zabudovanú reklamnú platformu iAd.Šéf spoločnosti Apple Steve Jobs oznámil, že nová verzia operačného systému pre telefóny iPhone bude obsahovať zabudovanú reklamnú platformu iAd. (Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Apple v lete vtrhne na trh mobilnej reklamy. Šéf spoločnosti Steve Jobs ohlásil, že nová verzia operačného systému pre populárne telefóny iPhone, ktorú Apple plánuje vypustiť v lete tohto roka, bude obsahovať zabudovanú reklamnú platformu iAd. Jobs chce vyťažiť príjmy zo zobrazovania on­line reklamy - trhového priestoru, ktorý dnes kontroluje Google.

Znamená to, že Apple začne predávať a distribuovať reklamu, ktorá sa bude zobrazovať pri programoch bežiacich na iPhone. Príjmy z reklamy si Apple rozdelí s autorom programu (Apple si nechá za distribúciu a sprostredkovanie 40 percent príjmov). Apple vstupuje na potenciálne obrovský trh. Firma doteraz predala 85 miliónov zariadení, ktoré sú schopné reklamu zobrazovať. Podľa Jobsa by počet zobrazení reklamy mohol dosiahnuť jednu miliardu denne.

Skryť Vypnúť reklamu

Nadšená konkurencia

Reklamu na iPhone možno nájsť aj dnes. Predávajú ju menšie spoločnosti, ktoré nemajú centralizovanú distribúciu. Zobrazuje sa ako malý banner na spodnej časti obrazovky mobilu alebo ako malý interaktívny odkaz v rámci programu.

Systém Apple bude priamo súčasťou telefónu, čo mediálnym agentúram umožní vytvárať veľké interaktívne reklamy s videom či malými hrami. Autori programov zas budú môcť reklamu ľahko začleniť do svojho softvéru.

Správa o vstupe veľkého konkurenta by mohla najviac potešiť Google. Silný Apple môže zmierniť tlak regulátorov, pod ktorý sa Google dostal po tom, ako vlani v novembri oznámil, že plánuje kúpiť reklamnú firmu AdMob za trištvrte miliardy dolárov. Transakciu skúmajú americké úrady a podľa agentúry Reuters zvažujú, že ju nepovolia. Po akvizícii AbMob by totiž Google kontroloval pätinu trhu s mobilnou reklamou. Iniciatíva Apple by mohla pohľad úradov dramaticky zmeniť.

Skryť Vypnúť reklamu

Boj o nový trh

Vstupom Apple na trh s mobilnou reklamou sa otvára nová epizóda súboja na poli mobilných zariadení, ktorý sa v najbližších rokoch rozpúta. Zdá sa, že kľúčovými hráčmi budú Apple a Google. Obe firmy majú vlastné mobilné platformy a vlastné reklamné systémy.

Vylúčiť nemožno ani ďalšie firmy. Nokia stále kontroluje podstatnú časť trhu s telefónmi a pripravuje vlastný operačný systém MeGoo. Microsoft v najbližších mesiacoch naplno rozbehne svoju mobilnú verziu Windows 7.

Nová generácia mobilov s prístupom na internet v kombinácii s čoraz rýchlejšími mobilnými sieťami môže byť pre technologické firmy novým veľkým trhom. Šéf Google v Európe John Heirly pred pár mesiacmi vyhlásil, že stolové počítače budú pre užívateľov do troch rokov nepodstatné.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Palác pri Čiernom mori má podľa Navaľného patriť Putinovi.
Ilustračné foto.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako Sulík s Remišovou zle zapli gombík

Didaktická príručka pre budúcich členov koalícií.

Peter Tkačenko
Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Petržalský domov seniorov v Bratislave počas začatia očkovania zamestnancov a klientov v zariadeniach sociálnych služieb (ZSS) na prevenciu ochorenia COVID-19.
Podcast Klik

Klik: Ako vás na internete sledujú a čo s tým robiť

Čo všetko sa o vás môžu na internete dozvedieť.

Podcast Klik.

Rok 2020 bol jeden z najteplejších. Nepotreboval ani pomoc

Musíme sa pripraviť na ďalšie rekordy.

Rok 2020 sa začal nezvyčajne silným obdobím požiarov v Austrálii.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 26 559
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 23 741
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 247
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 812
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 607
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 333
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 129
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 528
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 400
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 596