Londýn 2. mája (TASR) - Počas 15 dní rozhodovalo o živote piatich priemerných Britov 12,7 milióna internetových užívateľov. Kvôli možnej výhre 10.000 libier pózovali nahí, dali výpoveď, alebo predali svoje domy a autá jednoducho preto, že im tak nariadili používatelia internetu.
Súťaž organizoval internetový novinový portál MSN.co.uk. Dvaja muži a tri ženy každý deň predložili rôzne možnosti riešenia daného problému internetovej komunite na stránke www.liveyourlife.msn.co.uk a súhlasili, že sa zariadia podľa výsledku, ktorý im bol vybratý. Organizátori súťaže sa inšpirovali bestsellerom Luka Rhineharta The Dice Man (Muž s kockou) o mužovi, ktorý kontrolu nad svojím životom prenechal hracej kocke.
Víťazom súťaže sa dnes stal John Duncanson, ktorého v doteraz najväčšom on-line hlasovaní zvolilo 300.000 užívateľov. Duncansonovi nariadili zaplatiť peniaze, ktoré bol dlžný svojej bývalej priateľke, dať výpoveď v práci, predať dom a plaviť sa po mori len so svojím otcom na španielsky ostrov Gran Canaria, kde má začať nový život.
Najzávažnejšími životnými zmenami ďalšej súťažiacej, burzovej maklérky a matky troch detí Nik Jonesovej, bolo prefarbiť si vlasy na ružovo, predať milovaný dom a auto a naučiť sa jazdiť na motorke. Dvadsaťsedemročná Clare Perkinsová mala podľa internetových užívateľov začať chodiť so šéfkiným priateľom a pózovať nahá pred objektívmi fotoaparátov.
"Rozhodnutia, ktoré súťažiaci podnikli, boli neuveriteľne odvážne," povedala marketingová manažérka portálu MSN Tracy Blacherová. "Je zaujímavé vidieť, aký dopad môže mať internet na životy ľudí."