SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Šéf O2: Radšej širokopásmový internet, ako vlastná sieť

Orange a T-Mobile hodnotiť nebudem. Nech zákazníci rozhodnú, čo je dobré a čo zlé, hovorí v rozhovore John McGuigan, generálny riaditeľ spoločnosti Telefónica O2 Slovakia.

(Zdroj: SME / Tomáš Benedikovič)

Orange a T-Mobile hodnotiť nebudem. Nech zákazníci povedia, čo je dobré a čo zlé. Prepojovacie poplatky môže znížiť len regulátor, my s ním môžeme len komunikovať, čo aj robíme. Radšej budeme investovať do širokopásmového internetu, ako do vlastnej siete, hovorí v rozhovore John McGuigan, generálny riaditeľ spoločnosti Telefónica O2 Slovakia.

Plánujete dobudovať sieť tam, kde sa ešte teraz telefóny chytajú na sieť T-Mobile?

„Sieť je pre nás veľmi dôležitá. Zároveň je pre nás podstatné, aby sme mali správneho partnera. V tomto momente sme spokojní a neplánujeme zmenu."

Skryť Vypnúť reklamu

Znamená to, že investícia do vlastnej siete je pre vás náročná?

„Z hľadiska investícii do budovania siete zvažujeme dve možnosti. Môžeme dobudovať sieť, alebo naopak, použiť tie peniaze na vybudovanie širokopásmových služieb. Máme možnosť rozhodnúť sa. V tejto chvíli je pre nás väčšou prioritou vrhnúť sa do rozvoja širokopásmových služieb, ktorá zvýši našu konkurencieschopnosť na slovenskom trhu."

V akom stave sú je budovanie širokopásmovej technológie LTE?

„Na programe LTE pracujeme na korporátnej úrovni. V súčasnej dobe prebiehajú pilotné projekty vo všetkých krajinách, kde pôsobí skupina Telefónica. V polovici tohto roka očakávame testovaciu prevádzku v Českej republike a na Slovensku."

Ak bude testovanie úspešné, kedy je predpoklad, že sa technológia dostane k zákazníkom?

Skryť Vypnúť reklamu

„To je najmä otázka dostupnosti zariadení, predovšetkým telefónov. Budeme samozrejme sledovať, aké produkty dokážeme zákazníkom ponúknuť. V súčasnej dobe ešte nie sú dokončené medzinárodné štandardy tejto technológie. Čo sa týka dátumu, pohľad dodávateľov a operátorov sa líši. Naša skúsenosť je, že v týchto oblastiach treba byť skôr realistom, než prehnaným optimistom."

Niektorí klienti radi využívajú internet na sťahovanie väčšieho množstva dát. Nie je pre vás neobmedzený internet preto stratový?

„To je zaujímavá otázka, ktorá sa netýka len Slovenska. Vždy existuje malé percento ľudí, ktorí systém zneužívajú. Kým sieť zvláda objem dát, tak to pre nás nemá cenu riešiť. Ak sa však nájdu zákazníci, ktorí budú dáta využívať 24 hodín denne... Našou prioritou je udržať vysokú úroveň služby pre zákazníkov. Ak by nastala situácia, že niekoľko málo jednotlivcov bude ohrozovať kvalitu služby, existujú spôsoby, ako tento problém efektívne riešiť."

Skryť Vypnúť reklamu

Uvažujete o zavedení Fair User Policy (FUP)?

„Mnohé spoločnosti zaviedli FUP, aby chránili väčšinu svojich zákazníkov. My zatiaľ nemáme zaznamenané žiadne výraznejšie prípady. Pre nás je dôležité, že budeme pokračovať v investovaní do siete, aby sme aj naďalej dokázali pokryť všetky potreby našich zákazníkov."

V súvislosti s požiadavkami trhu, plánujete meniť štruktúru dátových produktov?

„Trh sa uberá jednoznačne smerom k smartfónom, ktoré využívajú dáta v oveľa väčšom objeme, než sme boli zvyknutí. Ich cena postupne klesá, preto sme pripravení ďalej investovať do siete, aby sme dokázali udržať krok s takýmto vývojom."

74300_res.jpg
Vpravo generálny riaditeľ spoločnosti Telefónica O2 Slovakia John McGuigan
a výkonný riaditeľ pre technológie Telefónica O2 Slovakia Martin Škop.

Skryť Vypnúť reklamu

Existuje priestor na ďalší pokles minútových taríf?

„Každý trh má svoj prirodzený vývoj. Ak by som dnes povedal, že vidím priestor na pokles cien, bola by to odo mňa špekulácia. Na druhej strane, my sme pri stanovovaní cien volaní vychádzali už zo znížených prepojovacích poplatkov. Tomu zodpovedá aj naša operátorská marža, ktorá je primeraná."

Aké je trhové prostredie, čo sa týka prepojovacích poplatkov?

„S výškou prepojovacích poplatkov my ako operátor veľa nespravíme, tento aspekt trhu je regulovaný. Môžeme hovoriť s regulátorom a to aj robíme."

Prebieha spolupráca s Telekomunikačným úradom korektne?

„S úrovňou spolupráce a vzájomnej komunikácie sme spokojní. Na všetky naše pripomienky alebo návrhy dostávame riadnym spôsobom reakcie, nedá sa povedať, že by tu boli nejaké problémy."

Skryť Vypnúť reklamu

Nemáte pocit, že vám konkurencia pri príchode na Slovensku hádzala polienka pod nohy?

„Ja to nevnímam z pohľadu konkurencie, ale zákazníka. Keď sa mám ako zákazník rozhodnúť o prechode k inému operátorovi, je pre mňa dôležité, aby som si svoje telefónne číslo zobral rýchlo a bez problémov so sebou. Vnímam to hlavne z pohľadu toho, čo je dobré pre zákazníka."

Ja nenamietam, ale keď ten zákazník má problém preniesť si číslo, musíte riešiť aj konkurenčné prostredie. Hľadať chyby a urobiť nápravu.

„Pôvodných 25 pracovných dní bolo pre nás pri prenositeľnosti neakceptovateľných, preto sme sa snažili o skrátenie tejto lehoty na päť dní. Nie je na nás, aby sme hovorili, či T-Mobile a Orange robia niečo dobre alebo zle. To nech hodnotia zákazníci, nech oni povedia: toto chceme a toto nechceme."

Skryť Vypnúť reklamu

Na slovenský trh ste vstupovali s produktom, kde ste neviazali zákazníkov a dávali im výhody, ako pri viazaných službách. Prečo ešte stále ľudia uprednostňujú viazanosť?

„Dôležitá je flexibilita. Budeme aj naďalej sledovať trh a hodnotiť, čo je pre nás správne a čo nie. Ak mám byť úprimný, veľmi sa nezaoberám tým, čo robí na trhu T-Mobile alebo Orange. Snažíme sa porovnávať kvalitu služieb, ktorú ľudia získavajú u nás, so zákazníckou skúsenosťou u predajcov iného charakteru. T-Mobile aj Orange má svoj vlastný obchodný model. My budeme hľadať náš vlastný obchodný model, ktorý bude výhodný pre nás. To, že si nás zákazníci zvolili za Mobilného operátora roka nám potvrdilo, že náš model funguje a je správnou cestou."

74302_res.jpg

Hovoríte, že trh monitorujete. Nevylučujete, že v budúcnosti zavediete viazané produkty v takej miere, ako ich má konkurencia?

Skryť Vypnúť reklamu

„Chápem prečo sa pýtate, je to úplne jednoznačná a správna otázka. Nemôžem vám povedať, čo budeme robiť o tri mesiace, tak ako neočakávam, že vám to povie Orange či T-Mobile."

Takže to nevylučujete?

„Nemôžem sa s vami podeliť o informácie, ktoré sa týkajú rozhodovania v obchodných otázkach."

Do akej miery rozhodujete o značke Tesco Mobile vy a do akej miery spoločnosť Tesco?

„Všetky rozhodnutia boli zatiaľ predmetnom vzájomných diskusií. V tomto duchu chceme pokračovať aj naďalej."

Vo Veľkej Británii je Tesco Mobile plnohodnotným alternatívnym operátorom, ktorý má aj fakturované služby. Z dlhodobého hľadiska plánujete tento model preniesť aj k nám?

„Spolupráca s Tescom vo Veľkej Británii funguje už šesť rokov, u nás sú to štyri mesiace, takže bolo by veľmi predčasné rozprávať o stratégii. Čo môžem povedať je, že budeme pokračovať v rozvíjaní tejto značky."

Skryť Vypnúť reklamu

Rozhovor bol autorizovaný. John McGuigan doplnil niektoré formulácie bez zmeny zmyslu pôvodných vyjadrení.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Experti nesúhlasia s Krajčího vyjadreniami o AstraZenece a posune očkovania

Tento týždeň príde o takmer päťtisíc dávok vakcíny od Pfizeru menej.

Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Čo nám ostáva, keď Fico slintá po moci a vláda sa háda?

Čoraz ťažšie sa rozlišuje, ktoré rozhodnutie smeruje k ochrane životov a ktoré je len zneužívaním dôvery občanov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý sa opäť zatajuje. Buď porušil pravidlá, alebo Britov zavádzal

Na Slovensku pravidlá neporušil, v Anglicku to isté nie je.

Štefan Holý.

Koronavírus na Slovensku: PCR testy odhalili 1 909 nakazených, pribudlo 111 úmrtí (minúta po minúte)

Od začiatku pandémie zomrelo v súvislosti s covidom 3 637 osôb, vyliečilo sa 173 761 ľudí.

Plošné testovanie na Covid-19:Zdravotník odoberá vzorku.

Neprehliadnite tiež

Petržalský domov seniorov v Bratislave počas začatia očkovania zamestnancov a klientov v zariadeniach sociálnych služieb (ZSS) na prevenciu ochorenia COVID-19.
Podcast Klik

Klik: Ako vás na internete sledujú a čo s tým robiť

Čo všetko sa o vás môžu na internete dozvedieť.

Podcast Klik.

Rok 2020 bol jeden z najteplejších. Nepotreboval ani pomoc

Musíme sa pripraviť na ďalšie rekordy.

Rok 2020 sa začal nezvyčajne silným obdobím požiarov v Austrálii.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 25 113
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 18 465
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 874
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 344
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 648
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 848
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 783
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 721
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 445
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 956