Rok 2009 bol vo veľkej miere ovplyvnený najmä pokračujúcou saturáciou mobilného telekomunikačného trhu po období kontinuálneho rastu, ako aj následkami celkovej zmeny všeobecného ekonomického prostredia. Správanie zákazníkov v posledných 12 mesiacov však nevykázalo výrazné zmeny a dopyt po mobilných hlasových a dátových službách ostáva trvalo vysoký. Aj napriek vyššej miere používania telekomunikačných služieb sa z dôvodu výrazne nižších priemerných cien celkové výnosy spoločnosti mierne znížili. K poklesu celkových výnosov, ale tiež určitých nákladov prispeli sčasti aj dôsledky regulačných opatrení v telekomunikačnom prostredí.
Spoločnosť vlani preinvestovala takmer 70 miliónov eur, čo je porovnateľná suma s predminulým rokom. Rozširovala 3G sieť po celom území Slovenska a zároveň aj celkové pokrytie i kapacity technológie FLASH-OFDM a k 31. decembru 2009 bola táto technológia dostupná až 77 % populácie Slovenska.
Za rok 2009 vykázal T-Mobile zisk pred zdanením, úrokmi, odpismi a amortizáciou (EBITDA) vo výške 257 miliónov eur. K dosiahnutiu tohto výsledku prispeli najvýraznejšou mierou značné úspory v prevádzkových nákladoch.
K 31. decembru 2009 využívalo služby T-Mobilu celkovo 2,376 milióna zákazníkov. V štruktúre zákazníckej bázy pokračovalo posilňovanie segmentu zmluvných zákazníkov, ktorého podiel sa pohybuje približne na úrovni 60 % a tvorí už takmer 1,4 milióna zákazníkov.
Pri silnom náraste celkovej hlasovej i dátovej prevádzky (medziročne o 10, resp. 43 %) a postupnom znižovaní priemerných cien hovorov, prenosu dát i ďalších služieb sa medziročne mierne znížil priemerný výnos na zákazníka (tzv. ARPU average revenue per user) na 18,5 eura. V jeho skladbe sa pritom naďalej zvyšuje podiel nehlasových služieb. Textové správy, dátové služby, širokopásmový internet a služby mobilného obsahu vrátane nových služieb ako mikroplatby dosahujú už 20-% podiel na ARPU.
TASR informoval Slovak Telekom.