Hongkong 26. apríla (TASR) - Ázijskí spotrebitelia sú najšťastnejší, ak môžu počúvať hudbu z prístrojov značky Sony, na zápästí majú rolexky a telefonujú z Nokie.
Čo sa týka áut, uprednostňujú BMW, Mercedes-Benz, Hondu a Toyotu a tankujú zásadne na pumpách Shell.
Na dovolenku cestujú so Singapore Airlines a ubytúvajú sa v hoteloch siete Shangri-La. Po návrate do práce ich privíta počítač značky Acer, Compaq či IBM. Zmluvy a šeky najradšej podpisujú perami Mont Blanc, Cross alebo Parker, uvádza výročná štúdia magazínu Reader's Digest na 3000 spotrebiteľoch z Hongkongu, Malajzie, Singapuru, Taiwanu, Thajska a Filipín.
Podľa prieskumu sú v Ázii za superznačky považované hotely Shangri-La, Singapore Airlines, benzínové pumpy Shell, domáce počítače Canon, mobilné telefóny Nokia, elektronika Sony, náramkové hodinky Rolex a práčky National. Okrem toho sa v ázijských domácnostiach tešia najväčšej obľube výrobky firmy Johnson & Johnson a najobľúbenejším nealko nápojom je Coca-Cola. Medzi alkoholickými nápojmi suverénne vedie whisky Johnny Walker, najobľúbenejšou kávou je Nescafé.