BRATISLAVA. Spoločnosť Orange Slovensko, a.s. dosiahla za vlaňajšok celkové výnosy vo výške 812,7 mil. eur, čo je o 5,8 % menej ako rok predtým. Podľa informácií zverejnených spoločnosťou bol vývoj celkových výnosov v súlade s finančným plánom.
Orangeu tiež medziročne klesol priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU), a to o 7,4 % na približne 20,9 eur.
Najvýznamnejšími faktormi, ktoré ovplyvnili výnosy bola rastúca hlasová prevádzka spolu s rastom mobilných dátových služieb. "Objem minút vygenerovanej odchádzajúcej hlasovej prevádzky v roku 2009 bol o 6 % väčší ako v roku 2008," uviedla spoločnosť.
Priemerný zákazník Orangeu pretelefonoval mesačne približne 137 odchádzajúcich minút. Najrýchlejšie rastúcou zložkou výnosov boli podľa operátora už tradične mobilné dátové služby, ktorých podiel na celkových výnosoch dosiahol 17,5
Orange k poslednému vlaňajšiemu decembrovému dňu evidoval celkovo 2,891 mil. zákazníkov mobilných služieb. Oproti predchádzajúcemu roku sa teda ich počet znížil o 36 tis. Podiel zmluvných zákazníkov na celkovej zákazníckej báze predstavoval k uvedenému dňu 69 %.
Podľa zverejnených informácií uskutočnil Orange vlani viac ako 968 tis. komerčných operácií, teda aktivácií nového paušálu alebo predĺžení kontraktu, vrátane prechodov z predplatených služieb na paušál. "Tieto čísla potvrdzujú, že Orange je napriek silnejúcej konkurencii pre väčšinu zákazníkov na slovenskom trhu stále najatraktívnejším operátorom," povedal generálny riaditeľ Orangeu Pavol Lančarič.
Majiteľom 100 % akcií spoločnosti Orange Slovensko je skupina France Telecom prostredníctvom Atlas Services Belgicko. Za prvé tri štvrťroky roka 2009 dosiahla skupina France Telecom výnosy 38,1 mld. eur. K 30. septembru 2009 dosiahol celkový počet zákazníkov v 32 krajinách sveta takmer 190 mil., z ktorých 128,8 mil. využívalo mobilné služby a 13,4 mil. širokopásmový internet.
Orange Slovensko pokrýva svojim signálom 99,6 % populácie a vyše 90 % územia Slovenska.