
Pretože takmer každý mladý človek má vlastné konto na Facebooku, ktorý sa stáva plnohodnotnou hernou platformou a ponúka hneď niekoľko projektov, ktorým sa venujú milióny užívateľov. Sociálne hranie (ak potrebujete nutne slovenský termín) je vo svojej podstate jednoduché a niekedy i primitívne, no podobne ako napríklad tituly z casual scény (Wikipedia) práve jednoduchosť a prístupnosť z nich robí obľúbené a vyhľadávané.
Najznámejšou spoločnosťou je určite Zynga a jej projekt FarmVille, ktorý 20. februára mohol oslavovať 80 miliónov užívateľov. Čísla okolo tejto hry sú skutočne fantastické:
- Len v decembri napríklad pribudlo 10 miliónov nových farmárov.
- Nie všetci sú samozrejme aktívnymi hráčmi, no podľa štatistík sa denne na Farmville prihlási 31 miliónov aktívnych hráčov, čo je oproti februáru 2009 nárast o štyri milióny.
- Na svoju farmu chodí raz do týždňa 54 miliónov hráčov (február 2009 – 49 mil.).
- Veľmi pozitívnou správou je, že sa hráči Farmvillu aktívne zapojili do špeciálnej kampane na podporu Haiti po rozsiahlom zemetrasení. Prostredníctvom Farmvillu totiž Zynga vyzbierala na predaji špeciálnych darčekov do virtuálnych fariem viac než 1 milión amerických dolárov, ktorý bol následne určený na pomoc pre ľudí v núdzi.
- Na Valentína sa predalo viac než 220 miliónov darčekov za 18 hodín, podobné akcie Zynga organizuje napríklad aj pri ďalších známych sviatkoch.
- Okrem nárastu Farmvillu rastie samozrejme obľúbenosť Facebooku – podľa posledných informácií má viac než 400 miliónov registrovaných členov, pričom približne 50 miliónov účtov bolo vytvorených za posledné dva mesiace! Podľa prieskumu vyplýva, že približne polovica, čiže 200 miliónov užívateľov, sa na Facebook prihlási každý deň, z čoho 15% navštívi aj svoju farmu vo Farmville.
- Len tak pre pobavenie: doteraz sa celosvetovo predalo 38,09 miliónov kusov konzoly Xbox 360 a PS3 má 31,82 miliónov hráčov
Zdroj: VG 247, Destructiod, VGChartz