Okrem niektorých bizarných pokusov o protipirátske ochrany (viď. UbiSoft a jeho služba „pre hráčov“ uPlay) prestávajú vývojári podporovať možnosť podpory dedikovaných serverov. Veľké haló okolo tejto absencie pri Modern Warfare 2 vyvolal obrovskú vlnu nevôle u hráčov. Tí sa však hru i napriek tomu napokon kúpili.
Ďalším v zozname je real-time stratégia Command & Conquer 4: Tiberian Twilight, ktorá nebude podporovať okrem dedikovaných serverov ani multiplayer prostredníctvom LAN siete. Hra by sa mala objaviť na trhu o necelý mesiac, európsky termín vydania je stanovený na 19. marca. Tentoraz je však dôvod, ktorý uviedol hlavný dizajnér projektu Sam Bass pomerne rozumný a nevyhovára sa na cheaterov a pirátov.
Ako už istotne viete, záverečný diel série prejde mnohými zmenami, z ktorých jednou z hlavných je globálny systém skúseností hráča. Za zničenú jednotku alebo iný kladný postup v hre získavajú skúsenosti nielen jednotky na bojisku, ale aj vy ako hráči (respektíve vytvorený hráčsky profil). Postupným zvyšovaním úrovne si otvárate nové možnosti hrania (jednotky, vylepšenia...). Dôležité faktom ostáva, že je úplne jedno, či sa venujete práve singleplayerovej kampani, skirmish mape alebo hráte niektorý z multiplayerových módov – skúsenosti vám pribúdajú na vytvorený profil, nech hráte čokoľvek.
Takto môžete hrať kdekoľvek, kde je nainštalovaná hra: nalogujete sa do svojho profilu a hráte. Nutnosťou je samozrejme pripojenie k internetu. Všetky informácie sa totiž budú po pripojení ukladať na server EA. Pokým nebudete mať prístup k internetu, táto možnosť vám bude odobraná a musíte hrať iba zo svojho PC. Aby bolo možné toto globálne prepojenie vytvoriť, museli vývojári zavrhnú podporu dedikovaných serverov.
Zdroj: Destructoid, VG247