Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Objavili viac ako 5-tisíc nových organizmov. Za desať rokov

Vyplýva to z predbežnej správy vedcov z medzinárodného projektu Census of Marine Life, ktorý je zameraný na ochranu morských biotopov.

Krab Kiwa hirsuta.Krab Kiwa hirsuta. (Zdroj: AP)

BRATISLAVA. Vedci zapojení do projektu Census of Marine Life na výročnom stretnutí organizácie American Association for the Advancement of Science v americkom San Diegu oznámili, že sa im počas desiatich rokov
fungovania tohto projektu podarilo objaviť viac ako 5-tisíc nových druhov morských organizmov. Kompletný zoznam novoobjavených druhov predstavia v októbri v Londýne.

Hlavnou úlohou projektu, ktorého sa zúčastnilo viac ako 2-tisíc vedcov z 80 krajín sveta, je poskytovať vedecké analýzy na vytvorenie globálnych pravidiel ochrany morských biotopov.

Medzi novoobjavenými druhmi je napríklad aj krab Kiwa hirsuta, ktorý dostal svoje rodové pomenovanie pre svoj chlpatý vzhľad. Tento druh, ktorý sa vyskytuje v okolí Veľkonočného ostrova, je natoľko odlišný od ostatných krabov, že vedci preňho museli vytvoriť vlastnú čeľaď Kiwaidae.

Ďalším zaujímavým objavom je hubka, ktorú našli v roku 1999 pri súostroví Florida Keys. Zaujímavá je tým, že
produkuje chemickú látku s protirakovinovými vlastnosťami, ktorú už v súčasnosti testujú ako potenciálny liek na toto ochorenie.

Informáciu zverejnila webová stránka news.bbc.co.uk.

Odberné miesto v električkách Dopravného podniku Bratislava na Hviezdoslavovom námestí v Bratislave.

Na Slovensku prebieha plošné skríningové testovanie. PCR testy odhalili viac ako 234-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 965 obetí.

Larry King zomrel vo veku 87 rokov.

Začiatkom roka ho hospitalizovali s covidom.

Petra Vlhová po zjazde v Crans Montane.

Slovenka obsadila siedme miesto.

Daniel Lipšic.

Poslanci zabudli neprokurátorom umožniť, aby požiadali o previerku.