SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Fable III predstavené - viac emócií, morfing a zjednodušené i pre nenáročných hráčov

Vývojársky tím Lionhead Studios na čele so známym herným vizionárom Petrom Molyneuxom konkrétnejšie predstavuje svoj nový projekt Fable III a dovoľuje nám prostredníctvom videodenníku nazrieť do zákulisia vývoja či sledovať samotnú hru v hrateľnej podobe.

Pokračovanie úspešného Fable 2 sa znovu objaví výhradne pre platformu Xbox 360. Prvé informácie sme sa dozvedeli na hernej výstave Gamescom, takže tentoraz sa budeme venovať skôr novinkám. Ako už vieme, vo Fable III nebudeme len hrdinom, ale rovno panovníkom, ktorý musí rozhodovať o dôležitých veciach a následne tak mení charakter svojho kráľovstva či samotných poddaných. Nepôjde o žiadnu premenu herného žánru na stratégiu, tvorcovia chcú dokonca aj RPG prvky čo najviac zjednodušiť, aby si hru užili aj menej skúsení a zdatní hráči.

Úplne sa tak stratí ukazovateľ zdravia a podobne ako v strieľačkách z vlastného pohľadu začne obrazovka pri poškodení hrdinu naberať červený odtieň, čo značí, že je nutné sa na krátky čas ukryť niekam do bezpečia. Taktiež zmiznú akékoľvek iné informačné položky, podľa všetkého môžeme zabudnúť i na rôzne menu, napríklad v súvislosti s inventárom. Vraj to vadilo hráčom a 2D podoba ich odrádzala od používania.

Veľkým prísľubom je podľa tvorcov vyjadrovanie emócií, ktoré bude vykonávané dynamicky. Bude možné chytiť svoju virtuálnu priateľku alebo manželku za ruku, či pohrať sa so svojim potomkom. Výrazným prvkom hrateľnosti bude morfovanie: nielenže sa hlavný hrdina bude meniť, ale podľa spôsobu rozhodovania a štýlu boja sa adekvátne morfuje aj jeho zbraň. Každý hráč tak so svojim hrdinom bude držať v rukách inú zbraň. Jeden bude obdivovať pekelný meč vekov, z ktorého bude neustále odkvapkávať krv a pri boji môže žiariť jasnou červenou farbou.

Viac o využívaní periférii Natal, od ktorej si Molyneux mnoho sľubuje, sme sa žiaľ nedozvedeli. Pri všetkej úprimnosti k myšlienkam a nápadom Petra Molyneuxa považujeme smerovanie série Fable, ktorá už svojim druhým dielom bola skôr jednoduchšou rozprávkou, až neprimerane mainstreamové. Je otázne, čo bude chcieť vôbec svojim projektom povedať a či príliš veľká miera zjednodušenia nespraví zo zaujímavých herných prvkov len pozlátku okolo, ktorej samotné využitie a následky v hre sú otázne.

Ešte teraz smútime z pôvodne dobre myslených rozhovorov a komunikáciou s okolím vo Fable 2, ktoré sa zvrhlo v prdenie a robenie opičiek. Vytvoriť komplexný svet a sprístupniť ho pre všetkých ľudí, i hrám príliš neholdujúcim, sa nedá. Fable III je naplánované na tohtoročné Vianoce, tak sa nechajme prekvapiť.

Zdroj: Shacknews

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Palác pri Čiernom mori má podľa Navaľného patriť Putinovi.
Ilustračná snímka.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako Sulík s Remišovou zle zapli gombík

Didaktická príručka pre budúcich členov koalícií.

Peter Tkačenko
Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Petržalský domov seniorov v Bratislave počas začatia očkovania zamestnancov a klientov v zariadeniach sociálnych služieb (ZSS) na prevenciu ochorenia COVID-19.
Podcast Klik

Klik: Ako vás na internete sledujú a čo s tým robiť

Čo všetko sa o vás môžu na internete dozvedieť.

Podcast Klik.

Rok 2020 bol jeden z najteplejších. Nepotreboval ani pomoc

Musíme sa pripraviť na ďalšie rekordy.

Rok 2020 sa začal nezvyčajne silným obdobím požiarov v Austrálii.