SME

Fable III predstavené - viac emócií, morfing a zjednodušené i pre nenáročných hráčov

Vývojársky tím Lionhead Studios na čele so známym herným vizionárom Petrom Molyneuxom konkrétnejšie predstavuje svoj nový projekt Fable III a dovoľuje nám prostredníctvom videodenníku nazrieť do zákulisia vývoja či sledovať samotnú hru v hrateľnej podobe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pokračovanie úspešného Fable 2 sa znovu objaví výhradne pre platformu Xbox 360. Prvé informácie sme sa dozvedeli na hernej výstave Gamescom, takže tentoraz sa budeme venovať skôr novinkám. Ako už vieme, vo Fable III nebudeme len hrdinom, ale rovno panovníkom, ktorý musí rozhodovať o dôležitých veciach a následne tak mení charakter svojho kráľovstva či samotných poddaných. Nepôjde o žiadnu premenu herného žánru na stratégiu, tvorcovia chcú dokonca aj RPG prvky čo najviac zjednodušiť, aby si hru užili aj menej skúsení a zdatní hráči.

SkryťVypnúť reklamu

Úplne sa tak stratí ukazovateľ zdravia a podobne ako v strieľačkách z vlastného pohľadu začne obrazovka pri poškodení hrdinu naberať červený odtieň, čo značí, že je nutné sa na krátky čas ukryť niekam do bezpečia. Taktiež zmiznú akékoľvek iné informačné položky, podľa všetkého môžeme zabudnúť i na rôzne menu, napríklad v súvislosti s inventárom. Vraj to vadilo hráčom a 2D podoba ich odrádzala od používania.

Veľkým prísľubom je podľa tvorcov vyjadrovanie emócií, ktoré bude vykonávané dynamicky. Bude možné chytiť svoju virtuálnu priateľku alebo manželku za ruku, či pohrať sa so svojim potomkom. Výrazným prvkom hrateľnosti bude morfovanie: nielenže sa hlavný hrdina bude meniť, ale podľa spôsobu rozhodovania a štýlu boja sa adekvátne morfuje aj jeho zbraň. Každý hráč tak so svojim hrdinom bude držať v rukách inú zbraň. Jeden bude obdivovať pekelný meč vekov, z ktorého bude neustále odkvapkávať krv a pri boji môže žiariť jasnou červenou farbou.

SkryťVypnúť reklamu

Viac o využívaní periférii Natal, od ktorej si Molyneux mnoho sľubuje, sme sa žiaľ nedozvedeli. Pri všetkej úprimnosti k myšlienkam a nápadom Petra Molyneuxa považujeme smerovanie série Fable, ktorá už svojim druhým dielom bola skôr jednoduchšou rozprávkou, až neprimerane mainstreamové. Je otázne, čo bude chcieť vôbec svojim projektom povedať a či príliš veľká miera zjednodušenia nespraví zo zaujímavých herných prvkov len pozlátku okolo, ktorej samotné využitie a následky v hre sú otázne.

Ešte teraz smútime z pôvodne dobre myslených rozhovorov a komunikáciou s okolím vo Fable 2, ktoré sa zvrhlo v prdenie a robenie opičiek. Vytvoriť komplexný svet a sprístupniť ho pre všetkých ľudí, i hrám príliš neholdujúcim, sa nedá. Fable III je naplánované na tohtoročné Vianoce, tak sa nechajme prekvapiť.

SkryťVypnúť reklamu

Zdroj: Shacknews

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu