Bratislava 21.januára (TASR) - Počet obchodných transakcií uskutočnených cez internet sa aj napriek určitým minuloročným problémov bude naďalej zvyšovať. Vyplýva to zo štúdie spoločnosti Ernst & Young.
Podľa jej expertov vo využívaní on line obchodovania stále dominujú muži. Tvoria až dve tretiny všetkých kupujúcich, ktorí pochádzajú z anglicky hovoriacich krajín (mimo USA).
K najpredávanejším produktom cez celosvetovú sieť v roku 2000 opäť patrili knihy, kompaktné disky a počítačové vybavenie. Takmer 52 % užívateľov internetu v USA a 54 % globálne nakúpilo v minulom roku knihy. V prípade CD nosičov to bolo v celosvetovom meradle 48 % spotrebiteľov. Najviac on line nákupov v hudobnej kategórii mala Brazília 70 %.
Zákazníci sa podľa analytikov najviac sťažovali na vysoké dopravné náklady. Takmer 42 % respondentov ich uvádzalo ako hlavný dôvod, prečo cez internet nenakupovali znova.
Domáce spoločnosti sa pritom obávajú najmä nedostatku lojálnosti zákazníkov k ich produktom. Až 58 % opýtaných on line zákazníkov sa totiž fyzicky nachádzalo mimo krajinu, v ktorej sídli internetový obchod. Ako dôvod ich nákupov v cudzine najčastejšie uvádzali nižšie ceny na zahraničných stránkach.